Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Blomvik - 20mm f/3.5


Anbefalte innlegg

Oktoberfest 2013 - Blomvik - 20mm f/3.5
Bruker: Blomvik
Deltagernivå: Kandidat
Utstyr: D7000 med 20mm f/3.5 Color-Skopar
Ekstra utfordring: Objektiv uten autofokus betyr: Manuell-fokus-måned.

Plukket opp en Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar fra ryddesalget hos Fotovideo.

Har brukt bare 35- og 85mm noen år nå, blir interessant å se hva en videre brennvidde gir.

 

I tillegg satser jeg på å delta på forumet litt mere, vi får se hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompakt sak det der, ikke mye drass på deg i årets fest. Men i tilfelle det allikevel skulle bli for tungt har du skaffet deg en truck ser jeg. Kanskje jeg skulle ønske det vinklet mer mot porten, men jeg er ikke sikker. Du har jo også linjene i betongen i bakgrunnen.

 

Hvordan er objektivet håndteringsmessig? Er følelsen god under fokuseringen? Har en Nikkor 20mm AIS, men kjenner ikke denne Voigtländeren.

Lenke til kommentar

Jeg har noen alternativer med mere port og siden på trucken synlig, men jeg lot bakgrunnen bestemme valget av bilde da det ble mer rot i bakgrunnen på de andre vinklene.

 

Angående objektivet så er det en drøm å fokusere med, litt motstand i fokusringen men fin glidning og ett godt grep som stikker litt ut.

Lenke til kommentar

Takker for kommentarene, de driver å river gamle industrilokaler i Damsgårdsområdet (i Bergen) for å bygge moderne boligblokker, her har de fjernet mesteparten av det gamle huset
og latt de siste restene stå igjenn.

Bilde 03 - 03 oktober: Benk
post-101340-0-42597700-1380847537_thumb.jpg
Exif: 1/100– f/3.5 - ISO 160
Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar

 

I dag fant jeg denne benken som nektet å innse att høsten har satt igang, grønt og frodig nabolag den har.

I tillegg slenger jeg med ett alternativ med dempede farger, bare fordi jeg syntes det var litt pent det og.

 


post-101340-0-84379300-1380847517_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Du har en fin nese for rare objekter. Det er utrolig stor kontrast mellom bilde 2 og bilde 3. Jeg synes det er fin story i bilde 2, med et par flotte detaljer. Slitt og gammelt, eller dårlig vedlikehold er en rød tråd. Bilde 3 er et godt bilde av en gjenglemt benk. Flott atmosfære.

Jeg har litt samme greia som deg. Jeg velger å fokusere manuelt. Selv om jeg har ganske god autofokus på min, så er det raskere og en får mer kontroll.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...