Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva f*** er geernt? Nettverkskabel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så litt rindt på forumet og fant en lignende tråd, men der var desverre inge svar: http:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=150781&sid=2c4d45005da30a4f095caaac164afbe0

 

det er det samme hos meg. Skal connecte og spille counterstrike over lan. Jeg kan spille over internett, men finner ingen servere over lan. Tastet cmd i kjør, og så ipconfig. Der står det ip adresse osv, men nederst står det:

Medietilstand: medium frakoblet

 

Sjekket på mange andre pcer her som ikke har problemet, og dere står IKKE den siste linja(Medietilstand: medium frakoblet)

 

Har win xp pro.

Lenke til kommentar

Problemet kan være at WINS eller DNS ikke fungerer helt hos dere. Og dermed finner ikke maskina di servere på navn. Har du prøvd å ping serverene ???? Får du ip fra DHCP ? Vis du gjør det så sett fast ip.....

Vis ikke dette fungerer så kan det være at nettverkskortet ditt prøver å kjøre 100 FULL DUPLEX, jeg har opplevd at jeg får gått ut via gateway men ikke accessert lokalt nettverk da jeg har hatt det på. Dette kan ha med at switchen ikke egentlig støtter eller er satt til å kjøre full duplex. Sett den til 100 half og prøv det. Sjekk også nettverkskabelen din ? er den "hjemmelaget" ?? Sjekk at trådene inni er i riktig rekkefølge! Det hjelper ikke om begge er i samme rekkefølge i ennene, de skal ligge i en bestemt farge-rekkefølge. Dette har med at det er forskjellig resistans i lederne. VIs ikke dette fungerer nå, så prøv å få tak i et anna nettverkskort....

Lenke til kommentar

Hvis du bruker emnefeltet bedre vil du få hjelp med en gang.

Du er trolig ikke eneste med dette problemet.

 

Problemet oppstår når du bruker et totalt idiotisk emnefelt som ikke har NOE med saken å gjøre. Da vil ikke personene med løsningen på ditt problem klikke på tråden, for å kunne hjelpe deg.

 

PS: Velkommen til forumet.

Lenke til kommentar

jeg har vært med på ett lignende problem før og det var ikke kabelens feil men en instilling på ett nettverkskort

 

kompisen hadde fått seg ett hovedkort med inne bygd nettverks kort og hadde da satt den til å søke på auto dette var midlertidig ett intel gigabit kort med støtte for 101001000 mbits vi løste problemet ganske enkelt ved å sette fast fart med en fast duplex prøv dette det kan hjelpe

 

 

ellers så sjekk dns addressen på kortet ditt kan hende du har satt noe som er fast der for ett domenes skyld

 

 

trykk egenskaper på nettverkskortet --- tcpip ---- avansert (for xp) dns og der skalbør det stå blankt vis det er en dns server eller en wins server i nettverket.. lykke til

Lenke til kommentar
.....farge-rekkefølge. Dette har med at det er forskjellig resistans i lederne. VIs ikke dette fungerer nå, så prøv å få tak i et anna nettverkskort....

??? Den var ny for meg. Hvor har du dette fra? Har selv for moro skyld mekket kabler med alle mulige kombinasjoner, og så sant de går riktig fra pinne til pinne er det ALDRI noe problem.

Resten av det Seven skriver høres greit ut, både switch og kabel kan gjøre sitt til at man ikke får 100/ full duplex.

Lenke til kommentar

??? Den var ny for meg. Hvor har du dette fra? Har selv for moro skyld mekket kabler med alle mulige kombinasjoner, og så sant de går riktig fra pinne til pinne er det ALDRI noe problem.

 

Yeah... aldri problemer....

Hvorfor må man i mange tilfeller koble opp igjen Cat5-kabler etter skjema da for og få de til og gå på 100Mb/s?

Lenke til kommentar

Okay, da har jeg snakket med noen som kan dette bedre enn meg. Seven har helt rett, det er forskjellig resistans på trådparene (jeg bøyer meg i støvet). Årsaken til dette er at det er forskjellig lengde på parene (flere/færre viklinger).

Når det er sagt; dette har ikke effekt på kortere avstander, men når det er snakk om noen meter er det greit å passe på.

*Hopper ned fra sin høye hest*

Lenke til kommentar

Den fargerekkefølgen jeg bruker (som bestandig har fungert, bare jeg greier å stappe de helt inn hver gang) er, fra venstre;

Orange stripet

Orange hel

Grøn stripet

Blå hel

Blå stripet

Grøn hel

Brun stripet

Brun hel

 

Har vore borti MANGE kabler som ikke fungerer eller de har dårlig rekkevidde/problem med signal, bare pga feil kabling.

Det har med hvordan de er tvinnet å gjøre så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
.....farge-rekkefølge. Dette har med at det er forskjellig resistans i lederne. VIs ikke dette fungerer nå, så prøv å få tak i et anna nettverkskort....

??? Den var ny for meg. Hvor har du dette fra? Har selv for moro skyld mekket kabler med alle mulige kombinasjoner, og så sant de går riktig fra pinne til pinne er det ALDRI noe problem.

Resten av det Seven skriver høres greit ut, både switch og kabel kan gjøre sitt til at man ikke får 100/ full duplex.

 

Ja, fungerer i 90 % av tilfellene fint med helt vilt av farger, bare de er samme rekkefølge. Men prøv å lag en kabel som er 70 m lang, da vil 50 % av de du lager ikke fungere. Da må du ha riktig. Jeg også trodde jeg kunne sette de helt vilkårlig, men lagde et par 50 m kabler og da fungerte bare 1 av de. Kommer litt an på hva den er tilkoblet, er den tilkoblet en bra switch eller hub, så er ikke problemet så stort som vis den er tilkoblet et trådløst access punkt eller et XDSL modem som ikke tolker signaler så bra. Husker desverre ikke den riktige rekkefølgen på lederne i hue.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...