Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Bare begynne først som sist, der er vel en av de vanskeligste :)

Ja, har så vidt begynt og merker jeg har dårlig utholdenhet når jeg svømmer :/ Det blir fort tungt! Svømte du vanlig bryst eller crawl? :p

Lenke til kommentar

Ja, har så vidt begynt og merker jeg har dårlig utholdenhet når jeg svømmer :/ Det blir fort tungt! Svømte du vanlig bryst eller crawl? :p

Sant det. Svømming er tungt. Vi hadde den som siste øvelse, viktig å klare den med litt margin. Svømte bryst.

Noen som kan si noe om typen spørsmål som blir stilt? eller noen konkrete eksempler?

Det er en grunn til at spørsmålene ikke legges ut. Les på kompetanseområdene som hele opptaket går ut på å bli testet i.

Lenke til kommentar

Var det intervjuet du synes var verst?

Hei:) Vet at det er mange som har nerver og er stressa over intervjuet, men det er ikke så ille som alle skal ha det til. Bare vær deg selv så kommer du helt fint gjennom det:) Nå har jeg aldri vært hos psykolog før, men det føltes nesten som jeg var det da jeg var inne til intervju:-P Du blir ikke stilt ja/nei spørsmål, det er mer komplekse og omfattende spørsmål som blir stilt.

Personlig så gruet jeg meg mest til de analytiske testene, og det viste seg at det var de som ikke gikk så bra...

 

...så hvis noen av dere på forumet har noen tips til hva jeg kan gjøre for å score høyere på språk/norsk-testen til neste år, så blir jeg veldig glad:-D

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke hørt om. Fikk du ikke noen beskjed om hvorfor? Skulle jo tro at man i utgangspunktet kun fikk èn sjanse, og at det bare er datatrøbbel etc som gjør at man kanskje får ta den på nytt.

Man fikk mulighet til å ta den 2 ganger hvis man ikk ''besto'' første gang. Spurte de i skranken på PHS om dette ville ha en negativ innvirkning på helhetsvurderingen, men det trodde de ikke.

Husker hvertfall at jeg svarte dønn ærlig første gang. Gjennomskuet testen også ganske raskt, men som sagt så var jeg helt ærlig, men dessverre så likte ikke datamaskinen resultatet mitt:-/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Jeg har startet :) har riktignok ikke svømt noe særlig før

Samme her. Merker det blir den største utfordringen men burde vel gå det og :)

Endret av Slettet-IFb0qEISeP
Lenke til kommentar

Hei! Er i samme situasjon som deg, lissvero! Blir et spennende år dette her, med mye trening.

Har ikke prøvd meg på svømmingen ennå, men skjønner at jeg kanskje skal begynne. Har ikke prøvd løpetesten heller, så om noen i Bergensområdet vil være med å teste den ut etterhvert så er det bare å si ifra!

Lenke til kommentar

 

Les gjennom tråden for opptak 2013. Der vil du få svar på det aller meste du lurer på.

 

Det er jo litt greit å få vite sånn cirka hvilke spørsmål dem stiller deg..skjønner at det kanskje står noe i den andre tråden, men med over 2600 innlegg tar det tid :)

Endret av mOgl2
Lenke til kommentar

 

Det er jo litt greit å få vite sånn cirka hvilke spørsmål dem stiller deg..skjønner at det kanskje står noe i den andre tråden, men med over 2600 innlegg tar det tid :)

Kan si deg med en gang at ingen har lagt ut spørsmålene. Spørsmålene skal heller ikke legges ut. Det er ikke noe man kan forberede:) vær deg selv er vel stikkordet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Og da fikk jeg plutselig vite at jeg ikke kan søke i år likevel siden jeg får studiekompetanse etter søknadsfristen :( Må nok utsette drømmen et år, men henger på dere likevel. Søke skal jeg uansett til 2015 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...