Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og når teister får spørsmål som de ikke vil svare på, så gjør tydeligvis Gud (les: angsten) alt for at de ikke skal gå inn i hodet på dere...

Se der ja, du har omsider skjønt at Gud er noe i mennesket :thumbup: det som da gjenstår er at du skjønner at Gud er kjærligheten i mennesket ikke angsten. Det var kjærligheten i mennesket Jesus Kristus som gjorde alt det gode han gjorde for den enkelte og for verden.

 

1 Joh 4,8 "Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet."

 

1 Joh 4,18 "I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut."

 

Kristendommen skaper orden i folks følelsesliv, noe psykologene ikke klarer, da de ikke kan ta bort skyld og gi folk kjærlighet ;) Den store dramatikken i kristendommen er en nødvendighet for at disse følelsesmessige omveltningene skal kunne finne sted i mennesket.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe om barnedåp i innlegget ditt over der IHS?

Det ble en del diskusjon om Jesu Kristi dåp i tråden, Tombomkom nå er det slik i kristendommen at hele Jesu Kristi liv (inkl. hans dåp) må bli en del av den enkelte kristnes liv, barnedåpen er bare et ledd i denne prosessen. Gjennom å bli ett med, forene seg med Jesus Kristus blir den enkelte kristne en ny og evig skapning. I barnedåpen lar foreldrene barnet bli en del av Jesus Kristus samtidig som Jesus Kristus blir en del av barnet, det samme gjentar seg i en rekke andre kristne ritualer.

Lenke til kommentar

Er det Satan som gjør ateister til (i snitt) mer intelligente enn religiøse óg?

Hehe. Skal jeg spørre deg et like dumt spørmsål?

Liker du å være voldtektsmann?

Svaret vil være nei, men hvordan vet du det? Er du voldtektsmann? Ikke still et spørsmål som er underbygget på fakta som ikke eksisterer.

Hvorfor er det slik at alle ateister kan fly ved hjelp av å kalle på Elvis Presley?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hehe. Skal jeg spørre deg et like dumt spørmsål?

Liker du å være voldtektsmann?

Svaret vil være nei, men hvordan vet du det? Er du voldtektsmann? Ikke still et spørsmål som er underbygget på fakta som ikke eksisterer.

Hvorfor er det slik at alle ateister kan fly ved hjelp av å kalle på Elvis Presley?

 

Jeg var kristen, faktisk syvendedags-adventist, men jeg valgte å distansiere meg fra Gud, han har aldri gitt meg noe nevneverdig nytte. Velger likevel ikke å distansiere meg fra de kristne vennene mine som er svært intelligente, men noe de aldri gjør er å dømme andre for deres valg. Dersom jeg vil til himmelen før jeg dør kan jeg bare be om tilgivelse når den tid er nær. Hvorfor skal jeg tilbe en Gud som ikke gir meg noe?

 

Du følger dessverre ikke noen gode kristne leveregler med dine bastante påstander om at du er ond dersom du ikke kaller alle andre enn deg selv dumme.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

 

Jeg var kristen, faktisk syvendedags-adventist, men jeg valgte å distansiere meg fra Gud, han har aldri gitt meg noe nevneverdig nytte. Velger likevel ikke å distansiere meg fra de kristne vennene mine som er svært intelligente, men noe de aldri gjør er å dømme andre for deres valg. Dersom jeg vil til himmelen før jeg dør kan jeg bare be om tilgivelse når den tid er nær. Hvorfor skal jeg tilbe en Gud som ikke gir meg noe?

 

Du følger dessverre ikke noen gode kristne leveregler med dine bastante påstander om at du er ond dersom du ikke kaller alle andre enn deg selv dumm

Alle er onde, alle hater Gud, med mindre de ikke er kristne. Jeg er ond, men Gud har vasket vekk min synd og derfor er jeg god i Guds øyne. Du sier at Gud ikke har gitt deg noe i DETTE LIV? Gud hadde kanskje GITT DEG EVIG LIV! HALLO! Det er din evige frelse som står på spill her!

Lenke til kommentar

Dette blir bare ekstremt barnslig når man skal diskutere hvem som er mest intelligente av ateister og religiøse. Akkurat nå hørtes du nesten ut som en 8 åring som krangler med storebroren sin på 9 år om hvem av de som er smartest. :nei:

Nei. Du påstår at du har en veldig god forståelse av hva som skjer i verden, så jeg lurte på om du kunne forklare den negative korrelasjonen mellom intelligens og religiøsitet.

 

Hehe. Skal jeg spørre deg et like dumt spørmsål?

Liker du å være voldtektsmann?

Svaret vil være nei, men hvordan vet du det? Er du voldtektsmann? Ikke still et spørsmål som er underbygget på fakta som ikke eksisterer.

Hvorfor er det slik at alle ateister kan fly ved hjelp av å kalle på Elvis Presley?

Du antar at jeg ikke har støtte det opp med grundige empiriske undersøkelser. Du tar feil:

http://psr.sagepub.com/content/early/2013/08/02/1088868313497266.short

 

Hvor er de ateistene ?

Godt poeng. Jeg har ikke grunnlag for å si at det gjelder utenfor vestlige kulturer, det vil si at jeg ikke vet utenfor Nord-Amerika og Europa.

Lenke til kommentar

 

Jeg var kristen, faktisk syvendedags-adventist, men jeg valgte å distansiere meg fra Gud, han har aldri gitt meg noe nevneverdig nytte. Velger likevel ikke å distansiere meg fra de kristne vennene mine som er svært intelligente, men noe de aldri gjør er å dømme andre for deres valg. Dersom jeg vil til himmelen før jeg dør kan jeg bare be om tilgivelse når den tid er nær. Hvorfor skal jeg tilbe en Gud som ikke gir meg noe?

 

Du følger dessverre ikke noen gode kristne leveregler med dine bastante påstander om at du er ond dersom du ikke kaller alle andre enn deg selv dumme.

Jeg er uten tilstrekkelig kunnskap eller informasjon til å i det hele tatt anta om du VAR frelst eller ikke. Men etter hva jeg selv tror så var du aldri omvendt. For når du blir omvendt fra døden til livet så skjer det en innvendig transformasjon som gjør at du begynner å elske det Gud elsker og hate det Gud hater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle er onde, alle hater Gud, med mindre de ikke er kristne. Jeg er ond, men Gud har vasket vekk min synd og derfor er jeg god i Guds øyne. Du sier at Gud ikke har gitt deg noe i DETTE LIV? Gud hadde kanskje GITT DEG EVIG LIV! HALLO! Det er din evige frelse som står på spill her!

Evig frelse. Er du egentlig klar over hvor lenge evig er? Hva det begrepet går for?

 

Hvor absurd er vel ikke ideen om at en høyst begrenset tid skal gi evige konsekvenser. Andelen du lever her på jorda er, tja, la oss si 90 år. Mens hele din eksistens, ifølge deg, er evig. Vet du hvor stor andel av din totale eksistens som da er her på jorda, og avgjør resten av din eksistens? 0. Nøyaktig null.

 

Forklar hvorfor det gir mening, eller vitner om en "rettferdig" gud er du snill.

Du kan ikke basere deg på en nettside. Det hadde blitt som om jeg hadde basert meg på hva mormora mi sa da jeg var 9 år gammel.

Jeg kan basere meg på grundige empiriske undersøkelser, som det er en rapport fra. Du burde lese deg opp på statistikk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...