Gå til innhold

Oppsigelse kredittkort


sk0yern

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et kredittkort slengende som jeg aldri har brukt.

Sendte derfor en mail til utsteder, der jeg ba om en oppsigelse av avtalen.

Fikk svar tilbake om at kortet måtte klippes og sendes inn til de for å si opp avtalen.

Det er forsåvidt ingen "big deal", men jeg ser ikke helt poenget. De klarer helt fint å sperre kortet uten at jeg sender inn kortet fysisk.

 

Så jeg tok en kjapp kikk i finansavtaleloven, og fant noe jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke:

§ 51a. Oppsigelse og sperring av tidsubegrenset kredittavtale

(1) En kredittkunde som er forbruker, kan vederlagsfritt og til enhver tid si opp en tidsubegrenset kredittavtale, med mindre partene har avtalt en oppsigelsesfrist som ikke kan overstige en måned.

Betyr dette at jeg kan kreve at utsteder skal betale porto?

Siden de først skal være så vanskelige med å heve avtalen, kan vel jeg være litt vanskelig også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kredittkortutstedere lærer av tidligere feil og misbruk.

 

Et kort som ikke er makulert kan misbrukes eller brukes som grunnlag til misbruk, ved å lage duplikatkort og endre deler av informasjonen.

Ikke et problem så lenge det er online transaksjoner, men mye styr på offline.

 

Hvis det er veldig vanskelig for deg å sende inn for å avslutte kredittkonto, så snakk med banken din og de tar kortet og sender melding (du signerer) om kontoavslutning.

 

Med mindre du har Skandiabanken ol. så går dette greit og det vil ikke koste deg noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...