Gå til innhold

Samsung Galaxy S 4 Active, diskuter


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

etter at jeg fikk ny telefon etter den forrige hadde problemer med mic'en funket alt bra i ca 2 mnd. da begynte plutselig sjermen å bli sort, måtte ut med batteri for å få denne tilbake igjen.. så plutselig ble skjermen konstant sort, og ny verksted tur :( så nå sitter jeg her med min 3 nye telefon... enten er jeg max uheldig ellers så er dette en mindre bra telefon...

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har hatt veldig uflaks. Vi er 4 stk som har denne på avdelingen vår uten at noen av oss har hatt problemer som du beskriver.

 

Eneste problemet jeg kjenner til er min som har problemer med et minnekort, men jeg tror minnekortet skal få skylden her...

 

Ellers er jeg veldig skuffet over at det ikke ser ut til å være noen god støtte for custom rom, f.eks Cyanogenmod. Touchwiz har noen få elementer jeg setter pris på (enkel tilgang til lommelykt og toggles i dropdown er vel omtrent de eneste...), men jevnt over savner jeg vanilla Android. Å ta screenshot er f.eks endret til å være "power + home". Veldig upraktisk med en hånd. Standard er "power + volum ned", som ikke er langt unna hvordan de fleste holder telefonen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne tlf. i begynnelsen av august og har til nå vært så "heldig" at jeg har fått testet 3 ulike active telefoner og alle har hatt samme problemet.

De knasker opp mellom 30 - 50% av bildene jeg tar med kameraet.

 

Bildene er der rett etter at jeg har tatt de, men etter en stund så er bildene ødelagt. Noen bilder er bare halveis ødelagt med en bred grå stripe. Andre bilder er helt ødelagt.

post-321632-0-94589300-1383775670_thumb.png
(Se bildet som illustrerer problemet)

 

Jeg prøvde å skru av automatisk overføring til dropbox, men det hjalp ikke.

Mobil nummer to hadde også det klassiske problemet med et slitsomt ekko for de jeg snakket med. Det var ikke mange som orket å snakke med meg da jeg hadde den telefonen.

 

Etter å ha returnert mobilen to ganger til reperasjon og fått ny mobil to ganger har jeg konkludert med at Active er en møkkatelefon. Jeg gidder ikke mer og kommer til å heve kjøpet. Jeg har fått god service hos Telenor, men hver gang jeg har returnert mobilen tar det ca. 4 uker før jeg får en ny i posten.
Livet er for kort til å plages med dustemobiler.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne tlf. i begynnelsen av august og har til nå vært så "heldig" at jeg har fått testet 3 ulike active telefoner og alle har hatt samme problemet.

De knasker opp mellom 30 - 50% av bildene jeg tar med kameraet.

 

Bildene er der rett etter at jeg har tatt de, men etter en stund så er bildene ødelagt. Noen bilder er bare halveis ødelagt med en bred grå stripe. Andre bilder er helt ødelagt.

attachicon.gif2013-11-06 23.05.36.png

(Se bildet som illustrerer problemet)

 

Jeg prøvde å skru av automatisk overføring til dropbox, men det hjalp ikke.

 

Mobil nummer to hadde også det klassiske problemet med et slitsomt ekko for de jeg snakket med. Det var ikke mange som orket å snakke med meg da jeg hadde den telefonen.

 

Etter å ha returnert mobilen to ganger til reperasjon og fått ny mobil to ganger har jeg konkludert med at Active er en møkkatelefon. Jeg gidder ikke mer og kommer til å heve kjøpet. Jeg har fått god service hos Telenor, men hver gang jeg har returnert mobilen tar det ca. 4 uker før jeg får en ny i posten.

Livet er for kort til å plages med dustemobiler.

Blir bildene lagret på telefonen eller på SD kort? Har hatt et lignende problem med et defekt SD kort før.

Lenke til kommentar

Blir bildene lagret på telefonen eller på SD kort? Har hatt et lignende problem med et defekt SD kort før.

