Gå til innhold

Allround nettbrett, HJELP


Heika98

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å skaffe meg et nytt nettbrett (nå har jeg iPad 2), og jeg har i løpet av det siste halvåret laget flere tråder angående det. så nå lager jeg en siste tråd for å prøve å bestemme meg.

 

Det jeg bruker nettbrett til er surfing, underholdning, streaming og skole. Altså det meste unntatt gaming.

 

Det er for øyeblikket flere nettbrett jeg har lyst på: Nexus 7 v2, Acer Iconia W510, Samsung Galaxy Note 2 10,1, Surface (Pro) 2. Og så kommer Nvidia Shield inn i bildet og gjør det enda vanskeligere.

 

Jeg har lenge økslet meg et litt mindre nettbrett, og der kommer Nexus 7 inn i bildet. Det er ingenting galt med det og da det ble lansert tenkte jeg "denn skal jeg ha", men... det er Android da. Og jeg gidder ikke kjøpe iPad mini for jeg har jo allerede iPad 2.

 

Så da er jeg tilbake hvor jeg startet og har innsett at det må bli et 10"-11" stort nettbrett denne gangen også. Note 2 10,1 er jo i og for seg bra, og den penne er jeg fan av, men igjen... det er Android.

 

Så da er jeg tilbake til start igjen og har funnet ut at jeg må ha et Windows nettbrett. Iconia W510 er vel et bra nettbrett, men jeg synes prisen er litt stiv (OG INGEN SA NOE OM SALGET PÅ ELKJØP!!!). Surface 2 (nye RT) frister meg en del, men jeg (tror) jeg vil ha fullblods windows. Surface Pro 2 frister meg enda mer, men den er ganske tykk og tung til nettbrett bruk.

 

Kom med innspill og forslag om det er noen andre alternativer jeg har oversett. Om den han erstatte min laptop så er det bare ett plus. Alle gode svar settes stor pris på.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du bør vente på Ipad 5 den kommer jo snart. Jeg har Nexus 7 2gen flott lite brett men jeg bruker det mest til spill. To andre brett jeg har kjøpt i det siste er Asus Memo HD 10,1 og Acer W511. Jeg er fornøyd med alle men mitt siste brett er Ipad 4 og må nok innrømme om jeg skulle hatt kun et brett hadde det blitt det. Jeg er spent på Ipad 5 mest ang vekt og batteritid men er rimelig sikker på at det blir veldig bra. At du ikke fikk med deg tilbud på W510 og w511 må du nesten ta på din kappe da det har vært godt annonsert her.

Lenke til kommentar

Kanskje du bør vente på Ipad 5 den kommer jo snart. Jeg har Nexus 7 2gen flott lite brett men jeg bruker det mest til spill. To andre brett jeg har kjøpt i det siste er Asus Memo HD 10,1 og Acer W511. Jeg er fornøyd med alle men mitt siste brett er Ipad 4 og må nok innrømme om jeg skulle hatt kun et brett hadde det blitt det. Jeg er spent på Ipad 5 mest ang vekt og batteritid men er rimelig sikker på at det blir veldig bra. At du ikke fikk med deg tilbud på W510 og w511 må du nesten ta på din kappe da det har vært godt annonsert her.

 

Hva er forskjellen hvis du tenker iPad 5 vs. iPad 2? Jeg har jo iPad 2 og er veldig fornøyd med det. Men jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle ha en ny iPad. Jeg kan jo ikke bruke alt tilbehøret jeg har skaffet meg til iPad 2. iPad 5 har vel et helt nytt design. Jeg har litt lyst på et windows 8 nettbrett, med de fleste har jo relativt svake Atom CPUer. Noen som har erfaring med Windows RT som vil fortelle litt om det?

 

At jeg ikke fikk med meg tilbudet kan jeg ikke klandre noen andre for, det har du rett i. Jeg tror ikke jeg var hjemme den dagen en gang.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å styre unna Iconia W510.

Den er rett og slett treig! Må si at jeg angrer skikkelig på at jeg kjøpte denne. Synes den er spesielt treig når ikke tastaturet er koblet til. Og da er "nettbrett" funksjonen bortkastet. Hadde jeg vist det hadde jeg heller kjøpt meg en tradisjonell bærbar pc

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å styre unna Iconia W510.

Den er rett og slett treig! Må si at jeg angrer skikkelig på at jeg kjøpte denne. Synes den er spesielt treig når ikke tastaturet er koblet til. Og da er "nettbrett" funksjonen bortkastet. Hadde jeg vist det hadde jeg heller kjøpt meg en tradisjonell bærbar pc

Da er den strøket av min liste

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å styre unna Iconia W510.

