Gå til innhold

[Løst] Hva kan jeg ta for en gammel Core2Quad pc?


Anbefalte innlegg

Hei. Har en pc stående som nå bare samler støv. Den består av følgende:

 

ASUS P5B hovedkort.

Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 (2,4Ghz)

6 Gb RAM

MSI GTX 560 Ti Twin frozr II

2 stk 1Tb Seagate ES disker. (Egentlig server disker.)

Bedre cpu kjøler enn standard, men husker ikke navnet på den.

CoolerMaster Centurion kabinett. Av litt eldre årgang. (Sort m / blått lys i front.)

ACE 620W psu. (Nesten ubrukt.)

12 cm vifte bak og i front.

Windows Vista lisens på maskinen. Men kan leveres med Win7 installert.

 

Har aldri overklokket noen av komponentene. Kabinettet er ikke pent / gammelt. PSU kjøpte jeg egentlig bare fordi jeg fikk den på tilbud og har maks vert brukt i ett par måneder. (Men har ligget lenge før jeg tok den i bruk.) Det jeg lurer på er om det rett og slett er noen vits å selge denne maskinen? Eller om jeg rett og slett burde la den stå som en reserve maskin. Hva kan man få for noe sånt? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar. Er enig at det er gamle og utdaterte komponenter. Men at den bare duger til kontor ting og "lett" spilling er jeg ikke helt enig i. Har dratt alle spill jeg har prøvd den på og fungerer greit med AutoCad. Kanskje jeg skal prøve å legge den ut på Finn uten pris, for å se hva folk er villig til å gi? Om jeg ikke får 1500 eller mere så har den faktisk mere verdi som backup pc. Gav mere for Hd`ne i sin tid pr stk. Men garantien på dem har jo også gått ut da... Takk for svar. :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en tilsvarende maskin som midlertidig server, betalte 350,- for den med uten skjermkort.

Ja da må jeg si du var heldig. Etter å ha gjort ett kjapt søk på ebay var billigste fast pris Intel Q6600 cpu jeg kunne finne ca 320 kr alene. Billigste 1tb ES disk jeg kunne finne skulle de ha 420 kr for. Dette er enterprise disker beregnet for 24-7 drift.

Lenke til kommentar

Jeg tror også rundt 1 500 kr er OK pris. PC-en holder til langt mer enn lette spill, til og med nye spill kan spilles akseptabelt.

Da prøver jeg å legge den ut til 1500 kr. Mener den er verdt såpass selv om det ikke akkurat er noen "gamer" pc. Greier jo de fleste spill greit, selv om den har litt lite skjermkort RAM til kommende BF4. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...