Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Gul-aktig skjerm!


Anbefalte innlegg

Hei :) I det siste har pc'en min plutselig blitt gul-aktig over hele skjermen. Jeg får fjernet det, så det ser normalt ut hvis jeg går på Kontrollpanel>Utseende og personalisering>Skjerm>Kalibrer farge.

 

Problemet er at hver gang jeg skrur pc'en av (og på igjen) så er gulfargen der igjen! Det skjer også hvis jeg lukker den og den går i dvalemodus.

 

Jeg prøvde å oppdatere grafikkdriverne, men det hjalp ikke. Er ikke helt sikker på om jeg gjorde det riktig heller.

 

Så er det noen som har vært borti det samme og vet hvordan man fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er i kontrollpanel gjør følgende:

Der det står "vis etter" endre denne til "Små ikoner"

 

Velg deretter fargebehandling -> Avansert -> Endre systemstandarder -> Avansert

 

Prøv deretter å velge kalibrer skjerm igjen. Hvis det ikke blir noe forandring denne gangen kan du prøve å huke av "bruk windows-skjermkalibrering" slik at dette blir satt som en systemstandard.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen, og nei det er ikke kabelen. Da hadde det jo ikke fungert etter at jeg kalibrerte fargen.

 

Men på mystisk vis har det nå fikset seg selv, det var nok grafikkdriveren. For dagen etter at jeg lastet ned den nyeste funket det igjen. Det er sikkert fordi jeg skrudde pc en av på natten. Har hatt det sånn i noen uker nå så er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Sjekket fargeprofilene til skjermene?

 

Trykk Start, og finn Fargebehandling. Du skal ha en liste over alle tilkoblede skjermenheter. Velg én av skjermene og huk av på Bruk mine innstillinger. Legg til>sRGB IEC61966-2.1>OK

 

Gjør dette på alle skjermer som er påvirket av dette.

 

Har selv irritert meg at man kan se en gul-tint på ting som Bildefremviseren i Windows. Er spesielt synlig om du har flere skjermer og ser forskjellen.

Lenke til kommentar

Sjekket fargeprofilene til skjermene?

 

Trykk Start, og finn Fargebehandling. Du skal ha en liste over alle tilkoblede skjermenheter. Velg én av skjermene og huk av på Bruk mine innstillinger. Legg til>sRGB IEC61966-2.1>OK

 

Gjør dette på alle skjermer som er påvirket av dette.

 

Har selv irritert meg at man kan se en gul-tint på ting som Bildefremviseren i Windows. Er spesielt synlig om du har flere skjermer og ser forskjellen.

Oja, takk for hjelpen, men dette var så synlig at du så det når du kun brukte en skjerm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...