Den er rett og slett treig! Må si at jeg angrer skikkelig på at jeg kjøpte denne. Synes den er spesielt treig når ikke tastaturet er koblet til. Og da er "nettbrett" funksjonen bortkastet. Hadde jeg vist det hadde jeg heller kjøpt meg en tradisjonell bærbar pc

Har w511 og kan absolutt ikke kalle den treg. Sikker på at det ikke er noe feil med ditt eksemplar? eller at du har installert mye software som kjører å dreper ytelsen?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har w511 og kan absolutt ikke kalle den treg. Sikker på at det ikke er noe feil med ditt eksemplar? eller at du har installert mye software som kjører å dreper ytelsen?

Trodde først det var noe feil. Men sendte den inn til Netshop, hvor de bare formaterte den. Maskinen var fortsatt like treig!

Lenke til kommentar

Har w511 og kan absolutt ikke kalle den treg. Sikker på at det ikke er noe feil med ditt eksemplar? eller at du har installert mye software som kjører å dreper ytelsen?

Kjenner meg ikke igjen jeg heller synes brettet leverer veldig bra jeg. Noe tregere en Nexus 7 2gen og Ipad 4 er det men slett ikke noe jeg henger meg opp i. Bruker man Explorer fra Startmenyen er det overraskende bra. En annen ting jeg liker med dette brettet ved surfing er at man kan gå tilbake til forrige side bare ved et sveip med fingeren.

Lenke til kommentar

@Heika98

 

Du kan ha litt is i magen og vente til Asus T100 kommer (eller lignende nettbrett med Bay Trail). Det er snakk om dobbel ytelse av W510.

 

Jeg hadde W510 i en liten periode, men sendte det tilbake pga. en hardware-feil. Jeg likte det godt og syntes ytelsen var helt ok. Jeg avventet nytt kjøp fordi jeg egentlig ikke hadde behov for et nettbrett. Nå når brettene kommer med Bay Trail, frister det for mye til at jeg klarer å la være å kjøpe.

 

Hadde bare Surface 2 kommet med Bay Trail i stedet for Tegra så man kunne kjørt skikkelige programmer...

@Complexity

 

W510 til 1000 kr? Jeg har aldri sett det under 3000,-

 

EDIT: Jeg så tilbudet nå.

Endret av Venin
Lenke til kommentar

@Heika98

 

Du kan ha litt is i magen og vente til Asus T100 kommer (eller lignende nettbrett med Bay Trail). Det er snakk om dobbel ytelse av W510.

 

Jeg hadde W510 i en liten periode, men sendte det tilbake pga. en hardware-feil. Jeg likte det godt og syntes ytelsen var helt ok. Jeg avventet nytt kjøp fordi jeg egentlig ikke hadde behov for et nettbrett. Nå når brettene kommer med Bay Trail, frister det for mye til at jeg klarer å la være å kjøpe.

 

Hadde bare Surface 2 kommet med Bay Trail i stedet for Tegra så man kunne kjørt skikkelige programmer...

@Complexity

 

W510 til 1000 kr? Jeg har aldri sett det under 3000,-

 

EDIT: Jeg så tilbudet nå.

W510 var på tilbud til 900 kr eller noe sånt for ikke så lenge siden. Jeg har glemt å skjekke ut Asus nettbrett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eneste problemet jeg ser med å kjøte et Atom basert nettbrett nå er at til neste år flytter jeg på hybel for å gå på VGS, og for å kunne game litt hjemme i helgene uten av å måtte dra med meg den stasjonære PCen på bussen hele tiden så trenger jeg en laptop/nettbrett med litt med hestekrefte enn en Atom kan gi meg. Dessuten tror jeg ikke windows er klar for nettbrett miljøet riktig enda. Og da vil jeg ikke bruke for mye penger på noe jeg ikke kommer til å bruke når jeg kjøper meg en ny laptop. Så derfor tror jeg at jeg går for Nexus 7. Den er såpass liten at den passer i jakkelomma når jeg er på farten, og har ganske bra ytelse. Jeg har bare et spørsmål helt til slutt. Har nye Nexus 7 mulighet for å kobles opp til en skjerm, som f.eks. en TV eller en PC skjerm over HDMI med adapter?

Lenke til kommentar

Det eneste problemet jeg ser med å kjøte et Atom basert nettbrett nå er at til neste år flytter jeg på hybel for å gå på VGS, og for å kunne game litt hjemme i helgene uten av å måtte dra med meg den stasjonære PCen på bussen hele tiden så trenger jeg en laptop/nettbrett med litt med hestekrefte enn en Atom kan gi meg. Dessuten tror jeg ikke windows er klar for nettbrett miljøet riktig enda. Og da vil jeg ikke bruke for mye penger på noe jeg ikke kommer til å bruke når jeg kjøper meg en ny laptop. Så derfor tror jeg at jeg går for Nexus 7. Den er såpass liten at den passer i jakkelomma når jeg er på farten, og har ganske bra ytelse. Jeg har bare et spørsmål helt til slutt. Har nye Nexus 7 mulighet for å kobles opp til en skjerm, som f.eks. en TV eller en PC skjerm over HDMI med adapter?

Nei da det verken har micro USB eller HDMI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...