Gå til innhold

Grand Theft Auto Online kan få mikrotransaksjoner (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du egentlig forsvare dette? Rockstars GTA serie er en av de viktigiste bastionene for godt spilldesign og kvalitet i industrien. At de nå også omfavner faenskapet lover ikke særlig bra. Det at man skal betale for å slippe visse ting eller få visse ting er dårlig spilldesign som KUN er der for å gi større inntekt til utviklerne\utgiverne. Er det noe som er så kjedelig i spillet at man helst vil slippe å bruke tid på det så er det jo noe som kanskje heller burde ha blitt kuttet bort eller endret.

Når man kan betale for å slippe visse ting så gir jo det et incentiv til utviklerne om å gjøre visse deler mer kjedelige og langdryge for å få flere til å bli lei og å betale for å slippe dette.

 

Det som nokon synest er kjedelig og repiterande kan for andre være godt og utfordrande gameplay.

F.eks så vil bil-race være svært kjedelig for dei som speler GTA for actiondelen, medan det kan være den mest spennande delen for dei som liker bilspel.

 

Som sagt så har eg ikkje noke i mot at ein åpner for micro-transaksjoner så lenge det ikkje øydelegg balansen i spelet slik at dei som betaler ekstra får store fordeler. Alternativt så må spelet selgast til sterkt redusert pris dersom microtransaksjoner blir ein stor del av spelet.

 

Om enkelte vil betale litt ekstra for å øydelegge spelet for seg sjølv så ser eg ingen grunn til å nekte dei det. Det finnes jo i dag mange som speler spel med eine handa på kontrolleren og andre handa på ein walkthrough guide.

 

Så for min del så gjer det ikkje noke at ein får muligheita til å betale seg ut av eit par timer med speling, men personleg så synest eg at du går glipp av mykje av spelet om du gjer det på den måten. Det som er viktig er at ein ikkje kjem med spesielle kjøyretøy og våpen som kun er tilgjengelige for dei som betaler ekstra, dette vil være svært øydeleggande for spelet, særlig i multiplayer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...