Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kan jeg få ABS fikset?


Anbefalte innlegg

Hei !

Har en Passat 3B med abs delenr 8E0 614 111A

Har hatt bilen inne for diagnose hos møller bil og de fant ut at absenheten(elektronikk) er ødelagt, og må byttes. Dette koster 14 k o_O

 

Så jeg lurer på ,er det noe sted i oslo/nærme oslo man kan få ABSen fikset/overhaul ?? For det var elektriske delen som var ødelagt.

 

 

Takk for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du jobben selv? Deler får du billig hos høgger´n, tipper jeg.

 

Jeg byttet nettopp coil på min Peugeot 406.

Jeg fant en liknende bil på skraphandleren, og ringte merkeverkstedet (avtalt på forhånd) og spurte om coilen fra rammenummer xxx ville passe i min bil. Rammenummer finner du vanligvis nederst i frontruta.

 

Verkstedmannen sa at denne coilen ville passe, så jeg kjøpte den for noen få hundrelapper. Ny del koster noen tusen.

 

Coilen på Peugeot 406 er latterlig enkel å skifte. Seks skruer og en hurtigkontakt.

Jeg vet ikke noe om ABS-boksen på Passat...

Om du kan gjøre jobben selv, sjekk med merkeverkstedet om delen vil passe. Mange deler ser like ut, men er ikke like.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er det nødvendig å tappe ut væsken hvis det er en elektrisk boks eller ledning som har klikket?

Kan den ikke bare byttes med hurtigkontakter?

 

Jeg kjenner som sagt ikke konstruksjonen, men jeg gjetter at en elektrisk boks eller ledning kan byttes ut med en annen uten å bytte bremsevæske. Å bytte selve pumpa derimot, er jeg usikker på. Er det pumpa som er skadd? Håper noen med mer peiling kan svare.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Om du er usikker på å gjøre dette selv så snakk med et verksted om de monterer pumpa for deg om du skaffer den. Om det er bare elektronikk delen av pumpa som er defekt, så kan denne også skaffes. Mener denne er festa med 4 skruer og en kontakt. Om det bare er denne så står det et nummer på den. Vil tro det nummeret er 0273004284. Men vil tro det billigste alternativet her er å bytte hele pumpa. Finnes hos diverse huggere. Stikk en tur eller ring Brdr. London eller Stokstad. Har ikke de så har de en her. Du kan forresten bruke pumpeenhet med delenr. 8E0 614 111A og 8E0 614 111E. Den siste er erstatning for den orginale da denne er gått ut. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du er usikker på å gjøre dette selv så snakk med et verksted om de monterer pumpa for deg om du skaffer den. Om det er bare elektronikk delen av pumpa som er defekt, så kan denne også skaffes. Mener denne er festa med 4 skruer og en kontakt. Om det bare er denne så står det et nummer på den. Vil tro det nummeret er 0273004284. Men vil tro det billigste alternativet her er å bytte hele pumpa. Finnes hos diverse huggere. Stikk en tur eller ring Brdr. London eller Stokstad. Har ikke de så har de en her. Du kan forresten bruke pumpeenhet med delenr. 8E0 614 111A og 8E0 614 111E. Den siste er erstatning for den orginale da denne er gått ut. :)

 

Hei !

 

Nummeret er 0265220408 Takk for tips ! Skal se nærmere ann :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du trenger ikke og sku ut hele abs enheten for og få skiftet den elektriske delen. Det du gjør er og løsne spylevæsketanken. Denne sitter skrudd fast innenfor innerskjermen på venstre forhjul. Må skru bort innerskjerm. Da kommer du rett til på skruene.

 

Så et par guider på youtube, var akkurat det som ble gjort. Men jeg lurer på om man må ta ut all veska ? Eller går det uten å gjøre det, og ingenting kommer ut når man drar den elektriske delen av ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...