Gå til innhold

får man noe bedre til 15.000 kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du spør etter alternativ HK-CPU=Barton 2500+ og Gigabyte GA-7nnxp som ikke er det billigste HK, men sååå fett, dobbel bios, dobbel strøm (6 fasers) m/m.Har dette selv og kjører med letthet 2300mhz. Og du MÅ ikke klokke hvisdu ikke vil, men hvorfor ikke, du kan sette dette fra Windows, lagre innstillinger og klikke fram og tilbake etter" behov"?

Som sagt: fett-fett-fett HK!

Lenke til kommentar

Her har du en pc som KNUSER det oppsettet ditt (fra psdata):

 

 

 

Aopen Mainboard Socket-A nForce2 U400 ATX Audio GbLANU Raid IEEE1394 SATA Retail, AK79D-400 MAX

 

AMD CPU Athlon XP 2500 1.833MHz Socket A 333FSB 640kb Cache 11clk Barton, AXDA2500DKV4D

 

Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-31V Golden Dragon Series, GD3200-512DC

 

Wd Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM SATA 3.5" 8MB, WD1200JD

 

Connect3d VGA-Card Radeon 9800 Pro 128MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI, ATIC3D-6033

 

Microstar DVD-ROM 16X / 48X ATAPI Internal Retail , MS8216

 

Chieftec Case Midi ATX Tower Silver 360W W / Door Scorpio, TX-10SL-D

 

Samsung Monitor 17" TFT TCO99 SyncMaster 172B Silver , MO17ESDS

 

Logitech Internet Navigator Keyboard Norwegian USB / PS / 2, 967233-0108

 

Logitech MX300 Optical Mouse USB / PS / 2, 930762-0914

 

 

Totalt NOK 15,119.47

 

 

Her får du et mye bedre skjermkort og raskere cpu (sett fsb til 200 i bios og du har en 100% stabil 3200+ prossessor), og du sparer i tillegg 700kr.

 

MEN det er jo dine penger så..

Lenke til kommentar

Dere må lide av STORE mindreverdighetsproblemer da dere ikke er istand til å respektere at en person spør om hans Inteloppsett er ok uten å måtte prøve å tvinge han over på amd.

Bla brukes argumentet pris/ytelse, det merkelige er at når det gjelder athlon FX så er det plutselig "kvalitet koster" og ja kvalitet koster derfor koster en P4 mer enn en xp.

Og kom ikke med det argumentet at xp yter like bra eller bedre,har selv en xp 2500+ barton på et abit NF7-S kort og en P4 3,0 på et abit MAX3 kort og en ting kan jeg si xp prosessorn er langt svakere enn p4 og det før jeg begynner å klokke p4, den går forøvrig stabilt på 3,67.

Lenke til kommentar
hver gang noen kommer med et forslag fra intel blir det en slik diskusjon, men hvis dere absolutt mener jeg burde gå for et amd oppsett så kanskje jeg gjør det...  :woot:

 

ikke gå for amd. Har du nok penger så ville jeg lagt de i en p4. Skal ikke komme med noen argumenter for eller imot, bare at lada og bmw er gode sammenligninger, en topptrimma strøken gammel lada og en strøken bmw :)

 

ang oppsettet ditt ellers, mer ram, 256 er i minste laget, kjøp to 256 brikker i steden. skal du ikke klokke opp noe særlig trenger du ikke noe raskere enn pc3200 brikker.

jeg ville kanskje lagt litt ekstra penger i cpu og hoppet et hakk opp til 2,6 pc800

ellers ser jo det oppsettet veldig fint ut det :)

lykke til!!

Lenke til kommentar

LADA og BMW ? :lol: Noen har visst glemt å ta medisinen sin. ;)

 

Men uansett, til trådstarter; har du lyst på Intel, KJØP Intel da for f! ;)

Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. ;)

Lenke til kommentar
LADA og BMW ? :lol: Noen har visst glemt å ta medisinen sin. ;)

Skjønner nå at jeg skulle tatt de røde pillene som min mor kom med :lol:

 

"Why oh WHY didn't I take the BLUE pill?!" ;)

 

Menneh... nok offtopic. Håper trådstarter har fått svar gode nok, og ikke bare blitt mer forvirra av kranglinga vår. Som jeg pleier å si: det hele ender nok opp i smak og behag. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...