Gå til innhold

Guide: Ikke mist bildene dine


Anbefalte innlegg

 

3. Nei, på ingen måte. Vil heller anbefale å vente med formattering av minnekort - i kamerahuset - til rett i forkant av neste fotosession. På den måten har man en ekstra "backup"...

Det fungerer sikker bra for deg, meg jeg liker og ha kameraet "klar til skudd" i tilfelle det dukker opp en situasjon underveis. Når bildene er overført så er alle bildene sikret på flere medier så ser ingen til å ha en kortids-backup av bildene som egentlig ikke har en hensikt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke enig. Det er alltids en mulighet for at du går glipp av et godt bilde fordi du kaster bort tid med å stirre på skjermen bak. Da er det bedre å hå nok minnekort.

 

Burde jeg nevne at for egen del snakker om 3-5 bilder som slettes pr. 500...? For egen del går det på brøkdelen av et sekund...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Kjenner til flere som har glemt å tømme kort før en shoot, og banner fordi de kun fikk plass til 10-12 bilder før det ble fullt ...

 

"Surrehuer"...de roter jo med alt mulig...uansett

 

For egen del benyttes ikke kort som er mindre enn 32Gb...og det er fint plass til 2 fotoshooter på samme brikka...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, det stemmer ikke for SSD-er. Før var random write speed kanskje 5% av sequential write, nå er den 50%. I tillegg har skriveytelsen økt såpass mye at for andre sammenhenger enn benchmarks, så vil du ikke merke forskjellen.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med minnekort, men jeg tipper den generelle ytelsesøkningen er såpass stor at du ikke vil få noen problemer med et fragmentert minnekort.

 

Nå har jeg ikke fått analysert innmaten i SSD, men jeg tror muligens det er mer logikk i den utover et enkelt SATA->Flash interface. Vil anta de i alle fall er en fornuftig parallelisering som man ikke får i en enkelt brikke. Selve fragmenteringen er jo ikke problemet, men overskrivingen. Det er jo null aksesstid på data når det det er et matriseoppslag kontra spindel og arm.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg ikke fått analysert innmaten i SSD, men jeg tror muligens det er mer logikk i den utover et enkelt SATA->Flash interface. Vil anta de i alle fall er en fornuftig parallelisering som man ikke får i en enkelt brikke. Selve fragmenteringen er jo ikke problemet, men overskrivingen. Det er jo null aksesstid på data når det det er et matriseoppslag kontra spindel og arm.

Det stemmer nok bra at det er mer logikk i SSD-er enn i minnekort, men de samme grepene som har blitt gjort på SSD-er har blitt gjort på (noen) minnekort.

 

Ta denne testen fra 2011

http://www.tomshardware.com/reviews/sdxc-sdhc-uhs-i,2940-10.html

 

Der har du to forskjellige class 10 minnekort hvor det ene har 8,5mb/s random write (512kb blokker), mens det andre har 0,8mb/s i samme testen. Alle kortene hadde forsåvidt problemer med 4kb random write, men det er vel kun tilfellet for veldig fulle minnekort. Jeg forventer også at ytelsen nå, 2 år senere har gått endel skritt videre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...