Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukernes bilder - august 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kunne ikke være så snill og dele lukker/blender/iso med meg/oss, det gir meg mye mer når bildene er panoret.

 

 

Nydelige bilder forresten, meget bra fanget :)

 

Alle bildene (ligger vel 19 på Flickr settet) har EXIF i behold, så trykker du en gang på bildet her i tråden, deretter på additional info nede til høyre under bildet får du se alle innstillinger:)

 

Legger ved et til:)

 

Edit: Takk for rosen!

 

9441653803_01fdf51e36_b.jpg

(Exif: 1\160 - F8 - ISO 100 - 300mm).

Endret av Killswitch
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Alle bildene (ligger vel 19 på Flickr settet) har EXIF i behold, så trykker du en gang på bildet her i tråden, deretter på additional info nede til høyre under bildet får du se alle innstillinger:)

 

 

(Exif: 1\160 - F8 - ISO 100 - 300mm).

 

Er litt slapp med og klikke meg inn på flickr, så det er kjempefint at du legger exif ut her :)

 

Kan tenke meg at syklene ikke ligger i 50 km/t på de bildene ja :)

I de fartene "200+" er det nok fornuftig og bruke relativ rask lukkertid i forholdt til normale farter selv så pleier jeg og ligge på rundt 1/40 sec.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du bommer nok ikke så mye hastigheten der....i kurvene

 

De har vel en snittfart på 130 - 140 km\t på en bane som primært består av svinger da, så de er nok neppe nede i 50 km\t. Bildet mitt øverst på denne siden ble tatt i en av de raskere svingene også, og kan garantere at de gav gass så det var gjenlyd i kraniet ved passering!

Lenke til kommentar

De har vel en snittfart på 130 - 140 km\t på en bane som primært består av svinger da, så de er nok neppe nede i 50 km\t. Bildet mitt øverst på denne siden ble tatt i en av de raskere svingene også, og kan garantere at de gav gass så det var gjenlyd i kraniet ved passering!

 

Lyden av Ducatier på "bånn hyl" er bare moro....og det var noen som ga mer jern enn de fleste. En Italiensk Weekend på Rudskogen er jo også delt opp i flere grupper slik at alt fra "nybegynnere" til de mest erfarne kunne kjøre i nogenlunde samme tempo rundt banen...

 

I forhold til "banekartet" kjørte nok de fleste en del saktere, men når man kjører for "egen regning & risiko" er det lett forståelig at eierne ikke presser syklene og seg selv mer enn de eventuelt måtte ha råd til ;)

 

Litt oljesøl sender selv den mest erfarne på hue & ræva ut av banen fortere enn det meste...og italiensk "plastic" er ikke billig...

 

Det ble ihvertfall en underholdende dag(er) - med mye trening på actionfoto - for oss som tok turen :)

 

post-226353-0-52354100-1375734370_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Kjekt å gå tur!

 

Ute ved Atlanterhavsveien er det nå laget en kyststi like ved starten av den spektakulære veien!

Fint med rusleturer der landskapet åpner seg mot havet!

post-251380-0-15825600-1375804865_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

Brennvidde Lukkertid Blender ISO

12mm -------1/640s ---- f/9 ------ 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...