Gå til innhold

Proteinpulver ungdom


M@thias

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 15 år, og har nylig begynt med proteinpulver+kreatin.

Jeg har trent på treningstudio 3 ganger i uken i 1 år.

Kan inntaket av proteinpulver+kreatin være skadelig?

Mamma påstår at dette kan hindre at jeg vokser.

Stemmer det?

Er 180 høy, og pusher kroppen min ganske hard, men jeg tåler det fint.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så ofte sunn middag.. Jeg har eldre søsken, og mamma har en del hobbyer, så pappa disker ofte opp med tomatsuppe eller toast til han og meg.. Derfor syntes jeg det er greit å få i seg litt ekstra proteiner.

 

Ett spørsmål til: jeg drar alltid å trener rett etter skolen. Når jeg begynner å trene, har jeg ikke spist på ca 2 timer.. Før tok jeg med en ekstra matpakke, som jeg spiste før trening.. Jeg føler meg aldri sulten før trening, men jeg brekker i meg mammas kvalme matpakke alikavel... Kan jeg nå ta proteinpulveret under trening, og holde ut til middag når jeg kommer hjem? Eller må jeg få i meg mat?

Lenke til kommentar

Ett spørsmål til: jeg drar alltid å trener rett etter skolen. Når jeg begynner å trene, har jeg ikke spist på ca 2 timer.. Før tok jeg med en ekstra matpakke, som jeg spiste før trening.. Jeg føler meg aldri sulten før trening, men jeg brekker i meg mammas kvalme matpakke alikavel... Kan jeg nå ta proteinpulveret under trening, og holde ut til middag når jeg kommer hjem? Eller må jeg få i meg mat?

Om du åt nok da du åt for to timer siden burde vel det gå bra. Ikke spis noe tungt fordøyelig eller jo-jo mat rett før treningen. Proteinpulver er da noe, men den første halvtimen etter trening restituerer du mest, og kan dra fordel av å få i deg rask energi. Det begynner i tillegg å bli lenge siden forrige måltid, så jeg ville fått i meg noe.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er 15 år, og har nylig begynt med proteinpulver+kreatin.

Jeg har trent på treningstudio 3 ganger i uken i 1 år.

Kan inntaket av proteinpulver+kreatin være skadelig?

Mamma påstår at dette kan hindre at jeg vokser.

Stemmer det?

Er 180 høy, og pusher kroppen min ganske hard, men jeg tåler det fint.

 

Takker for svar!

 

Dette pulveret har nok ikkje den største effekten, mest placebo. Men halve moroa med å trena er jo å kunna proppa i seg pulverdrikk, så berre gjer det, du.

 

Mora di burde vera bekymra om du drikk eller røykjer, ikkje om du har inntak av proteinpulver og kreatin.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er 15 år, og har nylig begynt med proteinpulver+kreatin.

Jeg har trent på treningstudio 3 ganger i uken i 1 år.

Kan inntaket av proteinpulver+kreatin være skadelig?

Mamma påstår at dette kan hindre at jeg vokser.

Stemmer det?

Er 180 høy, og pusher kroppen min ganske hard, men jeg tåler det fint.

 

Takker for svar!

Moren din er helt på bærtur angående proteinpulver.

Flesteparten av proteinpulver typene er ikke noe annet enn rent konsentrert melkeprotein.

Helt vanlig lettmelk inneholder 3,4% protein. Så om du tar 60g protein, så er det nøyaktig det samme som om du hadde drukket 2 liter melk.

 

Det er overhode ikke skadelig, og 100% naturlig.

\

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette pulveret har nok ikkje den største effekten, mest placebo. Men halve moroa med å trena er jo å kunna proppa i seg pulverdrikk, så berre gjer det, du.

 

Spis heller mye mat, og spar pengene dine. Proteinpulver+kreatin blir mye penger til sammen om du tar de anbefalte dosene. Får du nok penger til at du forsvarlig kan kjøpe dette uten deltidsjobb burde du gjøre en forespørsel om redusering av ukepenger.

 

TS er 15 år og trener tre ganger i uken, jeg tror ikke han er på et nivå hvor kreatin og proteintilskudd er nødvendig for å bygge muskler(Eller gjør noen forskjell). Om det er det, spis mer.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

 

Spis heller mye mat, og spar pengene dine. Proteinpulver+kreatin blir mye penger til sammen om du tar de anbefalte dosene. Får du nok penger til at du forsvarlig kan kjøpe dette uten deltidsjobb burde du gjøre en forespørsel om redusering av ukepenger.

 

TS er 15 år og trener tre ganger i uken, jeg tror ikke han er på et nivå hvor kreatin og proteintilskudd er nødvendig for å bygge muskler. Om det er det, spis mer.

300g kylling eller tilsvarende per dag blir fort mye dyrere enn protein :p

Takk for svar!

Mamma er nok mest bekymra for kreatin, spesielt fordi jeg er såpass ung.

Jeg hadde lett droppa kreatin om jeg var deg, men ikke protein :)

Spesielt om du drikker mye drikker med koffein, som vistnok reduserer kreatineffekten ganske mye.

Lenke til kommentar

 

Spis heller mye mat, og spar pengene dine. Proteinpulver+kreatin blir mye penger til sammen om du tar de anbefalte dosene. Får du nok penger til at du forsvarlig kan kjøpe dette uten deltidsjobb burde du gjøre en forespørsel om redusering av ukepenger.

 

TS er 15 år og trener tre ganger i uken, jeg tror ikke han er på et nivå hvor kreatin og proteintilskudd er nødvendig for å bygge muskler. Om det er det, spis mer.

 

Du oversåg dette med placebo.

Lenke til kommentar

300g kylling eller tilsvarende per dag blir fort mye dyrere enn protein :p

Jeg hadde lett droppa kreatin om jeg var deg, men ikke protein :)

 

Jeg håper TS velger å få i seg protein fra mer enn bare kylling. Men nei, det trenger ikke å bli så mye dyrere om kylling tas som middag. Kylling er billig middag.

 

Jeg ville heller droppet proteintilskudd enn kreatin. Og aller helst ville jeg droppet begge deler. Penger er til for å ha i lommeboken.

 

Jeg får i meg nærmere 140g protein hver dag. Uten bruk av kylling eller proteinpulver. Og jeg er gjerrig sunnmøring.

 

 

 

Du oversåg dette med placebo.

Ja, så var det det da.

 

TS: Klapp sammen hendene mellom hvert sett. Da rister musklene seg på plass og du får plass til mer. Du blir kjempesterk, jeg lover. Dette må kombineres med hard trening eller steroider for å gi full effekt

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...