Gå til innhold

MicroSD lagringsmuligheter?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg GoPro Kamera til en ferie,

 

Men da jeg så max lagringskapasitet på MicroSDHC Så skjønner jeg at 1 kort ikke holder for 14 dager.

 

Jeg ønsker ikke å drasse med meg PC på ferie da laptopen min er stor og klossete.

 

Finnes det noen enkel løsning for å kopiere et helt SD kort til et annet lagringsmedie uten bruk av Pad/PC?

 

Eller må jeg kjøpe X antall kort for å slippe å drasse med meg pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal noen andre i reisefølget ha med seg PC? I så fall, har du mulighet til å låne den litt for overføring fra microSD via adapter til SD via SD-leseren via PCen til =2%28206%29&detailId[]=65%28799%29"]ekstern 2,5" snurredisk? 1 TB koster fra ca 500 kroner. For ca samme pris (550 kr inkludert frakt for tre separate sendinger) får du 3 * 32 GB microSD-kort.

 

Hvor stor kapasitet trenger du?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

32GB holder til 4timer, 20min med 1080P opptak.

http://www.eyeofmineactioncameras.com/Articles.asp?ID=251

 

Nå vet ikke jeg hvor mange timer med film du kommer til å ta opp men dersom kamera skal rulle hele døgnet trenger du 78 minnekort på 32GB, eller 2,5TB harddisk. :p

 

Hvor dyr kan løsningen være? Det har eksistert mange løsninger oppigjennom tiden men mange er tatt ut av produksjon og de er også kostbare. Mye av det jeg finner når jeg søker på nett er for profesjonelle med god råd.

 

Dersom du har en Android basert telefon eller nettbrett kan det hende at du klarer deg med en USB OTG kabel, ekstern harddisk på ønsket størrelse, USB HUB og en enkel kortleser. Da holder det med en app på telefon/tablet som lar deg navigere mellom SD kort og ekstern harddisk. Husk at du trenger mye batteri for å drive en snurredisk så USB hub med strøminngang eller eget strømadapter på harddisk kan være å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...