Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er drittlei kviser - Roaccutane eneste utvei?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har gått på kuren 2 ganger, . jeg var 16 og 17, jeg er nå snart 21,

fjeset mitt ble fantastisk, men var helt jævlig da de først blir større, du får fler for å få alt ut slik at du er kvitt "alt" etterpå.

jeg satt inne 1 uke i strekk på det værste, hele haken var en eneste stor kvise, og masse kviser ellers, men haken "hang sammen" ... ville ikke vise meg for familie på 1 uke , da var hele familietreet på hyttetur.

ja resultatene var fantastisk når du først var ferdig. måtte gå med det en gang til og da først 3 år senere nå nå jeg er 20 har jeg 2-3 kviser, men på den tiden har jeg funnet ut at jeg er jævlig deilig og attraktiv kar, så kviser er bare bagateller i mindre mengder.

 

. fikk sykt mye ryggsmerter av roaccutan, selvmordstanker,masse neseblod, utrolig at jeg ikke blødde ihjel.. .

 

vil ikke drive skremselspropaganda. følg bruksanvisning og drikk masse vann.

 

helt ærlig vet jeg ikke om kuren er å anbefale om det ikke er siste utvei

Endret av jeg er anonym
Lenke til kommentar

leste ikke alt med en gang, men jeg har vært i samme situasjon som deg. du vil gjemme deg, selvtilliten er dass, jeg var i tillegg kåret til klassens pizzatrynet. jalapenôz, paprikanoz, tomatos, mais, skinke (arr), you name it.. helt ærlig så er huden min perfekt (litt rynker og en kvise her og der, men det er hygienen (voks i håret, og det ligger på huden og danner kviser) kan se bilde hvis du vil. har vært utrolig heldig med ingen arr osv, forhold til googles før etter bilder.

 

kan anbefale å dusje ofte, vask deg ofte, shampo ville jeg brukt head&shoulders, da den ikke irriterte huden.

proteinpulver/kreatin er No Go.

 

men vet faktisk ikke om jeg hadde gjort alt om igjen.

 

jeg kan anbefale differin og aloe vera. en kombinasjon av dette, tror jeg var grunnen til at hudlegen kalte huden min et mirakel. han er 55 år, og har aldri sett noen bli kvitt arr så fort. kan hende det bare var meg, men spurte om jeg hadde dekket over de med noe.

kan også anbefale deg å sjekke opp i farger på klær. rødt må du holde deg langt unna. grønt og brunt minsker rødhet. dette kunne gjøre store underverker iblant.

Endret av jeg er anonym
Lenke til kommentar

fant ting jeg har postet i tråden kur mot kviser: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=261860&page=153

 

roaccutan ødela treningen min forresten:

meg: et spørsmål . vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men jeg har gått ned 4-5 kg siden jeg startet på roaccutan kuren. vanlig eller?

 

svar:

kjedde med meg og. Men tror det skyldes at roaccutanen gjorde meg slap slik at jeg ikke orka å trene, og mistet mye muskler som følge av det. Har hørt om folk som har mistet vekt, og folk som har gått opp i vekt grunnet roaccutan. Du kan jo eventuellt spørre hudlegen din neste gang du er inne til kontroll hvis det plager det.

 

her er min roa dagbok de første 3 uker:

Hallo. da har jeg gått på roaccutan kuren i 4 dager sammen med differin.fant ut jeg ikke gidder å ta bilder , kanskje snart så jeg har å sammenligne og ivertfall

dag 1: kraftig hodepine, kvalme.
dag 2: litt tørr hud i kinnene (noe jeg tror kommer fra differinen egentlig) vondt nederst i ryggen. (noen nevnte dehydrering tidligere, så prøvde å drikke mer vann.
dag 3: litt stiv og støl. litt tør i kinnene.
dag 4: ingenting, litt tørr i kinnene.
dag 5: våknet opp med litt tett nese, samt blodige buser inv_biggrin.gif litt tørr som alltid i kinnene.
Dag 6-9. blødige buser tørr i kinnene.
dag 10- 14 Ekstremt kviseutbrudd på haken. stoooore. kroppen ser ganske bra ut, men kan være fordi jeg har stekt den i solen og er brun som en neger. er hvit i ansiktet pga jeg har smurt meg med 40 under kuren.
det har vært så mange jeg klarer ikke telle dem på første forsøk. prøvde å klemme de osv men når de var så tett så ble det bare helt jævlig. vokste ut stor som fjell dagen etterpå. blir jo HELT FORBANNA EMO av dem. har også store smerter i ryggen av og til når jeg skal bøye meg opp. skulle jogge 6 km igår, måtte jogge med smerter( er veltrent)
hudlegen sa, "du vil føle deg i dårligere form en det du egentlig er", MERKES!
lypsyl er også et must. smører leppen sikkert 30 ganger dagen.
dag 15- 17, de store kvisene har forsvunnet, litt arr her og der. er glad for å bli kvitt alle de rundt munnen. men flasser enda en del. jeg har nesten ikke kviser på ryggen og skuldrene, og ikke fullt så mye på brystet. men det tror jeg saltvann og sola skal ha takk for. 55 tabletter unagjort.

 

senere står det at jeg hadde tatt livet av meg uten, hehe, men at jeg er jævlig fornøyd. trynet ble ikke bedre før 2-3 måneder på meg.

 

som du ser TS, så var det dag 10 til 14 som var jævligst for meg. tror det blir vanskelig å time det med høstferien. føler med deg! du får time det som du vil.

anbefaler deg å finne deg et fint skjerf og en et lue som du kan dekke pannen med. hvis du ikke får lov av lærer får du ta det opp med han slik at du får lov

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har sliti med kviser siden 8. klasse både i ansiktet, ryggen, halsen, skuldre og bryst, har det fortsatt (2. VGS nå) Prøvde reseptfrie kremer og diverse vitamintilskudd i noen år før jeg fant motet og dro til legen. Fikk der Doxycyclin og differin som jeg brukte i 3 mnd, absolutt ingen virkning, fikk henvisning til hudlege der jeg fikk Tetracycliner og Epiduo, brukte det i 3 mnd og det hjalp heller absolutt ingenting. Hadde ny time hos hudlegen for litt siden og fikk endelig Isotretinoin. Skal ta ca. 500 kapsler av dette nå, har også fått Prednisolon så ikke ansiktet skal bli helt for jævelig i starten, siden jeg har en del vonde harde kviser.

Må si jeg har gleda meg noe vanvittig til denne kuren, felte nesten en tåre når jeg hørte jeg endelig skulle få det. Er klar over alle bivirkninger og sånt, men når resultatet kan bli så bra som det kan takler jeg fint litt tør hud i noen mnd. Brukt Isotretinoin og Prednisolon sammen i snart 10 dager og merker STOR forskjell allerede. Har mindre vonde kviser, for noen nye gule om morningen, men de er bare å klemme forsiktig bort så er de borte innnen kvelden. Litt tørr på leppende og flasser litt på overleppa og litt på nesa. Huden er litt rød, men bruker en del fuktighetskrem så skjenner ikke noe til det, klør litt i blant...

Dette var siste utvei for meg og jeg gleder meg stort til de neste mnd'ene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...