Gå til innhold

Post din CPU score her !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du vet at kortet ditt ikke ha divdere? nForce2 har låst PCI bus, og valgfri AGP hastighet. PCI bus er 33Mhz uansett hva man foretar seg :)

 

LOL. Ja, jeg vet dette... aner ikke hva som gikk av meg i stad, hehe. Jaja, jeg falt vel tilbake på via chipsettenes tid. kt133 and such, hehe.

 

Uansett, som jeg edited for 5min siden. Maskinen kjører 3dmark2001 på 235*10 med største letthet ser det ut som.

 

Men, som deg har jeg problemer under boot enkelte ganger. Jeg tror jeg har en strømforsyning som skal være adekvat (enermaxx 350), men det er jo aldri godt og vite. Nå surrer det 9 vifter i kabinettet mitt også, og de suger jo litt strøm. (tror de har en ganske positiv innvirkning på CMOS tempene, da jeg ikke har moddet kortet)

 

Får vel ta en litten modd eller to snart.

 

Twinmos brikkene mine klarte aldri 243mhz fsb, men de klarte noe lavere timinger enn corsair brikkene på 237mhz og lavere.

 

skummelt dette med biosene. Skulle da tro at en reflash gjorde at hele BIOS ROM`en ble totalt overskrevet? Det er skummelt hvis det ikke går ann å gå tilbake... Ville du turt å kjøre nyere bios enn den jeg har nå? (1.6)

 

DrE

Lenke til kommentar

skummelt dette med biosene. Skulle da tro at en reflash gjorde at hele BIOS ROM`en ble totalt overskrevet? Det er skummelt hvis det ikke går ann å gå tilbake... Ville du turt å kjøre nyere bios enn den jeg har nå? (1.6)

 

DrE

 

1.6, 1.7 og 1.8 er helt trygt. Men siden kortet ditt fungerer ganske greit så burde du ikke flashe. Man vet aldri hva som kan skje.. hadde ikke forundret meg om den plutselig klokket dårligere. NF7 er noen lunefulle dyr..

Lenke til kommentar
Jepp, jeg har satt maskina til å slå seg av ved 65grader.

Den tåler vel ikke særlig mye mer?

Har boxed kjøler, så vet at mulighetene er endel begrenset.

 

Hva er standard volt xp2500 forresten? Får ikke oppgitt dette i bios, bare at den står på "default"...

CPU'en tåler værtfall 75 grader, men det er jo ikke å annbefale. Standard VCore er 1.65V.

 

Jeg har kjørt Vcore helt opp til 2.1 for å få min på 2,552GHz (232*11) Men den var ikke stabil og tempen var litt høy, men ikke over 55'C Load, men så har jeg ganske bra luft kjøling også.

 

Tror du bør kunne kjøre den på 1.75v og 200*11,5 eller 210*11, spørs jo på resten av hardwaren din også men det er jo bare å prøve, bare pass på at tempen ikke overstiger 70, det er ganske mye :p: .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg tror jeg har en strømforsyning som skal være adekvat (enermaxx 350), men det er jo aldri godt og vite. Nå surrer det 9 vifter i kabinettet mitt også, og de suger jo litt strøm. (tror de har en ganske positiv innvirkning på CMOS tempene, da jeg ikke har moddet kortet)

 

Enermax er ikke til å stole på.. microplex sluttet å selge disse etter at det viste seg de ikke var så gode, heller slett kvalitet faktisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...