Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 925


Anbefalte innlegg

 

 

Fanehåndteringen er kanskje litt tungvint, siden du først må trykke en menyknapp og deretter Faner for å få opp en oversikt over åpne sider.

Hvor godt tester dere telefonene egentlig? Dette er påpekt i kommentarfeltet i tidligere tester av WP, og adresselinjeknappen (den til venstre for adressefeltet) kan brukes til faner. Allikevel trekker dere dette fram i hver test som noe negativt.

 

Det kan imidlertid være litt vanskelig å finne igjen i musikksamlingen hvis du har veldig mye musikk liggende på telefonen.

Musikk + videoer -> Musikk. Var det vanskelig å finne den? Deretter kan man sortere på artister, album, sanger, spillelister og sjanger. Og alt er jo det samme om man har lite eller mye musikk på telefonen.

 

Men prisen er foreløpig ganske høy

Det er vel heller det at prisen på 920 for tiden er veldig lav, og denne er vel mer normalt priset. Sammenliknet med tilsvarende modeller som kjører andre operativsystemer er vel ikke prisen spesielt høy.
Hei, takk for tilbakemelding. Har oppdatert artikkelen med info om muligheten for å endre oppførselen til "refresh"-knappen i adresselinjen slik at den viser åpne faner i stedet. :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<p>Linken til sniktitten på Lumia 1020 viser Lumia 925 sniktitt.</p>

<p> </p>

<p>Ellers er det vel ikke noe veldig overraskende at Androidhuene som tester mobiler her på hw.no ikke klarer å teste en WP skikkelig og kommer med noen litt merkelige konklusjoner :D Noe høy pris? Den ligger ~1000kr under tilsvarende Android modeller.</p>

 

Har fikset linken. :-)

 

Når det gjelder kommentaren om prisen i artikkelen, så er det sammenlignet med Lumia 920 - som i Prisguide nå er rundt en tusenlapp billigere enn 925. Mange vil nok derfor synes prisen på 925 er noe høy i forhold til hva du får ekstra i forhold til å kjøpe en 920.

Lenke til kommentar

Har fikset linken. :-)

 

Når det gjelder kommentaren om prisen i artikkelen, så er det sammenlignet med Lumia 920 - som i Prisguide nå er rundt en tusenlapp billigere enn 925. Mange vil nok derfor synes prisen på 925 er noe høy i forhold til hva du får ekstra i forhold til å kjøpe en 920.

Poenget er vel heller at tilsvarende Android mobiler er vesentlig dyrere. Denne ligger egentlig midt på treet over sammenlignbare telefoner og dermed blir trekket for at den er litt dyr meningsløst for meg. Vi kan like godt snu argumentet ditt og si at den er er vesentlig billigere enn sammenlignbare telefoner, og derfor burde fått pluss for pris. En telefon som prismessig ligger midt på treet mellom sammenlignbare telefoner, bør vel strengt tatt ikke få hverken pluss eller minus for prisen. Eller er det slik at det er greit at Android mobiler er dyrere fordi du/dere i utgangspunktet mener det er bedre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På grunn av størrelsen så er dette en leksaks telefon for for gutterommet. Sørgelig at det bare er Iphone som lager smarte hendige telefoner. Dere tester ikke om telefonene har kontakt på litt dårlige nettsteder, f.eks langs en av Nordens hovedfartsårer, E-18 mellom Oslo og Stockholm. Alle smarttelefoner medfører en "Handelsreisendes død" på store deler av denne strekningen. Iphone 5 er ikke dårligere enn de andre. Jeg kjøpte Iphone 5 i frustrasjon over de andre produsentene som lager monstertelefoner som beste kvalitet. Det er overraskende at tastaturet på Iphone er større og mer presist enn mange med større skjerm.

