Gå til innhold

win xp ----> win2k


Mute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror nok ikke det er bare derfor. jeg falt fullstendig for W2K pro første gangen jeg prøvde den. det var for 3 uker siden, nå kjører jeg det på begge pc`ene mine bare W2K pro uten å ha XP i det hele tatt. hadde først litt problemer med det trådløse nettverkskortet mitt på laptoppen men det gikk fett etterhvert så jeg har iallefall ikke sett noen grunn til å bytte tilbake iallefall. mye mer stabilt enn XP synes jeg å litt raksere. likte XP ganske gått før, men jeg hadde alltid hatt lyst til å prøve W2K, da jeg begynte å bli litt lei av XP da, så bytta jeg. å jeg angrer iallefall ikke et sekund.

 

jeg skal uannsett kjører dualboot på hovedpc`en min snart bare jeg for somla meg til å installere XP igjen. dette fordi at jeg hadde tenkt til å kjøre Remote Desktop å koble meg opp mot den. det er eneste grunen til at jeg egentlig skal bruke XP ellers så er det ikke noe spess som jeg kan gjøre i XP som jeg ikke kan få gjort i W2K.

 

vurderte faktisk å gå tilbake til XP igjen for et par dager siden, men fikk uannsett til de problemene som var i W2K så da glemte jeg hele greia.

Lenke til kommentar

å, er vi der igjen ja. sukk, dette begynner jeg å bli lei av å svare på gutter. jo fordi jeg ikke for lov til å bruke Linux, å fordi jeg ikke har gidda å bytte bilde enda. få det med dere da folkens. jeg hadde jo seff lyst til å bruke Linux siden at jeg synes det var veldig tøft forrige gang jeg prøvde det, men jeg fikk visst plutselig ikke lov til å bruke det noe mer. pga at det kunne skade nettverket.

Lenke til kommentar
ja, har faktisk tenkt på akkurat det også. det kunne vært morsomt. jeg prøvde Real VNC for noen dager siden, men da reagerte NIS plutselig, men vet ikke helt hva har reagerte på. det kom iallefall et rødt utropstegn over kloden som stod å blinka

 

Jeg har også NIS, funker greit hvis du konfigurerer firewall`en skikkelig. Jeg har en middels datakyndig (Brenne cd? Kan du komme innom i kveld og hjelpe meg?) far som sitter i Spania for øyeblikket, og før han dro satte jeg opp VNC på lappisen hans. For sikkerhets skyld har vi satt brannmuren hans til å blokkere VNC til vanlig, men så åpner vi når vi skal fjernstyre. Slik begrenser vi muligheten for at eventuelle huller i VNC skal kunne bli utnyttet.

 

Grunnen til at vi valgte VNC som løsning foran XP`s innebygde RD funksjon var at han kan sitte og se hva som skjer på skjermen sin i Spania mens jeg fjernstyrer. Det går muligens an å sette opp XP slik også, men som standard forsvinner skjermbildet på den fjernstyrte maskina i det øyeblikket man logger på eksternt.

 

Bruker forresten XP sin innebygde funksjon til å fjernstyre serveren i hjemmenettverket og det funker gull det.

Lenke til kommentar

hva skal NIS så på da? jeg kjører W2K på begge pc`ene mine. har akkurat installert XP som andre system på min hovedpc så jeg kan gått bruke Remote Desktop der egentlig.

 

nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men var det sånn at VNC kunne installeres på den maskina som man skulle bruke til å koble seg opp eller måtte han også ha VNC på den maskina man skulle koble seg opp i mot?

 

bare lurer.

 

vil nødig ha problemer igjen, med norton, det har hatt nok av.

 

det med at skjermbilde forvinner når man logger på er jeg ikke helt sikker på. var noen som prøvde det her en gang, å det funka fett uten at bilde forsvant å den som skulle hjelpes så tilogmed at mus pila flytta seg.

 

skal confige Remote Desktop i XP nå snart, så for jeg prøvd det her hjemme i kveld regner jeg med.

 

hvis ikke så for jeg vel bare bruke VNC, det er vel litt bedre kanskje.

 

men egentlig så skal det gå uannsett med Remote Desktop.

 

det står no iallefall på det på microsoft.com men det er vel hvis man ikke bruker brannmur.

 

gidder du å forklare hvordan det gjøres i NIS eller?

 

kjører NIS 2003 på begge pc`ene mine.

Lenke til kommentar
å, er vi der igjen ja. sukk, dette begynner jeg å bli lei av å svare på gutter. jo fordi jeg ikke for lov til å bruke Linux, å fordi jeg ikke har gidda å bytte bilde enda. få det med dere da folkens. jeg hadde jo seff lyst til å bruke Linux siden at jeg synes det var veldig tøft forrige gang jeg prøvde det, men jeg fikk visst plutselig ikke lov til å bruke det noe mer. pga at det kunne skade nettverket.
Hva med og inkludere det i signaturen :roll:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...