Gå til innhold

NetCom feirer tjue år den 27.9.2013


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Må ein betale oppstartavgift? Finst det noko fullstendig prisliste for dette abonnementet?

Det vert nesten freistande å erstatte mobilt breiband large+OC Faktura med Fri Bruk+datatvilling.

Nei, det er ingen oppstartsavgift. Du har 20.000 min, sms og mms + 100% fri bruk av data, uten begrensning. Eneste du kan bli overfakturert for er hvis du ringer mer enn de 1000 minuttene som er inkludert til norden, resten av verden, teletorg, innholdstjenester og eventuelle samtaler til spesialnummer.

 

Veldig godt tilbud de har nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

13,8 dager i telefonsamtale, nei det er for perverse Guinessrekord-aktige folk. Det gidder jeg rett og slett ikke. Men det høres jo behagelig ut å kunne slippe å bekymre seg for overforbruk.

 

Jeg tipper om noen har råd til kr 299,- per mnd, som jo også er ihvertfall litt penger det også, så får disse innarbeidet nye bruksmønstre.

 

Den største fienden er vel nye bruksmønstre, usosial og uoppmerksom til omverdenen og arbeidsplassen. Og om de plutselig ikke gidder å forlenge utover de 12 måndene.

 

Det jeg lurer på er om de setter 12 mnd. enten for at de ikke vet hvordan telemarkedet blir om et år, eller om det er for å lære deg å bruke datatrafikk mer, slik at de kan skru opp prisen med en 50-lapp eller 100-rings?

Lenke til kommentar

Dette er vel første gang man i norge har fått mulighet til å tegne abonnement med ubegrenset data? Altså uten noen struping etter f.eks 6 gig nedlasting? Virker som et utrolig bra tilbud.

Jeg har fremdeles ett abonnement hos Chess som heter On Flex (som senere er fjernet), uten struping men kun 150 ringeminutter.

Betaler 300 kr måneden.

 

Tror jeg beholder det så lenge da dette Netcom abonnementet blir begrenset igjen etter 1 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror jeg beholder det så lenge da dette Netcom abonnementet blir begrenset igjen etter 1 år.

 

Er det et så stort tiltak å bytte operatør en gang til om et års tid da? Jeg byttet fra Talkmore til Chess i forrige uke for å få skikkelig 4G-dekning, men regner med å bytte videre til Netcom hvis ikke det kommer noen interessante svartilbud fra Chess innen den 20. oktober.

Lenke til kommentar

Ser de reklamerer for kun 6GB nå ja??!!!! Hhhmmm dette kan fort utvikle seg til den PR katastrofa for NetCom. Sjelden en jubilant byr til party og 2 timer inn i festen fjerner drikkevarene!! Vurderte sterkt dette abboet med iPhone 5s gitt... Takke faen for at jeg har det utgåtte abboet Chess on flex med total fridata. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De driter seg loddrett ut.

De skylder på at markedet reagerte voldsomt på dette abonnementet, og har nok fått en del flere bestillinger enn de hadde regnet med.

Hva kan man egentlig forvente når man lanserer et abonnement med fri bruk av alt? Klart folk løper mann av huse da, og sikkert mange som ordner seg det abonnementet uten å egentlig trenge det.

 

Nå er jo dette akkurat samme tilbud Tele2 hadde gjennom Elkjøp, med fri bruk av SMS/MMS/MIN og 6 gb data for 199 kr/mnd. NetCom tar 100 kr mer for samme greia.
Telenor og Talkmore (og sikkert flere) ga samme tilbud for de som prøvde å portere over til Tele2.

 

Og der får man beholde abonnementet så lenge man vil :)

Endret av Glenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som bestilte frem til igår får beholde fridata står det på FB siden demes. Chess prøvde å fjerne FRIDATA på on flex abboet, men det ble mye bråk for de så de trakk seg heldigvis. Er konge å slippe å tenke på hvor mye data en bruker. Så grattis til de som fikk slått til på NetCom sitt tilbud ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet så tror jeg 6 GB holder for min del, men når man vet man har helt fri data så tror jeg bruksmønsteret endrer seg en del. Man trenger ikke være forsiktig med å se på youtube-videoer eller nettradio så lenge det ikke finnes noen grenser, og man endrer kanskje bruken sin ubevisst så lenge grensene forsvinner.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så tror jeg 6 GB holder for min del, men når man vet man har helt fri data så tror jeg bruksmønsteret endrer seg en del. Man trenger ikke være forsiktig med å se på youtube-videoer eller nettradio så lenge det ikke finnes noen grenser, og man endrer kanskje bruken sin ubevisst så lenge grensene forsvinner.

jeg har ikke betaler ikke for bredbånd hjemme for å si det såmm hehe tvillingsim til padda på samme abb selvfølgelig. Går lett 25-30GB i mnd med netflix wimp rikstoto direkte YouTube og alt annet ;)
Lenke til kommentar

De driter seg loddrett ut.

De skylder på at markedet reagerte voldsomt på dette abonnementet, og har nok fått en del flere bestillinger enn de hadde regnet med.

Hva kan man egentlig forvente når man lanserer et abonnement med fri bruk av alt? Klart folk løper mann av huse da, og sikkert mange som ordner seg det abonnementet uten å egentlig trenge det.

 

Nå er jo dette akkurat samme tilbud Tele2 hadde gjennom Elkjøp, med fri bruk av SMS/MMS/MIN og 6 gb data for 199 kr/mnd. NetCom tar 100 kr mer for samme greia.

Telenor og Talkmore (og sikkert flere) ga samme tilbud for de som prøvde å portere over til Tele2.

 

Og der får man beholde abonnementet så lenge man vil :)

 

Tele2 og Network Norway har samme eiere tror jeg, OneCall og MyCall er også i den suppa.

 

 

 

Tele2 Norway consists of the brands Tele2, OneCall, MyCall and Network Norway. Currently Tele2 is building the third mobile network in Norway.
Endret av G
Lenke til kommentar

Går rykter om at konkurransetilsynet har en finger med i spillet her. Ingen tvil om at dette er negativt for Netcom. Taper nok en del kunder som hadde planer om å bytte innen 20.Oktober.

 

Heldige de som bestilte abonnement innen i går. Hehe

 

Kan du forklare ryktet litt nærmere for oss andre uvitende?

Lenke til kommentar

Tror det kun er Telenor som er pålagt å kun få lov til å "følge" og ikke "lede" tilbud og de laveste prisene, da de har klart størst markedsandel. Med mindre Netcom overtok denne posisjonen tror jeg ikke konkurransetilsynet hadde reagert.

 

Netcom har nok selv tatt en vurdering her. Det er klart pågangen med et slikt tilbud blir stor, folk bestiller jo og sier opp hjemmebredbåndet. Om alle innen samme celle gjorde dette ville samtlige surfet med 0 - 0,5 mbits hjemme fordi basestasjoner sender ut i multicast og alle mottakere deler samme signal. Da ville det blitt klagestorm fra folk og masseflukt fra Netcom.

 

Fri databruk på mobil er ikke mulig om det er til en pris alle har råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...