Gå til innhold

Treningsrom til mor


Anbefalte innlegg

Min mor har tenkt å lage et treningsrom å spurte meg hva slags apparater hun burde kjøpe inn.

 

hun er vel en gjennomsnittlig 56 åring, ikke overvektig, men hun vill ha bedre kondis og gjerne miste litt fett, spesielt rundt mageområde.

 

Noen som har tips til apparater hun burde kjøpe og kanskje en treningplan ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan egentlig ikke se for meg hun ta knebøy eller benkpress, da tror jeg hun trenger en personlig trener som hjelper til, men hun kan jo overraske meg.

Det er det som er problemet. Hjemmetrening blir nok ofte "trening" som avbrytes fordi favoritt-tv-programmet begynner om ti minutter, og en telefon som ringer. Man bør i utgangspunktet ha ganske gode rutiner fra før av hvis noe sånt skal lykkes.

Lenke til kommentar

En matte til bruk for øvelser på gulvet/tøying.

Et sett med strikker med forskjellig motstand.

Et sett manualer med forskjellige vekter eller en stang med plater (blir kanskje litt voldsomt, aner ikke hva slags type moren din er :) ).

En gymball/fitnessball.

 

Hun kommer antakeligvis til å trenge litt hjelp til å starte i forhold til hvilke øvelser hun kan/bør gjøre, slik at hun får en rutine på ting. Det hjelper ikke å ha et sted å trene om man ikke aner hva man skal gjøre. :)

 

Hvis hun ønsker et kondisjonsapparat så kommer det jo an på om hun har f. eks gode knær og hva hun trives med. Mølle, ellipsemaskin, romaskin og sykkel er jo alle gode alternativer sånn i bunn og grunn.

Lenke til kommentar

En matte til bruk for øvelser på gulvet/tøying.

Et sett med strikker med forskjellig motstand.

Et sett manualer med forskjellige vekter eller en stang med plater (blir kanskje litt voldsomt, aner ikke hva slags type moren din er :) ).

En gymball/fitnessball.

 

Hun kommer antakeligvis til å trenge litt hjelp til å starte i forhold til hvilke øvelser hun kan/bør gjøre, slik at hun får en rutine på ting. Det hjelper ikke å ha et sted å trene om man ikke aner hva man skal gjøre. :)

 

Hvis hun ønsker et kondisjonsapparat så kommer det jo an på om hun har f. eks gode knær og hva hun trives med. Mølle, ellipsemaskin, romaskin og sykkel er jo alle gode alternativer sånn i bunn og grunn.

 

Takk for svar, hadde tenkt å samle en del youtubefilmer som viser hvordan man bruker alt utstyret.

Lenke til kommentar

Ellers er jeg kronisk motstander av "trening" hjemme, fordi det er for lett å skli ut.

Nja, drømmen min når jeg har stor nok stue blir å bygge en platform i kaffebord høyde som står rett mellom sofaen&tv samt. et lite 2-delsrack+stenger+skiver+benk stuet bort i ett hjørne, rommet skal seff. være komplett med gigantisk arnold stencil og en eller annen fundamentalistisk dave tate/rippetoe/lois simmons sitat i stor tjukk skrift på veggen.

Lenke til kommentar

Nja, drømmen min når jeg har stor nok stue blir å bygge en platform i kaffebord høyde som står rett mellom sofaen&tv samt. et lite 2-delsrack+stenger+skiver+benk stuet bort i ett hjørne, rommet skal seff. være komplett med gigantisk arnold stencil og en eller annen fundamentalistisk dave tate/rippetoe/lois simmons sitat i stor tjukk skrift på veggen.

Det kommer til å skli ut i ditt tilfelle også.... bare andre veien ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...