Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Gear


Anbefalte innlegg

Meh. Det blir rimelig uaktuelt å løfte underarmen til øret for å snakke, jeez det ser teit ut. Like teit som folk som går på gata å snakker til seg selv (handsfree i øret). Jeg har heller ikke behov for å bruke apper på klokken, jeg ser ikke for meg når jeg skulle fore trekke det fremfor å plukke opp telefonen.

 

Eneste funksjonaliteten jeg ser for meg er nyttig er muligheten til å skifte spor om du har øre/hodetelefoner som ikke selv har denne muligheten. Evt kan det være kjekt å se på armen hvem som ringer, men ikke 2600.- kjekt.

 

Mulig jeg er lite visjonær nå, men for min del blir dette et poppisprodukt enn så lenge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pebble og epaper eller Gear: I sollys bruker klokka mer batteri for å vise skjermbildet. Dette fordi bakgrunnslyset i skjermen må lyse ekstra sterkt for at innholdet skal være leselig. Ironisk nok, når man allerede har lys fra sola.

 

Hva er det du prøver å få frem her? Jeg får ikke noen logikk i det du skriver.

 

Verken Pebble (epaper) eller Gear bruker bakgrunnslys i sollys. Gear har AMOLED der hver piksel lyser som en individuell LED, epaper fungerer med refleksjon i sollys og trenger kun ekstralys i mørke. Gear vil bruke mer strøm i sollys, og man kan slite med å se skjermbildet.

 

Sony har nå gått vekk fra OLED som de brukte i de første klokkene sine, og SW2 bruker transflektive LCD slik PDA og flere Garmin tur-GPS har brukt tidligere. Disse er lesbare i sollys uten bakgrunnslys, men gir finest fargebilde med bakgrunnslys i mørke. Oppløsningen er ikke så høy, men man sparer mye batteri og slipper å slå skjermen av og på.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Prisen kan vel umulig stemme. Over 2k for denne er alt for mye.

Er skeptisk da jeg var en av de smarte som kjøpte den første SE Live View, som viste seg å være den mest ubrukelige tingen ever.

 

Fatter ikke hva samsung tenkte på om den kanskje klarer 24timer før den må lades.

Trolig nok en gadget som blir en flopp.

Lenke til kommentar

SE LiveView var en god ide som ikke fungerte på grunn av klossete betjening og dårlig forbindelse.

Sony SmartWatch fikk betjeningen og forbindelsen til å virke (etter et par firmwareoppdateringer), og er faktisk brukbar i dagliglivet.

Begge disse var laget av plast og kostet kr 500-800 alt etter hvor og når man kjøpte dem.

Nå kommer Sony SW2 og Samsung Gear til kr 1600 og 2600, da kan man spørre om de virkelig er så mye bedre. Riktignok får man handsfree og kamera i Gear, men er dette verd et par tusen ekstra?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...