Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bulk, forsvarlig/kjørbar stand?


SaJo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Igår hadde jeg et uhell med bilen, der den trillet inn i en parkert bil. Skadene på min bil er knust frontlykt høyre side (men lyser fortsatt), sprukket (tom) spylervæsketank og bøyd framskjerm og ripete/skjev støtfanger foran.

Var innom den lokale merkeforhandleren idag for vurdering (etter å ha snakket med forsikringsselskapet). Der dro de skjermen litt forover, slik at den ikke tok borti passasjerdøra når denne åpnes. Utover det var det ikke noe å gjøre før de fikk deler om to ukers tid. Han sa at bilen var i kjørbar stand i mellomtida.

 

Akkurat det med bulk og riper tar jeg ikke så tungt, men jeg er litt mer skeptisk til å kjøre til og fra jobb uten spylervæske. I tillegg så jeg da jeg parkerte hjemme nå, at den knuste lykta lyser "lavere" enn vanlig, altså har den blitt litt trykt inn / flyttet på i tillegg til knust "glass".

Er bilen virkelig i kjørbar/lovlig stand i forhold til "lover og regler"? Hadde den blitt såpass skadet at den ikke var kjørbar hadde den jo blitt stående på verkstedet i påvente av deler, og jeg hadde fått leiebil fram til bilen var ferdig. Nå må jeg kjøre med en bil med et par (etter min mening) store mangler i et par uker fram til bilen settes på verksted og jeg får leiebil.

 

Noen synspunkter?

 

Det som er at jeg har leiebildekning i forsikringen, og så lenge det pågår reparasjon (altså ingen begrensning i tid).

Han på verkstedet sa at så lenge bilen var kjørbar kunne han ikke ta den inn før han faktisk hadde jobb med den. Om han gjorde det ville han få problemer i forhold til takstmann og forsikringsselskap rundt kostnadene.

 

 

Mvh

RVF

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Letteste her er å snakke med forsikringen din, si at bilen ikke er i forsvarlig stand og vist du har fri leiebil i hele perioden får du det. Men husk at leiebil kan fort bli dyrt, er en syk høy egenandel vist du bare er uheldig å lager noen riper på den, eller at andre er så hyggelig å smeller døra i siden på den når du er inne på Rema for å kjøpe deg ett brød.

 

Jeg vil aldri anbefale noen å ta leiebil så fremst din egen bil er kjørbar av akkurat de grunnene, det kan fort bli så styggelig mye dyrere enn å kjøre med en litt shabby bil en par uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...