Gå til innhold

Drittnett @ hybel


Anbefalte innlegg

Hei har bare et lite spm rundt trådløst nettverk ettersom jeg for ikke så lenge siden flyttet inn på hybel inkludert nettverk.

 

Jeg flyttet inn 21 august, og har ikke koblet opp alt før i dag... og til min store "overraskelse" var interettet som var inkludert helt RÆVVVAAAA. Måler 1.5 ned og 0.3 opp og jeg detter ut og inn HELE tiden.

 

Tingen er... 1.5 ned er samma faen for meg.. så lenge jeg kan sitte å se på yt og sitte litt på face... men tingen er denne disconnectinga... jeg detter ut hele tiden og har ca 80% loss... jeg er ikke av den som KLAGER etter et par dager i hus, så derfor lurer jeg på om noen har noen tips her:)

 

Jeg sitter nede i kjelleren mens ruteren er oppe, noen her som har forslag til hva jeg kan gjøre for å evt forbedre signalet som hopper opp og ned mellom 1-4 streker? Flytting av ruter er ikke et alternativ desverre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan også kjøpe en annen router med bedre signalstyrke.

Jeg hadde tilsvarende i min forrige bobule, hvor jeg kjøpe en router og koblet LAN fra gamle router inn i WAN på nye. Også en annen ting som spiller en stor rolle; Andre på nettverket. Hos meg var det hele 7 andre som delte en 6/0.5-linje, og så 1 person på netflix og en annen buffret youtube tok det over 1 minutt å få opp vg.no. Dette var dog med den gamle routerens hele 11Mbit/s 10 år gamle signal.

Lenke til kommentar

Du burde snakke med huseier og finne en løsning som duger. Skal man leie ut en hybel med internett, så får man også ta ansvar for at signalet er brukbart på hybelen.

 

Men skal du fikse dette selv, så kan du jo skaffe deg utstyr som gir bedre signalstyrke.

Dette kan gjøres ved å kjøpe en kraftig dongle og evt retningsantenne.

 

hva ville du helst anbefalt? http://www.ebay.com/itm/ALFA-AWUS036NHA-Atheros-AR9271-Wireless-N-USB-Adapter-/220843746356?pt=AU_Components&hash=item336b502434 eller http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/aksesspunkt/netgear-wn3000rp/159232.4070/?

Lenke til kommentar

 

Den repeateren i stikkontakten vil kun hjelpe om du setter den omtrent midt mellom mellom hybel og huseier.

Lenke til kommentar

Snakk med huseier og finn ut hva slags nett han har. Dersom det er ADSL og langt unna sentralen, kan det være at han ikke får stort mer, og da hjelper det ikke samme hva dere gjør på LAN-siden. Når dette er avklart, kan dere se på en løsning som gir bedre signal hos deg, som for eks en Homeplug og et ekstra trådløst aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...