Gå til innhold

Noen her som er i HVU?


Emily1

Anbefalte innlegg

Meldte meg inn i dag, og skal være med når jeg flytter til Oslo. Noen som er der, og kan fortelle litt om hva dere gjør, er det interessant, er det flest unge(16-åringer) eller mange litt eldre også? Er det veldig nyttig ifht forberedelse til førstegangstjeneste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldte meg inn i dag, og skal være med når jeg flytter til Oslo. Noen som er der, og kan fortelle litt om hva dere gjør, er det interessant, er det flest unge(16-åringer) eller mange litt eldre også? Er det veldig nyttig ifht forberedelse til førstegangstjeneste?

 

Er det heimevernsungdommen du mener? I gruppa mi har vi drevet med mest kamuflasje og sniking, og en god del skyting. Det er så absolutt en god forberedelse til fgtj så det er bare å kjøre på! Er du godt trent klarer du kanskje å komme med til USA ;)

Lenke til kommentar

Lol. Hvorfor er du der da? ;p

 

Koster det penger btw?

 

Fordi Heimevernet mente de trengte den kompetansen jeg fikk fra førstegangstjeneste min. Og da må jeg stille. (Selv om jeg bare i meget begrenset grad faktisk bruker den lille kompetansen jeg fikk. Jeg bruker ikke engang det tjenestevåpenet jeg har mest erfaring med. :p Det er en litt sånn "Catch 22" eller "The Good Soldier Svejk" følelse over det hele.)

 

Koster det penger? Vel, jeg bruker jo litt bensinpenger på å komme meg til øvingsfeltet. Samtidig så får jeg jo en del mat der, så jeg sparer jo litt inn på det. Og jobben min må lønne meg mens jeg er der, så jeg taper ikke lønn på det.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Damn, er det sånn der og ja. Og jeg tipper at jenter ikke er pliktige til å være der? -.-
Her snakker vi likestilling az.

 

Jaja, da får jeg håpe det blir spennende nok for meg, og nok utfordringer ;)

 

Hvor mange ganger i uka har man "møter"? Driver med litt annet også.

Lenke til kommentar

 

Fordi Heimevernet mente de trengte den kompetansen jeg fikk fra førstegangstjeneste min. Og da må jeg stille. (Selv om jeg bare i meget begrenset grad faktisk bruker den lille kompetansen jeg fikk. Jeg bruker ikke engang det tjenestevåpenet jeg har mest erfaring med. :p Det er en litt sånn "Catch 22" eller "The Good Soldier Svejk" følelse over det hele.).

Ikke klag, du burde være glad for at noen lar deg bruke et ordentlig mannevåpen i stedet for pingle-hk'en med pingle-sikte, pingle-vekt og pingle-holdbarhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke MP5 sånn jentevåpen a?

Kalles jente-fem for en grunn ja. Bruker 9mm ammunisjon som er det som er vanlig på pistoler. Misforstå ikke, er ikke kjønnsdiskriminerende, er bare artig å hakke på menn for å være feminine ;)

 

Edit: Du får nok prøvd ut den også på distriktssamlingene

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...