Gå til innhold

[Løst] Radeon HD 7950 kun 300MHz etter crossfire innstallering


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte da enda et Radeon HD 7950 3GB for å kunne bruke crossfire.

Etter dette så ligger begge kortene på bare kun 300 mhz, når det ene alene ligger på 800 mhz. Har prøvd å reinnstallere drivere, reformatert pc( dette var planlagt uansett), men det ser ikke ut til å hjelpe. Kan det ha noe med hovedkortet å gjøre, siden det ikke er fullt så kraftig som de andre delene jeg har(tror jeg). Hva forårsaker dette?

 

Hovedkort: ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, dette er veldig enkelt. Får du latterlig lav ytelse (over 3-4 ganger mindre enn tilsvarende oppsett), så er det kanskje verdt å se på.

 

Det du beskriver er 2D, og helt normalt. Skal du ha det riktig så bruker du et program som logger frekvensen over tid. Da kan du se endringen under spilling osv..

Msi afterburner er et slikt program.

Lenke til kommentar

Altså, dette er veldig enkelt. Får du latterlig lav ytelse (over 3-4 ganger mindre enn tilsvarende oppsett), så er det kanskje verdt å se på.

 

Det du beskriver er 2D, og helt normalt. Skal du ha det riktig så bruker du et program som logger frekvensen over tid. Da kan du se endringen under spilling osv..

Msi afterburner er et slikt program.

 

Ok. Har lagt litt merke til at ytelsen når jeg spiller ikke er fullt så bra som før, er litt vanskelig å forklare fordi det er ikke fps drop eller noe lignende...

Lenke til kommentar

 

Ok. Har lagt litt merke til at ytelsen når jeg spiller ikke er fullt så bra som før, er litt vanskelig å forklare fordi det er ikke fps drop eller noe lignende...

Har du nyeste driver? AMD har jo slitt en stund med microstuttering (som har blitt en del bedre i deres nyeste beta-driver) som er lagg som ikke vil plukkes opp på FPS-målinger.

 

Vel det er ikke fullt så interessant at ting endrer seg litt i visningen. Kjør en test med MSI afterburner, og midt i spillet går du ut og leser grafen for GPU klokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...