Gå til innhold

Garanti, må jeg dokumentere at det ikke er min feil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min første PS3 fikk yellow light of death et par uker før 5 års fristen (fikk min levert samme dag som den kom ut i Europa som var lenge etter resten av verden) og fikk tilsendt en refurbished fungerende tilbake (den står nå bortpakket siden den bråkte noe jævlig i forhold til slim).

Lenke til kommentar

jeg kjøpte en playstation3 for 1 år og 9 måneder siden som ble ødelagt for ca. 6 måneder siden og jeg har en garanti på 2 år.

 

Det jeg lurer på er om jeg må dokumentere/bevise at jeg ikke har ødelagt den eller om de ikke har noe annet valg enn å bruke min forklaring?

Det er ofte relativt lett å se hvilke feil som er brukerens feil og hvilke som er produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

 

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Spørsmålet er vel om 6 mnd er innen for rimelig tid for å kunne reklamere.

Kanskje ikke lurt å fortelle at du har visst om feilen i et halvt år uten at du har reklamert ennå.

 

Det er uansett ikke sikkert at feilen går på reklamasjonen, siden vi ikke vet hva som er galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...