Gå til innhold

Hater, virkelig hater samfunnet i dag!

Skismøring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjekt med kreditt så lenge man ikke misbruker den og kjører seg selv inn i luksusfellen. Det blir litt dumt å skylde på samfunnet om man ikke klarer å holde orden på egen økonomi.

Det gamle visdomsordet om å ikke bruke penger man ikke har på forbruk gjelder fortsatt, som det gjorde på 50 tallet.

• Liker 4
Skrevet

Forklar gjerne også hva som er så ille med kjapp kreditt, mens du først er i gang.

Har en et tomt liv er det lett å fylle det med shopping, og kreditt blir jo kastet etter deg.

Er vel ille kun for de uten kontroll....

Å opparbeide seg kredittkortgjeld kan skje den beste, og da særlig de som bruker det som en erstatning for noe de savner.

Skrevet

Har en et tomt liv er det lett å fylle det med shopping, og kreditt blir jo kastet etter deg.

Å opparbeide seg kredittkortgjeld kan skje den beste, og da særlig de som bruker det som en erstatning for noe de savner.

Og du hater samfunnet virkelig mye pga dette?

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er blitt et kaldt samfunn hvor de sosiale båndene er svake. De fleste har nok med seg selv i jakten på de materielle godene.

Da kanskje man bør prøve å forsterke sine egne sosiale bånd istedefor å shoppe på kreditt å deretter skylde på samfunnet... latterlig!

• Liker 2
Skrevet

Se vidoen jeg postet før du kritiserer meg for å ikke gjøre nok.

Hva i helvette er galt med deg a ?

VI lever i ett samfunn, og man må tilpasse seg samfunnet. Du som enkeltperson er ubetydelig. Dine meninger som enkeltperson er totalt verdiløse.

Lokk igjen kjeften din, og funger i det samfunnet vi har, for samfunnet kommer ikke til å endres for din skyld.

Skrevet

La oss snu litt på det da.

Tenk at kredittkort ble forbudt fordi noen mennesker ikke klarer å beherske seg. Ville det være rettferdig ovenfor oss andre som faktisk klarer å bruke det på en fornuftig måte?

Skrevet

Kreditt blir ikke kastet etter deg. Har prøvd i lang tid å få kreditt kort som lærling, men det er ikke bare bare. For 1 år siden klarte jeg endelig å få hos banknorwegian :)

Bruker det kun til reise og utland. Er for dumt å si at det er samfunnet sin feil.

Om du får alle kredittkortene du vil ha, har du sånn høvelig med inntekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har man levd noen år så er det lettere å forstå hva jeg mener...

Hvor mange år... har levd i 35 år og sett videoen over. Forstår godt at noen kan ha det vanskelig men som sagt tidligere i tråden, å skylde på samfunnet og alle andre er IKKE veien å gå for å få forståelse og sympati... det er det jeg ikke forstår!!

Endret av Nasciboy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...