Gå til innhold

Var det en mann som drepte Anja?


*F*

Anbefalte innlegg

 

DNA profiler som innhentes lagres med tanke på etterforskning i eventuelt senere saker... Der er problemet

Det er den brutale virkeligheten. Om du har ditt på det rene, er det uansett ingen problem hverken med tanke på saken, eller senere saker.

 

Man kan aldri med sikkerhet vite om man kommer til å gjøre noe kriminelt i fremtiden, dersom er det ikke hensiktsmessig å ha sitt DNA lagret.

 

Man vet aldri hvordan norges lover er om 10 år, kanskje du puster uten å betale luft avgift..

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en sak jeg kjenner godt i magen. Kan si så mye at jeg bor såpass nært at personell var i hagen her for å lete når letekasjonen pågikk.
Jeg har selv meldt meg for politiet fordi jeg var like i nærheten hvor Anja ble funnet drept dagen før hun ble funnet. Det har faktisk vært vanskelig å tenke på nå i ettertid, at jeg så ned mot den benken hvor hun bare timer senere ble funnet.

Dette er en sak som preger oss som bor i byen og det er en sak som blir snakket mye om. Jeg ytret tidlig frampå at jeg ikke tror en eventuelt gjerningsperson har tatt vegen vestover mot Fjellstua eller østover mot Aksla Stadion. Det ville vært for riskikabelt og spesielt mtp på tidspunkt og at mange var ute å gikk tur den kvelden. Turområdet blir flittig brukt og sjansene for å møte på noen er omtrent garantert.
Jeg tror også Anja er et tilfeldig offer - feil sted til feil tid. Gjerningspersonen(e) kan godt ha ligget i buskene der å ventet på det riktige tidspunktet. I flere timer kan han ha ligget der og spanet etter et offer. Når han fikk muligheten skjedde det fort. Så forsvant han igjen samme vegen som han kom.

Nå i dag har det kommet en rekke artikler om nettopp den ruten jeg tror en gjerningsperson mest sannsynlig har brukt. Korteste vei ned fjellsiden og inn i sentrumsgatene.

Det ble observert flere "mystiske menn" i området kvelden Anja forsvant, men jeg personlig tror vedkommende har kommet seg usett fra funnstedet.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Dette er en sak jeg kjenner godt i magen. Kan si så mye at jeg bor såpass nært at personell var i hagen her for å lete når letekasjonen pågikk.

Jeg har selv meldt meg for politiet fordi jeg var like i nærheten hvor Anja ble funnet drept dagen før hun ble funnet. Det har faktisk vært vanskelig å tenke på nå i ettertid, at jeg så ned mot den benken hvor hun bare timer senere ble funnet.

 

Dette er en sak som preger oss som bor i byen og det er en sak som blir snakket mye om. Jeg ytret tidlig frampå at jeg ikke tror en eventuelt gjerningsperson har tatt vegen vestover mot Fjellstua eller østover mot Aksla Stadion. Det ville vært for riskikabelt og spesielt mtp på tidspunkt og at mange var ute å gikk tur den kvelden. Turområdet blir flittig brukt og sjansene for å møte på noen er omtrent garantert.

Jeg tror også Anja er et tilfeldig offer - feil sted til feil tid. Gjerningspersonen(e) kan godt ha ligget i buskene der å ventet på det riktige tidspunktet. I flere timer kan han ha ligget der og spanet etter et offer. Når han fikk muligheten skjedde det fort. Så forsvant han igjen samme vegen som han kom.

 

Nå i dag har det kommet en rekke artikler om nettopp den ruten jeg tror en gjerningsperson mest sannsynlig har brukt. Korteste vei ned fjellsiden og inn i sentrumsgatene.

 

Det ble observert flere "mystiske menn" i området kvelden Anja forsvant, men jeg personlig tror vedkommende har kommet seg usett fra funnstedet.

 

Jeg tror dette selv. Var selv med på den "profesjonelle" delen av leteaksjonen som foregikk på Aksla, torsdag, fredag og lørdag.

 

Og jeg har selv meldt meg for politiet da jeg var på Aksla dagen før det skjedde på treningstur.

 

Det går stier opp til Aksla hvor man kan gå helt usett opp og ned til funnstedet.

Desverre ser det ut til at dette kan være en planlagt handling, med et tilfeldig offer.

 

Skulle gjerningspersonen labbet i løypene eller på veiene der oppe etter hun forsvant. Vel.... Da har noen sett h*n

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Jeg fryktet også allerede tidlig at det hadde skjedd noe kriminelt. En person forsvinner ikke bare uten videre i et så trygt og sikkert turområdet som Aksla er. Ingen går seg vill eller utfor en skrent når man er ute å jogger i det området.

En grusom og brutal sak.
Jeg håper inderlig at den/de skyldige blir stilt for retten. Ingenting kan rettferdiggjøre en slik handling, men Anja`s etterlatte fortjener i det minste et svar.

Lenke til kommentar

Jeg fryktet også allerede tidlig at det hadde skjedd noe kriminelt. En person forsvinner ikke bare uten videre i et så trygt og sikkert turområdet som Aksla er. Ingen går seg vill eller utfor en skrent når man er ute å jogger i det området.

 

En grusom og brutal sak.

Jeg håper inderlig at den/de skyldige blir stilt for retten. Ingenting kan rettferdiggjøre en slik handling, men Anja`s etterlatte fortjener i det minste et svar.

 

Det var vel det som gikk opp for dem fleste etter hvert. Og om man ser på stiene der oppe skal det ikke være mulig å skade seg så mye, at man ikke greier å få tak i hjelp. Det hvertfal jeg hadde håpet på var at hun hadde vert på andre siden der oppe, å ramlet ned en av skrentene å skadet seg. Jeg hadde håpet vi ville finne henne i live, men kanskje skadd.

 

Mange hadde vel også håpet at hun bare hadde stukket av eller noe. Var mange som fikk sjokk på lørdagen når dødsbudskapet kom opp. Tror alle som var med å leite følte det, de frivillige som de profesjonelle.. At vi på en måte hadde misslykket. Selv om det ikke var våres feil.

 

Jeg håper de tar svinet, fort.

Lenke til kommentar

Til opplysning har jeg vært ute for å bli spurt om dna, jeg nektet da også og kommer til å gjøre det igjen skulle det bli aktuelt. Det er vel du som nå kommer med pisspreik

 

La meg spørre, syns du det er greit dna profilen din lagres av politiet, som ikke er noen racer på it, bare fordi der gjør det lettere å oppklare saker i fremtiden?

 

http://www.dagbladet.no/2013/09/04/nyheter/drapsetterforskning/anja_weloy_aarseth/drap/29082014/ <---- Derfor! Er det ikke fantastisk at man kan løse saker så fort pga et DNA-register?! Uten dette registret hadde han kanskje sluppet unna!

Jeg skjønner det kan virke "skremmende" å vite det at politiet kan "ta" deg for en forbrytelse som du har begått hvis man tidligere har latt seg teste tidligere... Uansett.. dette er underordnet IMO så lenge man får slike resultater som vist i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...