Gå til innhold

Det råeste radeon baserte skjermkortet?


enden

Anbefalte innlegg

Hvilket radeon basert skjermort er det råeste som er tilgjenglig idag?

Max pris ca 3500,-

Har ikke umiddelbare planer om å klokke det, da jeg regner med at det holder rimelig bra

 

Kom med forslag og begrunnelse.

 

For å sette igang diskusjonen: saphire 9800 pro som hw.no anbefaler eller hercules 3Dprophet 9800 pro. Andre som er bedre? Trenger svar rimelig fort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvilke merke du velger av Radeon 9800 pro så får du samme kortet (Det er minimale forskjeller og nærmest ingen ytelsesforskjeller, bare et annen produsent merke på den)

 

Her er min mening:

 

Powercolour = Billig, men veldig ukjent merke....har ikke hørt noe særlig om det. Bra? Det kan jeg ærlig talt ikke svare på nå.

 

Saphire = Et veldig kjent merke, med gode resultater for sine kort, dette er et produkt du kan kjøpe med ganske stor sikkerhet for å få et bra produkt.

 

Jeg vet ikke nå hvor stor prisforskjell det er snakk om mht disse 2 produsentene, men det e ropp til hvær enkelt.

Lenke til kommentar
Elkjøp har faktisk Hercules 9800PRO til 2.790,- Bare ikke forvent noe særlig teknisk support :)

 

-KJ

 

 

Får det til spesialpris du eller?

Sitter og blar i annonseavisen de sender i posten, og der koster kortet 3495,-... tror du har blingsa litt :lol:

Jeg fant ingenting om 9800 PRO på elkjop.no ihvertfall.

Hercules 9800 PRO koster i dette øyeblikk 3817,- på komplett.no, så det syns jeg virka litt for billig..

Lenke til kommentar
Elkjøp har faktisk Hercules 9800PRO til 2.790,- Bare ikke forvent noe særlig teknisk support :)

 

-KJ

 

 

Får det til spesialpris du eller?

Sitter og blar i annonseavisen de sender i posten, og der koster kortet 3495,-... tror du har blingsa litt :lol:

 

Null spesialpriser her, nei? Fikk annonsebilag i posten på fredagen der denne prisen sto klistra stort over kortet. Kan hende jeg blingser, som du sier, men jeg syntes det hørtes billig ut, så jeg dobbelsjekka to ganger(!).

 

Skal se om jeg finner avisa så jeg kan bekrefte / avkrefte blingsngen ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
powercolor ja. gå inn på nordichardware.com og les hvorfor.

 

Nordic har testet SuperGold versjonen som har en bedre og raskere ram type.... ergo er testen litt missvisende i forhold til den komplett selger.

Ikke at jeg tror ytelsene er så kjempestore, men han sa han skulle klokke den opp og da har ikke XR98-C3L versjonen fått så bra skryt.

Lenke til kommentar

Så dere mener det er nøyaktig samme skit hva jeg kjøper? pro/non-pro da? Blir aldri helt god på skjermkort jeg...

 

Cluet her er at jeg får 3500 til å bruke på skjermkort hvis jeg kjøper det idag. Om jeg må legge til litt (må bli bittelitt) får så være. Jeg vil bare ha råd til det beste jeg kan få av radeon kort til den prisen

 

Har alltid hørt at hercules kort er litt bedre jeg. Mener og jeg har hørt at non-pro kan være bedre enn pro, selv om dette høres litt bakvendt ut.

 

Derfor trenger jeg hjelp til å plukke ut det beste kortet jeg kan få. Hvis kortene er like, tenk da på bundling f.eks. Det lille ekstra som vipper et kort over til en vinner ti 3500,- Bare la det skje rimelig fort :) Jeg har begrenset tid til å ta et valg

Lenke til kommentar

Bare min kommentar om hva jeg valgte.

 

Hercules Radeon 9800 Pro 128MB Ram. Kjøpte det på komplett.no

 

Grunnen var at FX5900 ASUS kortet kostet en 1000lapp mere (er litt ASUS fan skjønner du, men ble for dyrt) Så da tok jeg Hercules kortet grunnet at det skal ha en litt annerledes kjøling. Bedre og mindre støy enn andre. + at det er bittebittebitte litt grannere vassere enn de andre produsentene som standard. Samtidig så skal det ha greie overklokkingspotensiale.

