Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Evenseth - 35mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for fine kommentarer om både verftsarbeidere og stadiontak! :) Jeg setter pris på kommentarene deres!

Dagens måtte jeg ta for å ikke falle ut av festen. Tatt i Sandvika, på vei hjem fra storbandøving, mens samboer nok helst så at jeg kom meg hjem... Hvitbalansen i det lyset her skjønner jeg ikke noe av, det her er "Tungsten", men det ble bare rart uansett hva jeg valgte. Det blir som det blir.

 

Det er litt rotete og mye som skjer på en gang, jeg ser det. Det er ikke et av mine beste dette. Det positive (for meg, i det minste), er at nå har jeg endelig fått mine light trails, og det attpåtil i flere retninger på en gang :w00t:

21. Oktober - Lysspor, trær, hvitbalanseubalanse

10411712505_4d9cb4e35e_z.jpg
14", f/13, ISO400 (<-henger ikke helt ihop...)
Edit: exif
Endret av Evenseth
Lenke til kommentar

Supert at du liker det, Mr Sanders!

Dagens ble tatt i en fei ved jobb, i regnvær. Jeg er slett ikke sikker på at X-E1 er særlig glad i regn, så det ble en hastig affære. Til gjengjeld var jeg tydeligvis ganske effektiv. Har faktisk tre alternativer i dag og jeg slet litt med å bestemme meg. De to jeg valgte bort er i spoiler. Ikke sikker på at jeg har gjort det rette valget.

22. Oktober - Høstløv
10427080053_38bb1f8230_z.jpg
Leaves covering the ground I by s_evenseth, on Flickr

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tre så gode motiv blir det nesten hip-som-happ hva du velger som hovedbilde og backup. Alle tre er gode og fortjener egentlig å skinne hver sin dag.

 

Synes det du valgte var hakket bedre enn de andre - og det skyldes at vann har en fantastisk evne til å mette farger og fremheve struktur - og begge deler popper i bildet du valgte. :)

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer, Mr Sanders og FunFact! Hyggelig med positive meldinger

(og beklager at jeg er så dårlig på å følge med i andres tråder, men tiden strekker ikke til....)

 

Dagens ble også til i området rundt jobb, mer eller mindre på vei fra kontoret til bilen.

 

23. Oktober - Liten dybdeskarphet

10445262586_3134a2eb57_z.jpg
Depth of field by s_evenseth, on Flickr
1/35, f/2.0, ISO800
Lenke til kommentar

Takk for gode ord, dandelion og pybalto! :)

 

Dagens ble til i nærheten av der jeg bor. Fikk en reserve som ligger i spoiler også. Valget falt på denne da jeg synes det er kulere med kurve enn med linje, og dessuten er det med et menneske. Men valget var ikke åpenbart.

 

26. Oktober - Schwung og spøkelse

10482941883_871a2dd489_z.jpg
25 sek, f/16, ISO200


10482751535_fa38ca80a9_z.jpg
Lines by s_evenseth, on Flickr
20 sek, f/16, ISO200

Endret av Evenseth
Lenke til kommentar

Begge fra Gdansk ble knall synes jeg, også mye bra ellers. Syns du valgte det rette på det siste, svingen og mennesket gjorde suset der!

Flott lyspor bilde. Likte godt at bilene ble ghost.

Verftsarbeidere er definitvt min favoritt! Ellers, veldig fine bilder :)

Tusen takk! Godt å høre at folk synes jeg har valgt rett - tidligere har jeg hatt det med å velge feil når jeg har vært i tvil :hmm:

 

Over til dagens. For meg handler denne oktoberfesten også om å finne ut av et nytt kamera. Dagens utfordring var blitsen. På X-E1 lar den seg bøye bakover, slik at man kan bounce den i taket (yay!). Herved forsøkt, med relativt ok resultat, må jeg vel si. Dagens modell heter Simen og er sønnen min. Han liker ikke å bli tatt bilde av, men hvis han får lage grimaser så er det greit allikevel!

 

27. Oktober - Junior

10523136886_245aa8bf97_z.jpg

Junior by s_evenseth, on Flickr

1/125, f/1.4, ISO800

 

Lenke til kommentar

21: Det er kunstlys her, så jeg synes egentlig det er greit at det ser slik ut også. Bildet liker jeg veldig godt, veibrua og trærne danner en dobbeldiagonal, samt at du har et lysspor som også krysser på undersiden av brua. Stemningen er fint gjenskapt.

 

22: Du har tydeligvis benyttet været til din fordel. Her ville jeg virkelig klødd meg i hodet for å finne dagens valg. Tre knallbilder.

 

23: Du følger opp med nok et bra bladbilde. Delikat.

 

28: Dette ble overraskende bra, tror jeg hadde gått forbi dette motivet selv. Akkurat riktig tidspunkt, der sola skinner i den gylne porten. Passer godt med et lavt perspektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...