Gå til innhold

  

115 stemmer

  1. 1. Jeg definerer meg selv som...

    • Teist
      9
    • Agnostiker
      23
    • Ateist
      81
    • Annet
      2
  2. 2. Min alder er mellom...

    • 10 - 15 år
      2
    • 16 - 20 år
      32
    • 21 - 25 år
      44
    • 26 - 35 år
      24
    • 36 år eller eldre
      13
  3. 3. Jeg besøker Religion, filosofi og livssyn delen av dette forumet...

    • Hele tiden
      4
    • Med jevne mellomrom
      42
    • En sjelden gang
      35
    • Nesten aldri
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dersom det er enkelt å avfeie Gud, så kan jeg ikke se at der vil være mye å si, med mindre følelsene tar overhånd :) (og noen avvik selvsagt)

Uten kunnskap så er det vanskelig å avfeie Gud. Det blir først enkelt å avfeie Gud når man etterhvert får litt kunnskap om diverse ting. For min del så "hoppet" jeg av i 10-11 års alderen.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Uten kunnskap så er det vanskelig å avfeie Gud. Det blir først enkelt å avfeie Gud når man etterhvert får litt kunnskap om diverse ting. For min del så "hoppet" jeg av i 10-11 års alderen.

 

Kreves det så mye kunnskap å avfeie en negativ?

 

Dersom du avfeide Gud da du var 10 år, er det ikke mer fornuftig å avfeie Gud når du er 20-30 år?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

 

Kreves det så mye kunnskap å avfeie en negativ?

 

Dersom du avfeide Gud da du var 10 år, er det ikke mer fornuftig å avfeie Gud når du er 20-30 år?

Så Gud er en negativ?

 

Hvorfor er det mer fornuftig å avfeie gud når man er 20-30 år når man kom til en konklusjon når man var 10? Det blir bortkastet med tid spørre meg.

Lenke til kommentar

Så Gud er en negativ?

 

Hvorfor er det mer fornuftig å avfeie gud når man er 20-30 år når man kom til en konklusjon når man var 10? Det blir bortkastet med tid spørre meg.

 

I dagens mål så er det en negativ. Religiøse tror likevel. En negativ er bare det, en negativ. Det er ikke et bevis verken for eller mot. Men det er fremdeles en negativ.

 

Med tanke på at du får mer kunnskap og innsikt. Når det er sagt, så avfeide jeg Gud da jeg var 9, et år yngre enn deg. Jeg ble ikke troende for mange år senere.

Lenke til kommentar

 

I dagens mål så er det en negativ. Religiøse tror likevel. En negativ er bare det, en negativ. Det er ikke et bevis verken for eller mot. Men det er fremdeles en negativ.

 

Med tanke på at du får mer kunnskap og innsikt. Når det er sagt, så avfeide jeg Gud da jeg var 9, et år yngre enn deg. Jeg ble ikke troende for mange år senere.

For de troende så er vell Gud og truen en positiv? I deres forstand?

 

Godt for deg, og lykke til med det.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Du beskrev gud som en negativ. Jeg har ikke noe imot det, men da syns jeg troen er meningsløs. Ikke noe jeg ikke syns fra før av, men det er jo trist for de troende.

 

I vitenskapelig sammenheng er Gud en negativ i den forstand at Gud er usannsynliggjort. Men det negative med sannsynlighet er at den ikke kan veie et svar tyngre enn det motsatte svaret, derfor er det lov å tro på Gud. Men troen på Gud gjør ikke det vitenskapelige negativet til positivt. Tro i seg selv gjør det til et følelsesmessig positivt.

Lenke til kommentar

 

I vitenskapelig sammenheng er Gud en negativ i den forstand at Gud er usannsynliggjort. Men det negative med sannsynlighet er at den ikke kan veie et svar tyngre enn det motsatte svaret, derfor er det lov å tro på Gud. Men troen på Gud gjør ikke det vitenskapelige negativet til positivt. Tro i seg selv gjør det til et følelsesmessig positivt.

Så du må ta inn ordet "vitenskapelig" for å rette på det du tidligere har sakt? Hvorfor sa du ikke det med en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...