Gå til innhold

Hvilket flyselskap til USA/Sør-Amerika?


Anbefalte innlegg

Hei, blir muligens en tur over dammen en gang I framtida, og lurer på hvilke flyselskap som er å anbefale.

 

Følgende selskap ligger på omtrent samme pris:

 

American Airlines

Air Berlin

British Airways

KLM

Air France

Avianca

Copa Airlines

SAS

United Airlines

Lufthansa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Er du medlem i et fordelsprogram? Det ville være best å velge f.eks Lufthansa eller United/Copa om du er medlem i Eurobonus, som de fleste reisende nordmenn er. British Airways / American Airlines om du er OneWorld og KLM / Air France om du er SkyTeam-medlem.

 

2) Reisetid. Hvilken av rutene har kortest reisetid? Velg den.

 

3) Prøv å unngå mellomlanding i USA, som sagt.

Lenke til kommentar

Takk for svarene, landet det er snakk om i Sør-Amerika er Equador. Søkene på finn.no tyder på at jeg enten må innom USA (NY/Miami) eller Colombia med mindre jeg flyr KLM som koster ett par lapper mer og bare mellomlander i Amsterdam.

Endret av hubar
Lenke til kommentar

Verdens beste flyselskap 2012:

1. Qatar Airways (1)

2. Asiana Airlines (3)

3. Singapore Airlines (2)

4. Cathay Pacific Airways (4)

5. ANA All Nippon Airways (11)

6. Etihad Airways (6)

7. Turkish Airlines (9)

8. Emirates (10)

9. Thai Airways International (5)

10. Malaysia Airlines (12)

11. Garuda Indonesia (19)

12. Virgin Australia (32)

13. EVA Air (16)

14. Lufthansa (15)

15. Qantas Airways (8)

16. Korean Air (24)

17. Air New Zealand (7)

18. Swiss Int'l Air Lines (13)

19. Air Canada (21)

20. Hainan Airlines (23)

Kilde: worldairlineawards.com

 

Jeg har alltid likt Lufthansa :wee:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har i likhet med TS også tenkt meg en tur til Sør-Amerika. Hva er det store problemet med å mellomlande i USA? Er så fristende med prisene til Norwegian. Det er jo latterlig billig!

Problemet med mellomlanding i USA er at de ikke har noe som helter internasjonal transit, det er full immigrasjon og tollbehandling av alle bagasje og så må du helt ut på gaten med alle bagasje, sjekke inn igjen og inn gjennom sikkerhetskontrollene på ny.

 

Problemet med Norwegian er at du ikke får gjennomgående billett så om du ikke har lagt inn nok tidsbuffer så kan neste billett bli kansellert fordi du ikke møter opp i tide. Og så må man jo ut og inn igjen med bagasjen.

Lenke til kommentar

Problemet med mellomlanding i USA er at de ikke har noe som helter internasjonal transit, det er full immigrasjon og tollbehandling av alle bagasje og så må du helt ut på gaten med alle bagasje, sjekke inn igjen og inn gjennom sikkerhetskontrollene på ny.

 

Problemet med Norwegian er at du ikke får gjennomgående billett så om du ikke har lagt inn nok tidsbuffer så kan neste billett bli kansellert fordi du ikke møter opp i tide. Og så må man jo ut og inn igjen med bagasjen.

A-ha, ser poenget ditt. Men dersom man legger inn god tidsbuffer burde det gå greit? Er jo ganske rimelig med priser rundt 2500,- t/r Oslo - New-York (u/ bagasje).

 

Det er egentlig bare mer styr, og det vil ikke koste deg noe annet en tid?

Lenke til kommentar

Avhengig av hvor man skal reise kan man passe på å sjekke United når det er gode tilbud fra andre nettverkselskaper (altså ikke Norwegian) OSL-EWR. De bruker å legge seg under tilbudene og om man samtidig kan ta United helt dit man skal så kan det totalt bli billigere å kjøpe gjennomgående billetter helt dit man skal.

 

Altså: "United via EWR til ???" kan ved kampanjer være billigere enn "Norwegian + Andre til ???"

 

Avhengig av hvor man skal kan det også være andre som ved kampanjer er billige uten å gå via USA. Lufthansa har for eksempel hatt tilbud til Caracas og Bogota til ned mot 3k.Selv fløy jeg til Rio med Lufthansa for 3892,- :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...