Gå til innhold

Canal Digital snur etter klagestorm ? for noen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ser man bindingstid?

 

Jeg sendte forresten en mail til canal digital om nedgradering (Hvorfor har de ikke det med en knapp, som man kan gjøre for å oppgradere?), det sto helt klart og tydlig at jeg skulle ned til 50 Mbps. Det har gått noen dager siden jeg fikk svar fra kundeservice (Som forøvrig bare svarte på klagen jeg la til ved siden av). Så, jeg har nedgradert, men jeg får fortsatt 100/10.

 

Når jeg skulle oppgradere så restartet jeg modemet for å få den nye hastigheten, gjelder dette for nedgradering også? Igjen, jeg leste tydlig igjennom mailen, og det står HELT KLART at jeg ville nedgradere. To ganger faktisk, på starten og på slutten av mailen.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jeg betalte tidligere 399,- pr, mnd. for 70/10. Nå må jeg betale 449,- (nesten 13% økning) for 20 Mbits mindre en før (gikk ned til Bredbånd 50). Når en leverandør sier "Nå øker vi hastighetene", så betyr dette normalt at kunden får høyere hastighet til samme pris som før. Dette er helt vannvittig dårlig kundebehandling. På de fleste målinger klarte ikke CD å levere mer en ca 50 Mbits uansett, så jeg tviler på de hadde klart å levere stabil 100 Mbits. I tillegg har de nok heller ikke økt sin linjekapasitet ut av Norge heller. Slik CD har det i dag er denne linjen bare "crap". 100 Mbits er juks og bedrageri, så dette produktet nekter jeg å betale 25% mer for (499,-). CD blir nok på agendaen på neste borettslagsmøte...

Lenke til kommentar

Flott at Forbrukerombudet har tatt tak i situasjonen, men savner informasjon om hva som nå skjer med de som har borettslagsavtaler der borettslaget som helhet har bindingstid, mens de enkelte kundene ikke har det(?). I slike tilfeller ble vel tilbudet i nesten alle tilfeller både dyrere og dårligere.

 

Selv må jeg vel bare bite i det sure eple og godta 20 Mbit lavere nedlastningshastighet til samme pris. Har jo forsåvidt lite å si når Canal Digital er helt elendige når det gjelder hastigheter til utlandet, spesielt i forbindelse med større spill- og videostrømmingstjenester. Tydeligvis er det helt uaktuelt å for eksempel inngå et gratis samarbeid med Netflix som tilbyr seg å installere et buffringssystem kostnadsfritt hos alle større ISPer. Telenor vil vel gjøre slike tjenester så dårlige som mulig i forhold til deres egen videotjeneste.

 

VANLIGVIS er vel bredbånd i borettslag billigere enn privat?

Mener jeg har hørt om de som betaler 200kr for 100/100Mbit og andre steder er det inkludert i fellesutgiftene mener jeg. Binding har jo det fleste selskaper også for private.

Lenke til kommentar

VANLIGVIS er vel bredbånd i borettslag billigere enn privat?

Mener jeg har hørt om de som betaler 200kr for 100/100Mbit og andre steder er det inkludert i fellesutgiftene mener jeg. Binding har jo det fleste selskaper også for private.

Det er gjerne bakt inn en grunnpakke med TV/internett i fellesutgiftene, så betaler man ekstra utover dette om man ønsker større hastigheter. Så 200kr for 100/100 er neppe realistisk, men om du legger til 2-300kr ekstra som høres det mer riktig ut. Selv må jeg betale 249kr for 12/5+TV, og kan oppgradere for 199kr (50/10) eller 299kr (100/10).

Lenke til kommentar

På tide å ta opp oppsigelse av abonnement som et eget tema i forhold til aktørene. Eksempelvis har Viasat noen ganske hårreisende oppsigelsesregler.

 

La oss si at du glemmer å si opp innenfor avtaleperioden med binding, som gjerne er det folk går for når de velger å nytegne, så risikerer man å være urimelig lenge bundet til Viasat før man kostnadsfritt kan si opp igjen. Det er ganske spesielle oppsigelsesregler lagt til avtalen.

 

Om Canal Digital som jeg aldri har prøvd ut, så vil jeg tilføye følgende kommentar:

 

Det ser for meg ut å være en nokså hjernedød ledelse som i første omgang var griske og turte leke med folks følelser på denne måten. At de velger å fikse det på denne måten er ikke mer enn en nødvendighet, selv om det kan se ut til å ha fått en hyggelig avslutning.

 

Jeg håper de mister en del kunder tross at de har snudd på flisa. Det er kun det som gir slike selskaper en skikkelig lærepenge.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det blir interessant å se hvor mye rot det blir ut av dette. Hadde 70/10 i avtaleperiode som jeg nedgraderte til 50/10 etter at betingelsene ble endra. Sendte mail og refererte til denne artikkelen hvor at jeg sa at jeg ville beholde de gamle betingelsene i avtale tid og regnet med at ekstrabeløpet blir kreditert. Har en følelse av at dette kommer av at dette kommer til å bli en føljetong...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vel at man ikke kan logge seg på Min Side og velge bort en dyrere hastighetsøkning kaller jeg svindel. Man kan øke hastigheten men ikke sette ned hastigheten på den måten, åpenbart for at flest mulig skal beholde en tjeneste de ikke har bedt om.

 

Jeg hadde Super70 før dette kom, så da betaler jeg ikke en krone mer. :)

Lenke til kommentar

Flott at Forbrukerombudet har tatt tak i situasjonen, men savner informasjon om hva som nå skjer med de som har borettslagsavtaler der borettslaget som helhet har bindingstid, mens de enkelte kundene ikke har det(?). I slike tilfeller ble vel tilbudet i nesten alle tilfeller både dyrere og dårligere.

 

Selv må jeg vel bare bite i det sure eple og godta 20 Mbit lavere nedlastningshastighet til samme pris. Har jo forsåvidt lite å si når Canal Digital er helt elendige når det gjelder hastigheter til utlandet, spesielt i forbindelse med større spill- og videostrømmingstjenester. Tydeligvis er det helt uaktuelt å for eksempel inngå et gratis samarbeid med Netflix som tilbyr seg å installere et buffringssystem kostnadsfritt hos alle større ISPer. Telenor vil vel gjøre slike tjenester så dårlige som mulig i forhold til deres egen videotjeneste.

 

Telenor ga vel opp sitt forsøk etter 2,5 måneder i dag. Grunnet dominans fra netflix. Men ja.

Lenke til kommentar

Det gjelder IKKE for sameier og borettslag! Dette svaret fikk jeg fra CD: "Du var ikke i binding på Super70 hastigheten. Merk at sameiet har avtale med Komplett Maxi, og alt som bestilles utover dette av den enkelte husstand er å betrakte som private avtaler, derav personlig faktura for de som har høyere hastighet, tilleggspakker for tv og telefoni." Selvfølgelig er jeg i bindingstid med CD! Sameiet kan ikke si opp avtalen da det vil koste ALT for mye! Når jeg ringte inn tidligere på dagen fikk jeg et annet svar og det var at jeg skulle få 100/10mbps for samme pris som Super70. Hva er det de driver på med?

Lenke til kommentar

Ser det er litt varierende priser her på samme hastighetene også, hvilket jo også er interresant. Selv hadde jeg akkurat bestilt Super70 (til 499 pr. mnd.) før de begynte med disse nye hastighetene. Ser at de har lansert en kampanje idag på gratis Viasat frem til November, er vel ett forsøk på å plastre sårene ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...