Gå til innhold

Disse fotballpresidentene...


Step_up

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en sterk mistanke om at mye penger og stemmer veksles under bordet. Har ingen beviser for det, annet enn det jeg har lest i media.

 

Men jeg er helt enig. Begge to er særdeles udugelige. Vinter-VM i Quatar, det som har skjedd med "Champions" League... Utvidelsen av EM til 24 lag med 13 ulike verter... Det meste er en jævla farse.

 

Strengt tatt så er det tildelingen i seg selv som er kontroversiell og ikke at man ser på å flytte mesterskapet. Garcia har 9 år på seg på å avsløre korrupsjonen, så det må jo bare bli ny avstemning. Det går ikke an å overse alle bevisene som er.

 

Men selv om Blatter ikke har noe med dette å gjøre, så er det fremdeles mye rart han har sagt og gjort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Qatar-VM kan nok være den største feilen de har gjort.

 

Platini og ikke minst Blatter er korrupte, det er det vel få som tviler på. Likevel, det er det mange av de andre representantene i FIFA som også er. Vi må ikke glemme at FIFA er representert av veldig mange land, og at de fleste land i verden er relativt korrupte, i alle fall i forhold til hva vi er vandt til her hjemme i Norge. Korrupsjonen rundt tildelingen av Qatar-VM er nok mer kompleks enn det at "folk har fått penger under bordet". Som for eksempel det faktum at Qatar tilfeldigvis satt opp fotballakademier i land som en representant med stemmerett før valget, eller at sjeikene gikk inn og i praksis reddet fransk klubbfotball rett før valget.

 

Problemene kommer nå. Hvordan i huleste skal de klare å arrangere et VM på sommeren i Qatar, eller hvordan i all verden skal de klare å overbevise motstanderne om å legge et VM til vinteren? Det ville ført til såpass stor motstand blant de største forbundene i Europa, og da UEFA i tillegg, da et vinter-VM ville være midt i sluttspillet i Champions League. Et vinter-VM bryter såpass mange tradisjoner, og kan føre til boikott og det som verre er. VM er tross alt også den største inntekskilden FIFA har, og for mye komplikasjoner vil være katastrofe for organisasjonen.

 

De har tatt seg vann over hodet her. På en måte nyter jeg se de slite med det, men på en annen side er det veldig trist.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Veit denne tråden er gammel, men farsen fortsetter til stadighet, desverre. Bleikfeite pamper, nådeløse blodigler og annen mafia styrer fortsatt showet. Disse dressbefengte svina er hundre ganger værre enn både pedofile og terrorister.

 

Alle med litt omløp i hodet burde boikotte all internasjonal fotball under FIFA regi. De som unngår å boikotte støtter faktisk faenskapen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...