Gå til innhold

Har S3, vil ha Note2 - Overføring


Jon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-peolQalf

Pass på å synkronisere alt med Google fra S3en før du bytter. (Under innstillinger -> Kontoer -> Google -> Synkroniser alt, eller lignende) Nå vil alle kontakter, kalenderhendelser (app-data?), og sånne ting ligge lagret hos Google. Med en gang du logger deg på den nye telefonen, vil disse dataene bli synkronisert til den. :) Apper du har kjøpt følger også med Google-kontoen. :)

Har vært borti en plass at app-data også synkroniseres, men det er jeg ikke helt sikker på :)

Endret av Slettet-peolQalf
Lenke til kommentar

Når du synker til google-kontoen så blir rubbel og bit overført. DVS kontakter, meldinger, bilder, apper og aplikasjonsdata.

 

Når eg byttet fra Note II til S4 for litt siden så tok det 20 minutter fra eg logget på google-kontoen fra den nye telefonen til alt var oppe og gikk. Fikk tilogmed riktig bakgrunnsbilde.

Lenke til kommentar

Når du synker til google-kontoen så blir rubbel og bit overført. DVS kontakter, meldinger, bilder, apper og aplikasjonsdata.

 

Når eg byttet fra Note II til S4 for litt siden så tok det 20 minutter fra eg logget på google-kontoen fra den nye telefonen til alt var oppe og gikk. Fikk tilogmed riktig bakgrunnsbilde.

 

Lurer på hva jeg gjør galt. Synket den gamle, og startet opp den nye. La til gmail kontoen jeg synket med og vips, ingenting... Telefonen er fortsatt som ny

 

Prøver nå å synke med kies, men det er som om det foregår via en nullmodemkabel. Det det tar år og dag...

Endret av Jon
Lenke til kommentar

Jo, det er det som stemmer, men det heter forskjellige ting.

Vel, nå har jeg logget inpå Google+ og telefonen er i ferd med å synke Google+

 

Men hvorfor funker ikke Kies? Jeg trodde iTunes var rævva jeg, men det fungerer i det minste

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at bilder begynner å komme på plass, og bakgrunns bildet dukket opp på den nye. Appene skjønner jeg ikke hvordan jeg skal gjenopprette. Må jeg laste de ned manuelt en og en, eller skal det gå an på et vis?

Endret av Jon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Det jeg beskrev var for kontakter, kalender og også for app-data (på telefonen min er det i hvert fall det), og stort sett alle Google-tjenester på telefonen. Sikkerhetskopiering er for innstillinger, bakgrunnsbilde og lignende. :)

Tror du må laste ned appene manuelt for å få app-data gjenopprettet.

MEN hvis du har sikkerhetskopiering på, tror jeg appene lastes ned automatisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...