 

Men OK har jeg ikke gjort enda, ikke behov. Men hvem vet hva jeg gjør i fremtiden når spillene krever hakket litt mere enn idag. :)

 

I allefall så er jeg veldig godt fornøyd med Hercules kortet. Men tror at uannsett hva du velger så får du nok ett kort du er fornøyd med. De bygger jo på Radeon eller nVidia hele gjengen.

 

PS, Hercules er ikke BBA (built by ATI), men PBA (Powered by ATI). Hercules lager kortene sine selv, men med ATI chips og arkitektur, så hercules får sin egen lille personlighet. ;) Blått kretskort og blå LED i vifta. hehe, harry, men litt stilig også.

 

[Edit] Pro er bedre enn non Pro kort, men de er dyrere i innkjøp. Endel NP kan flashes slik at de blir Pro kort, men gjøres på eget ansvar. ;)

Lenke til kommentar
Elkjøp har faktisk Hercules 9800PRO til 2.790,- Bare ikke forvent noe særlig teknisk support :)

 

-KJ

Hercules har egen norsk supporttelefon i likhet med Creative. I basis kan man forvente bedre teknisk support her enn hos de fleste andre forhandlere. Vært i kontakt med Hercules-supporten noen ganger, og det har vært meget bra....

Lenke til kommentar
Elkjøp har faktisk Hercules 9800PRO til 2.790,- Bare ikke forvent noe særlig teknisk support :)

 

-KJ

 

 

Får det til spesialpris du eller?

Sitter og blar i annonseavisen de sender i posten, og der koster kortet 3495,-... tror du har blingsa litt :lol:

 

Null spesialpriser her, nei? Fikk annonsebilag i posten på fredagen der denne prisen sto klistra stort over kortet. Kan hende jeg blingser, som du sier, men jeg syntes det hørtes billig ut, så jeg dobbelsjekka to ganger(!).

 

Skal se om jeg finner avisa så jeg kan bekrefte / avkrefte blingsngen ;)

 

-KJ

du har nok blingsa litt ja

Lenke til kommentar

Når du kommer fram, lettere anpusten, så har de sikkert ikke flere igjen ;) Lest dagbladet? Ligger en tråd under webshoperfaringer om elkjøp. Ville ikke spist hatten min på at du får det som er suuuuperbillig i reklamen...

 

men;

Jeg for min del hadde ikke vært i tvil. Hadde bestilt meg ett Sapphire 9800PRO på sekundet :)

Da får du deg ett skikkelig bra kort fra en solid leverandør! Forskjellen på disse kortene er ellers små tipper jeg.

Eneste jeg ikke har sjekket på dette kortet er støy da.....

For å si det sånn; hercules kortet er visst mindre støyende enn saphire. Ville du da fortsatt valdt saphire? Fint at det er valget ditt, men en grunn hadde vært fin. Jeg er ikke på jakt etter det gud_og_hver_mann mener er best, men en objektiv bedømning av det beste kortet. Jeg vet det er mange her som har peiling uten å virke subjektivt berørt.

 

Innlegget ditt virker ikke så solid når du først ville velge saphire som er en solid leverandør (som om Hercules ikke er det..?) for så å si at kortene sansynligvis er nesten like.

Lenke til kommentar

Valgte selv Herkules kortet, etter å ha lest mange gode tester av kortet. Når det gjelder PowerColor, så har jeg lest i div. tester at det er 1-3 fps raskere "but remember we are talking a mere 1-3 fps here"

http://www.hardavenue.com/reviews/herc9800pro5.shtml

 

Herkules har fått skryt av god kjøling og at det er god til overklokking. Så ser det jo litt tøft ut også :wink: . Men alt i alt, så er ikke hastigheten mellom de forskjellige 9800PRO kortene så veldig stor. Så da blir valget mer hva du selv faller for. Jeg falt for Hercules.

Lenke til kommentar
Dersom elkjøp selger Hercules 9800Pro til 2800 så kommer jeg til å løpe og kjøpe uten å nøle!!!

 

De selger det for 3495,- men legg også merke til at det er bestillingsvare, altså de har det ikke inne.

Jeg og en kamerat var nede og sjekka, han bestilte et, men kommer ikke inn før på fredag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...