Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Jeg har også planer om å søke til neste år :D

 

Men lurer på om man tar opp fag og da har man jo andregangsvitnemål? Kreves ikke det veldig høyt poengsum hvis man søker med 2.gangsvitnemål?

 

Og hva er synsstyrke dårligs man kan ha for å være godkjent?

Jeg har -1.75 på linsene mine jeg bruker til daglig.

Vil det være godkjent eller ikke? Må jeg evt ta operasjon eller finnes det andre løsninger?

PHS har bare en kvote!

 

Henter dette fra PHS sin nettside:

"Opptak forutsetter normalt godt syn som ikke er svakere enn 5/10 6/12 (0.5) ukorrigert. Dette er synsstyrke i dioptrier, og må ikke misforstås som brillestyrke. Det enkleste vil være å ta kontakt med optiker for å finne ut om man tilfredsstiller dette kravet. Søkere må ha normalt samsyn. Nedsatt fargesyn er diskvalifiserende."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PHS har bare en kvote!

 

Henter dette fra PHS sin nettside:

"Opptak forutsetter normalt godt syn som ikke er svakere enn 5/10 6/12 (0.5) ukorrigert. Dette er synsstyrke i dioptrier, og må ikke misforstås som brillestyrke. Det enkleste vil være å ta kontakt med optiker for å finne ut om man tilfredsstiller dette kravet. Søkere må ha normalt samsyn. Nedsatt fargesyn er diskvalifiserende."

Ja det har jeg selvfølgelig lest, men lurte på om noen her som visste hvor mye 5/10 6/12 var i forhold til brille/linse styrke.

Lenke til kommentar

Jeg tok synstest her forleden og jeg har -0,75 på det ene og -1,00 på det andre øyet. I følge synsattesten har jeg da en visus på 0,3 på begge øynene(uten korreksjon).. jeg trooor det tallet samsvarer med tallet 0,5 som er kravet.. det betyr da at jeg har for dårlig syn.. men mulig jeg surrer :p skriv gjerne om du finner det ut helt sikkert! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

PHS har bare en kvote!

 

Henter dette fra PHS sin nettside:

"Opptak forutsetter normalt godt syn som ikke er svakere enn 5/10 6/12 (0.5) ukorrigert. Dette er synsstyrke i dioptrier, og må ikke misforstås som brillestyrke. Det enkleste vil være å ta kontakt med optiker for å finne ut om man tilfredsstiller dette kravet. Søkere må ha normalt samsyn. Nedsatt fargesyn er diskvalifiserende."

Hva vil det si at de bare har en kvote`? :)

Lenke til kommentar

Håper at dere er fornøyde med valget.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10152288

 

(helt nederst i artikkelen)

 

Uansett, jeg har vært i dialog med VGS og Fylkeskommunen. Den eneste måten for meg å søke PHS på er via 23/5 regelen. Selvom jeg har studiekompetanse.Jeg må ha 526 timer praksis for at vitnemålet mitt skal være verdt noe som studiekompetanse. Så nå har jeg iallefall et mål fremover, jeg skal ta opp 4 fag til våren slik at jeg får et bedre snitt innen 23/5 regelen slik at jeg kan velge og vrake i studiesteder.

 

Ser veldig frem til opptaket! :)

Lenke til kommentar

Ringte phs og snakket med en kar der idag, Fikk vite at hvis man har dårligere syn enn -0,5 så er det ikke godkjent og må korrigeres med laseroperasjon

 

Da blir det kanskje ikke opptak for meg i 2014 uheldigvis, da jeg ikke kan ta laseroperasjon i år :(

 

Og til slutt så er det poengsummen som avgjør om du får plass eller ikke... karaktersnitt ganges med 10 + andre poeng=poengsum.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har også planer om å søke Phs i 2014.

Fyller 28 i søknadsåret, søkt en gang før for mange år siden og har nå vært noen år i arbeidslivet etter og ha fullført en bachelorgrad. Noen andre på min alder som også skal søke?

Tja, jeg er 24 når jeg er på opptak i 2014.

Søkte i år også, men havnet desverre på venteliste :)

 

Uansett så tror jeg ikke du går for å være "gammel" på PHS med den alderen - sånn viss du lurte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...