Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Altibox svartider ?


Anbefalte innlegg

Når jeg hadde altibox lå jeg vel på 3-6ms mot nix i oslo - 22ms er vel helt ok, men høres ut som det er en server i utlandet?

3-5 ms mot nix er jo ikke bra med fiber. 6 ms er usedvanlig dårlig.

Selv sitter jeg på fiber fra Kvantel og ligger på 1,6-1,9 mot nix. Bor da 5 mil unna oslo.

Hadde jeg hatt 6 ms mot nix hadde jeg klaget på dårlig tjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvor du er, og hvilket NIX du måler mot. La oss tenke oss at trådstarter bor i nærheten av stavanger, og måler respons mot nix1 i oslo.

 

I luftlinje er det 300 kilometer mellom oslo og stavanger, og om du hadde hatt en fiberkabel på 300km, så vil lyset bruke ca 1,5 millisekunder for å komme gjennom hele kabelen. I realiteten er nok kablene nærmere 600 kilometer, som gir deg 3 millisekunder, kun på å gå gjennom kablene. Så kan du slenge på et par-tre millisekunder for alle repeaterene på kablene, og på de routerene du passerer på veien.

 

Bor du i tromsø, så kan du faktisk bare drite i å håpe på 5 ms mot nix1 i oslo, for eksempel, så å bastant si at det ikke er bra, er litt feil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bor på Jevnaker i Oppland, og får disse resultatene (dette er målt på trådløst nett fra laptop ;) ):

Ned: 25.69.

Opp: 26.08.

Ping: 4ms

 

Målt mot nettfart.no :)

 

Har som regel litt høyere hastighet, men det er en del enheter på nett her til tider.

Maskiner tilkoblet kabel nett får vel også litt lavere ping mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Bor på Jevnaker i Oppland, og får disse resultatene (dette er målt på trådløst nett fra laptop ;) ):

Ned: 25.69.

Opp: 26.08.

Ping: 4ms

 

Målt mot nettfart.no :)

 

Har som regel litt høyere hastighet, men det er en del enheter på nett her til tider.

Maskiner tilkoblet kabel nett får vel også litt lavere ping mener jeg å huske.

 

What? Er Altibox etablert i Oppland?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...