Gå til innhold

Bakgrunner og ikonene har forsvunnet fra skrivebordet. Acer aspire v3-571g med W8


znicon

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en acer aspire v3-571g med windows 8, som jeg forsåvidt er lite fornøyd med også. Som alltid så er touchpadden så følsom at selv et vindpust på maskinen utløse alle hotkeys og hurtigløsninger som åpner og lukker programmer i hytt og pine, men problemet er at skrivebordet ble helt rødt samt at ikonene har forduftet. Går jeg inn på startmenyen er det en stor rød grafiklatt som har lagt seg over deler av appene og jeg har flere ganger fått melding om at minnet er i ferd med å bli oppbrukt i forbindelse med å tatt i bruk flere faner på en gang. Hva er problemet?

 

SKjermbilder.

 

http://imgur.com/sA2qZSk

 

http://imgur.com/3FM5saC

 

Setter pris på hjelp, gjerne også med forslag til en bedre pc enn denne da jeg vurderer sterkt å reklamere på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen av problemene i sikkermodus?

 

 

 

  1. Open Command Prompt in Windows 8.

    Tip: Another option is to open Run if you can't get Command Prompt started for some reason.
  2. Execute the shutdown command in the following way:

    shutdown /r /o

    Note: Save any open files before executing this command or you'll lose any changes you've made since your last save.
  3. To the You're about to be signed off message that appears a few seconds later, tap or click on the Close button.
  4. After several seconds, during which nothing seems to be happening, Windows 8 will then close and you'll see a Please wait message.
  5. Wait just a few seconds more until the Advanced Startup Options menu opens.
Lenke til kommentar

Har du noen av problemene i sikkermodus?

 

 

Forstår dessverre ikke hvordan det der fungerer. Hva skjer når jeg utfører den shut down commanden? Problemet er tilsynelatende at skrivebordet mitt ble helt blankt/rødt og delevis det samme i startmenyen. Hjelper ikke at jeg ikke har satt meg inn i windows 8 og forstår mye av hvordan det fungerer heller.

Lenke til kommentar

Hvilken startmeny? Windows 8 har ingen startmeny. Hvilken meny er det du snakker om?

 

Shutdown kommandoen starter pc'en til "Advanced Startup Options menu" der du kan velge Sikkermodus. Dersom du starter pc'en til sikkermodus for å sjekke om du har de samme problemene eller ikke, er verdifull informasjon for videre feilsøking.

 

Starmenyen/ app menyen, kall den realmen hva du vil. Jeg liker den hvertfall ikke.

 

Men uansett takk for hjelp, jeg brukte en oppskrift jeg fant på google, ser ut til å ha løst problemet.

 

Method 1: Rebuilding the Icon Cache Database.

a) Close all folder windows that are currently open.

b) Launch Task Manager using the CTRL+SHIFT+ESC key sequence, or by running taskmgr.exe.

c) In the Process tab, right-click on the Explorer.exe process and select End Process.

d) Click the End process button when asked for confirmation.

e) From the File menu of Task Manager, select New Task (Run…)

f) Type CMD.EXE, and click OK

g) In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command:

CD /d %userprofile%\AppData\Local

DEL IconCache.db /a

EXIT

h) In Task Manager, click File, select New Task (Run…)

i) Type EXPLORER.EXE, and click OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...