Jeg lagrer bildene på minnekortet. Jeg har også tenkt at det kanskje kan være noe trøbbel der.

Men reperasjonsfolket har funnet samme feilen og de har ikke mitt minnekort.

I teorien kan jo de også sitte på et defekt minnekort selvfølgelig.

 

Men takk for tipset - jeg skal sjekke det ut før jeg sender den inn :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en del probleme selv. Skjermen går av og til i svart, uten at jeg får den på igjen. Ladingen kan ta fryktelig lang tid, telefonen kjenner ikke igjen om det er data eller strømnett. Telefonen slår seg av av seg selv. Tastaturet etter den nye oppdateringen er blitt veldig følsomt, gir meg ofte 2 bokstaver på 1 trykk.

 

Var veldig fornøyd i begynnelsen, men ikke så fornøyd nå lenger. Tenkte å gå tilbake til fabrikk-innstillinger. Håper det fikser det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Virker som at mikrofonen min slutter å fungere i løpet av samtaler. Etter noen minutter kan de i andre enden oppleve at de ikke hører meg i perioder. Det kan vare i alt fra 5 sekunder til over minuttet, så kan det være at de hører meg igjen.

Er det andre som har opplevd dette? Vurderer å sende telefonen inn siden dette er litt plagsomt.

 

Har vanskelig for å tro at det har noe med dekningen/abonnementet å gjøre. Jeg sitter på samme sted på hybelen med full dekning under samtalen, og i andre enden er det en fasttelefon.

Lenke til kommentar

Virker som at mikrofonen min slutter å fungere i løpet av samtaler. Etter noen minutter kan de i andre enden oppleve at de ikke hører meg i perioder. Det kan vare i alt fra 5 sekunder til over minuttet, så kan det være at de hører meg igjen.

Er det andre som har opplevd dette? Vurderer å sende telefonen inn siden dette er litt plagsomt.

 

Har vanskelig for å tro at det har noe med dekningen/abonnementet å gjøre. Jeg sitter på samme sted på hybelen med full dekning under samtalen, og i andre enden er det en fasttelefon.

 

Har den vært i kontakt med vann? Vet det kan sette mikrofonen ut av spill tidvis, men da går det jo gjerne over til neste møte med vann.

 

Opplever du det med flere eller samme person i andre enden hver gang? Jeg har opplevd at kona ikke hører meg noen ganger, men kun henne så jeg skylder på hennes iPhone inntil det motsatte er bevist. ;)

Lenke til kommentar

 

Virker som at mikrofonen min slutter å fungere i løpet av samtaler. Etter noen minutter kan de i andre enden oppleve at de ikke hører meg i perioder. Det kan vare i alt fra 5 sekunder til over minuttet, så kan det være at de hører meg igjen.

Er det andre som har opplevd dette? Vurderer å sende telefonen inn siden dette er litt plagsomt.

 

Har vanskelig for å tro at det har noe med dekningen/abonnementet å gjøre. Jeg sitter på samme sted på hybelen med full dekning under samtalen, og i andre enden er det en fasttelefon.

 

Har den vært i kontakt med vann? Vet det kan sette mikrofonen ut av spill tidvis, men da går det jo gjerne over til neste møte med vann.

 

Opplever du det med flere eller samme person i andre enden hver gang? Jeg har opplevd at kona ikke hører meg noen ganger, men kun henne så jeg skylder på hennes iPhone inntil det motsatte er bevist. ;)

 

Nei, den har ikke vært i kontakt med vann på flere måneder. Da jeg senket den under vann opplevde jeg at det tok mange timer før mikrofonen fungerte igjen, men det er ikke sånn nå.

 

Har opplevd problemer med minst 3 forskjellige som jeg kommer på i farten. Til vanlig snakker jeg ikke noe særlig lenge i telefonen og derfor er det ikke noe stort problem, men hvis samtalen går over mange minutter kan det fort skje at jeg faller inn og ut av samtalen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...