Gå til innhold

Nå løsner det: Den siste 4K-kjempen kutter prisene


Anbefalte innlegg

Så lenge det blir H+Frp så blir lisensen en forhandlingssak. Hvilke av partiene som gir seg er usikkert, men det kan gå i riktig retning. La meg gjette med en sannsynlighet på 1:3. Blir det rødgrønt så blir det ~100% sikkert ingen reduksjon av lisensen. Heller økning + utvidelse til å gjelde alle med mulighet for å se på nett-tv.

 

Men tilbake til 4K temaet. Overskriften lover mer enn den kan holde. 10% prisnedgang i løpet av noen måneder vil jeg på ingen måte kalle "nå løsner det" som om det var et snøskred. Prisene snegler seg sakte nedover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

1Dr.E: Kjøp 60" plasma for 8000 kr nå og regn med bruktpris på 3 000 om 3 år. 4K OLED 60+" kommer ikke ned i 15 000 kr før om tidligst 3 år. 5000 kr/3 år er en rimelig årskostnad. Bare tv-lisensen er jo på over 8000 kr i samme periode. Har du kabel-tv eller parabol til 400 kr/mnd må du regne med over 14 000 der og har du ekstrapakker kommer det på toppen igjen. Kjøp heller prosjektor og bruk nett-tv (betalt + gratis). Mye større tv og mye billigere drift. :) Forhåpentligvis forsvinner tv-lisensen med ny regjering.

 

 

Hehe, har aldri tenkt sånn på det. :wee:

Ser at jeg årlig betaler 2680 for lisens og 4550 for kabel-TV, så selve TV'en vil (dersom jeg får solgt den for 3.000) kun utgjøre 18% av mine årlige utgifter til TV-titting.

 

Problemet for min del er at det uansett vil være et stort utlegg idet jeg kjøper TV'en.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Problemet for min del er at det uansett vil være et stort utlegg idet jeg kjøper TV'en.

Kjøp den på avbetaling, eller ennå bedre: bak det inn i huslånet. 600 kr/mnd spart i lisens/kabel-tv går i null mot 600 kr avbetaling per måned. Da betaler du like mye per måned som nå og tv-en er 100% din om 1,5 år.

 

Fra da av betaler du 600 kr/mnd mindre enn i dag, noe som f.eks kan settes på sparekontoen til 4K TV om 3 år (ca 14 000 kr) eller 4 år (21 000 kr) inkludert 3000 kr bruktpris. Avhengig av hvor raskt prisene faller og hvor mye du sparer per måned kan det hende du får råd til 4K TV tidligere. Følger du min plan tipper jeg 60-tommeren fra 2013 bytter plass med en flott 4K 60-70" om 3-4 år.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp den på avbetaling, eller ennå bedre: bak det inn i huslånet.

Det er fristende, men jeg får meg ikke til å gjøre dette.

Vi skal gifte oss om 11 mnd, og spinker og sparer frem til da.

Har en spareplan der vi begge setter av 2000/mnd.

 

Min tanke er at vi fortsetter med dette også etter bryllupet, og sparer opp 8.000 på et par kjappe måneder.

(Dama er enda ivirigere enn meg på å få ny, stor TV).

 

Neste høst vil man vel også kunne få noe temmelig mye bedre for 8-10.000 enn det man får i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...