Gå til innhold

Hvordan spille fra pc på tv når man ikke har hdmi på pc?


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som står i kjelleren pågrunn av plassproblem (og støy). Men jeg ønsker og spille spill fra den på tven som står oppe i stua. Jeg har ikke hdmi utgang fra grafikkortet (sapphire 6990) slik at jeg ikke får kjørt trådløs hdmi overføring fra pc. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kjørt bilde og lyd fra pc uten større forsinkelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro trådløs overføring av lyd og bilde er uegnet til spilling. Særlig hvis du kjører trådløs mus og tastatur i tillegg, da har du to forskjellige forsinkelser å forholde deg til og alt blir bare rot. Hvis det er teknisk mulig å få til en kablet forbindelse ville jeg gått for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro trådløs overføring av lyd og bilde er uegnet til spilling. Særlig hvis du kjører trådløs mus og tastatur i tillegg, da har du to forskjellige forsinkelser å forholde deg til og alt blir bare rot. Hvis det er teknisk mulig å få til en kablet forbindelse ville jeg gått for det.

Eneste kabelen jeg kan legge er en 25 meters ethernet kabel rundt huset. Hvis jeg skulle legge noe annet blir det riving av noen tak og veggplater. Hadde håpet å unngå det. For tastatur og mus kan jeg legge trådløs sender/mottaker rett opp av kjelleren. Da er det 6-7 meter mellom sender/mottaker og tastatur.
Lenke til kommentar

Har du DVI/VGA-tilkobling på TV? S-Video? Kanskje ikke helt optimalt med sistnevnte. Merk deg det at lyd ikke går via disse tilkoblingene, så dette må du ordne separat - gjerne via jack 3.5mm- til phonokabel.

Jeg tenkte å kjøre bilde og lyd inn på min oppo 103. Denne har hdmi(versjon 1.4. en av hdmi støtter mhl), usb, component og optisk digital inngang.
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare bruke en overgangsplugg fra DVI til HDMI?

 

ux_a08051900ux0026_ux_c.jpg

 

Det vil si, det var dette jeg hadde tenkt å svare helt til jeg ser at det egentlige problemet er avstand, ikke plugg. Ser nesten alle andre også har misforstått. :p

 

Jeg tror ikke du får løst dette problemet på noen særlig lur måte, egentlig. Mulig det kunne gått med en tynnklient-løsning (hjemmesnekret OnLive), men det lureste er nok å prøve å få plass til sakene i stua. Jeg lurer på en mini-ITX-løsning etterhvert selv.

Lenke til kommentar

Hvor mye penger er du villig til å bruke? Som du er inne på får man systemer for å kjøre slikt over TP-kabler, det koster deg fort ett par tusen dog.

 

AtW

har du eksempler som fungerer for spilling? 2000 er billigere enn 5000 for nytt grafikkort + penger til trådløs hdmi overføring.

 

Endret av Ig-88
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å bruke en aten ve800 for å sende lyd og bilde opp til stuen( 2 cat kabler). Men er litt usikker på hvilke kabel for overføring fra skjermkortet til aten jeg kan bruke. Skjermkortet har mini displayport 1.2 og aten støtter opp til hdmi versjon 1.3b. Det er lett å få tak i mini displayport-hdmi kabel versjon 1.1,men funker dem bare på Mac og hvordan er det med lyd gjennom en slik kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...