Lenke til kommentar

På grunn av størrelsen så er dette en leksaks telefon for for gutterommet. Sørgelig at det bare er Iphone som lager smarte hendige telefoner. Dere tester ikke om telefonene har kontakt på litt dårlige nettsteder, f.eks langs en av Nordens hovedfartsårer, E-18 mellom Oslo og Stockholm. Alle smarttelefoner medfører en "Handelsreisendes død" på store deler av denne strekningen.

 

Dersom du er opptatt av dekning på øde steder vil jeg anbefale at du slår av 3G/4G nettet på telefonen din. Enten det er en leksak-telefon eller en Iphone. Da vil du merke enorm forskjell.

Dersom du mener alle telefoner over 4" er for store bør du holde begge henda på rattet til enhver tid siden du sannsynligvis har for små hender til å tukle med telefonen mens du kjører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har byttet over til Xbox music og synes ikke den er noe dårligere eller mer tungvindt å bruke enn Spotify. Man trykker musikk + videoer -> musikk, vips er man allerede inne på oversikten over artistene.

 

Og Xbox Music støtter offline spilling og de har Pink Floyd og beatels :-)
ehm, velkommen etter men Spotify har da virkelig offline modus, og alt (i hvert fall skal det være alt?) fra Pink Floyd ble lagt ut tidligere i sommer. Det er også noe beatles tilgjengelig, men der mangler det.
Beklager, en stund siden jeg prøvde spotify når det gjelder Pink ;-).. poenget mitt var at Xbox Music OGSÅ har offline modus.
Lenke til kommentar

 

På grunn av størrelsen så er dette en leksaks telefon for for gutterommet. Sørgelig at det bare er Iphone som lager smarte hendige telefoner. Dere tester ikke om telefonene har kontakt på litt dårlige nettsteder, f.eks langs en av Nordens hovedfartsårer, E-18 mellom Oslo og Stockholm. Alle smarttelefoner medfører en "Handelsreisendes død" på store deler av denne strekningen.

 

Dersom du er opptatt av dekning på øde steder vil jeg anbefale at du slår av 3G/4G nettet på telefonen din. Enten det er en leksak-telefon eller en Iphone. Da vil du merke enorm forskjell.

Dersom du mener alle telefoner over 4" er for store bør du holde begge henda på rattet til enhver tid siden du sannsynligvis har for små hender til å tukle med telefonen mens du kjører.

Hvilket årtusen? Moderne biler og telefoner har da handsfree? Ellers bekrefter du at smarte mobiltelefoner er laget for gutterommet med god dekning, med unntak av Iphone, desverre!. For meg er smarttelefonen en arbeidsredskap.
Lenke til kommentar

 

 

Sørgelig at det bare er Iphone som lager smarte hendige telefoner.

Utsagnet er riktig om du stryker "at det bare" og "som lager". I tillegg hører jo selvsagt ikke "smarte, hendige telefoner" til i en setning om iPhone.
Jeg finner ikke "andre" i noen butikk!
Lenke til kommentar

Hvilket årtusen? Moderne biler og telefoner har da handsfree? Ellers bekrefter du at smarte mobiltelefoner er laget for gutterommet med god dekning, med unntak av Iphone, desverre!. For meg er smarttelefonen en arbeidsredskap.

 

Hva er det egentlig du vil frem til i en tråd som omhandler en test av Lumia 925?

Det jeg "bekrefter" er at dersom denne strekningen mellom Oslo og Stockholm er så begredelig dekket med mobilnettet så vil det uansett hjelpe å slå av 3G. Da velger telefonen de sterkeste signalene i stedenfor å lete etter svake 3G signaler. Det har vel lite eller ingenting med hva slags opplegg for handsfree du har i bilen.

 

Nå oppfatter jeg det som om du er lite interessert i å diskutere Lumia 925 så da kan du vel åpne en egen tråd om dekningsforholldene mellom Oslo og Stockholm, samt dekning på gutterommene rundt i dette landet. Ta gjerne med hvilke telefoner vi over 50 kan bruke uten å bli beskyldt for å drasse rundt på leksaker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...