Gå til innhold

Hva om Satan er den gode og Gud er den onde?


  

56 stemmer

  1. 1. Tror du at Satan er den gode og Gud er den onde?

    • JA.
      33
    • NEI.
      17
    • Vet ikke.
      6


Anbefalte innlegg

Så du mener det gode og det onde egentlig ikke har noen personlighet, hvordan forklarer du da fks. Breivik eller Hitlers personlighet ?

 

Den onde personlighet (djevelen) er en realitet, akkurat som den gode personlighet (Gud) er en realitet

Det høres bra ut for neste gang jeg gjør noe dumt så sier jeg bare at jeg har blitt besatt av djevelen. Problem solved :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at hvis gud finnes. Noe jeg ikke ser fullstendig bort fra (bare litt), så vil han ikke at vi skal kjede vettet av oss i kjærka eller vie livet vårt til han. Jeg tror han er ganske ok og at han heller vil at vi skal ha det fint og kanskje til og med gjøre en fantestrek av og til. Og når presten blir for alvorlig så tror jeg Gud hadde sett mellom fingrene om noen skulle løpe opp til alteret å gi han et lite spark i rompa :)

 

Han hadde sikkert også satt pris på en vits i ny og ne. Han er sikkert lei av alle de kjedelige bønnene han får hver dag. For sikkerhets skyld ville jeg ikke tatt de aller groveste :p

Lenke til kommentar

Til dere som påstår at de som tror på Jesus og co er skånet for negative følelser og er mer lykkelig enn ateister, og som tror fremstillinger som dette er virkeligheten:

 

1239945_10151867006955155_827761149_n.pn

 

Vel, dette stemmer dessverre ikke, noe de fleste med et snev av rasjonell tankegang selvfølgelig var klar over fra før. Det er likevel enkelte som ikke vet bedre.

 

http://www.richarddawkins.net/news_articles/2013/9/23/religious-believers-more-depressed-than-atheists-study#

 

Religiøse er faktisk mer deprimerte enn ateister viser en ny studie. Er denne studien 100% korrekt og uten grunnlag for kritikk? Selvfølgelig ikke. Er likevel påstanden om at religiøse alltid er lykkelige og fri for negative følelser som angst og depresjon tilbakevist med dette? Den er nok dessverre det.

 

For de fundamentalistene som vil prøve seg på rasjonaliserings-teknikken om at disse som blir deprimert ikke er "ekte" kristne, så foreslår jeg at realitetene snart får tale for seg. Det er på tide å ta innover seg at virkeligheten hverken er slik dere har forestilt dere eller slik dere trenger at den skal være. That's life! Deal with it!

 

Det å klamre seg til vrangforestillinger er sjelden en god ide og faktisk bare et tegn på at man ikke er oppriktig lykkelig. :)

Som vanlig bare tull fra deg, LiamH

 

Hvordan får du en studie som omfatter alle religiøse til å si noe om de kristne ? Like dumt som å si en studie av hele verdens befolkning sier noe om hvordan Norges befolkning har det. Så er det noen som sliter med vrangforestilinger og det skikkelig vrange, så er det deg LiamH :)

Lenke til kommentar

Som vanlig bare tull fra deg, LiamH

 

Hvordan får du en studie som omfatter alle religiøse til å si noe om de kristne ? Like dumt som å si en studie av hele verdens befolkning sier noe om hvordan Norges befolkning har det. Så er det noen som sliter med vrangforestilinger og det skikkelig vrange, så er det deg LiamH :)

 

Siden du ikke slutter å starte diskusjoner med meg, og siden du spekulerer i at det gagner deg å kommentere det jeg skriver uten å få respons fra meg (din egen uttalelse på PM), så føler jeg meg egentlig forpliktet til å begynne å respondere på alt du kommer med av sleivspark til meg.

 

Heldigvis, så er det du skriver så blottet for fornuft at jeg trenger egentlig ikke si noe som helst, og jeg lar deg derfor bare holde på alene inntil videre. :)

 

"Hvordan får du en studie som omfatter alle religiøse til å si noe om de kristne?"...

 

Jeg kan ikke tro det jeg leser... Bravo, IHS! :laugh:

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir så selvmotsigende at det blir.... hmmm selvmotsigende motsigelser...? :D

 

Ikke lett å si hva det er, men underholdende er det uansett. Hvis en god latter forlenger livet, så lo jeg på meg minst et par dager ekstra levetid bare på det innlegget alene. :D

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Siste bump !

 

Håper på en siste runde med stemmer...

 

Er ellers fornøyd med resultatet så langt :)

 

Vil også si at jeg har roet med ned litt med årene, da jeg var ny på forumet kan det hende jeg tråkket en del folk på feil sted (trollet på arbeidsplassen, selvtekt, etc.). Beklager til dere gode folk på forumet som måtte tidligere være litt forbannet på meg !

 

Tilbake til resultatet :

 

Gud er en kjeltring mens Satan er relativt sett en skikkelig grei kar !

 

Og jeg er enig.

 

@Mennesket tapte slik jeg ser debatten så det suste, noe som er forståelig da han/hun forsvarer en tapt sak.

Lenke til kommentar

Gud drepte eller fikk folk til å drepe mange folk i hans navn i det gamle testamentet bare fordi de ikke fulgte hans religion. Som kan for all del vært noen krigshissere

 

Så joa. Vi får liksom ikke høre mye om privatlivet til Satan på en måte.

Endret av Fjell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...