Gå til innhold

Samsung Galaxy S 4 Active, diskuter


Anbefalte innlegg

Gadd først oppgradere idag morges, det var ingen automatikk i det for min del, da jeg kjørte rootet 4.2.2.

 

Kan ikke si at jeg merker noen himla forskjell foreløpig, minnemanagement er kanskje hakket bedre da jeg innbiller meg at ting er marginalt mere snappy.

 

Ellers mht. S4A generelt så får jeg dele mine erfaringer:

 

Den første jeg kjøpte var ganske så tullerusk, random reboots hver 2-3 dag samt meget ruklete knapper. Leverte den inn igjen. Den neste jeg ordnet meg har vært gull.

 

Det eneste jeg virkelig misliker med telefonen, er at jeg synes hardwareknappene føles ganske vasne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg venter fortsatt på 4.4 til min S4 Active. :(

 

Det høres ikke ut som noen stor sak å fortsatt sitte med 4.2.2, men dersom Google skulle komme med noe nytt i Android som virkelig hadde vært verdt å ha, så gir det vel dårlige odds å tro at Samsung ville bry seg med å pushe det ut til Activen.

 

Å kjøpe annet enn Nexus, hvis man skal holde seg til Android, føles nesten som å prøve å finne den raskeste køen på Ikea. Man tror man har gjort et lurt valg inntil man oppdager at dama i kassa har sin første dag på jobb - uten opplæring. :p (Ikke et vondt ord om Ikea (i denne omgang), jeg har bare en egen evne til å velge den treigeste kassakøen og telefonen med den dårligste kundeoppfølginga).

 

Så - hvem er det som holder igjen, er det Samsung eller Telenor som skal kastes på dør?

Lenke til kommentar

Jeg installerte 4.4.2 i mai 14, største utfordringen er at det er 80 % Edge data trafikk i ettertid. Jeg må stå stille, for at det skal være håp om å få inn H, H+. Noen som har opplevd dette etter oppdatering?

 

Er det muligheter til å installerer 4.4.2 på nytt for å sjekke om dette kan hjelpe?

 

Eller finnes det andre løsninger.

 

Jeg har et samsung nettbrett som viser H+ der min S4A viser Edge. Rimelig irriterende!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har også 5.0.1 på S4 Active. Knalltelefon, i hvertfall til nå... Men: 

jeg får ingen lyd når noen ringer eller jeg prøver å ringe noen. Ja dette er en ny feil selvfølgelig, kom noen uker etter oppdatering til android 501

Mikrofonen funker i og for seg, jeg kan spille inn lyd, på høyttaleren kan jeg spille av lyd, altså virker dette som en software feil. Det er ikke noe signal som tyder på at telefonen er låst i hodetelefonmodus.

 

Jeg har restartet, hatt ute sim og batteri og sd kort. Har fiklet med innstillingene men det får ikke slått av go google som ble foreslått et sted.

 

Tips mottas med takk.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Jeg har også 5.0.1 på S4 Active. Knalltelefon, i hvertfall til nå... Men: 

jeg får ingen lyd når noen ringer eller jeg prøver å ringe noen. Ja dette er en ny feil selvfølgelig, kom noen uker etter oppdatering til android 501

Mikrofonen funker i og for seg, jeg kan spille inn lyd, på høyttaleren kan jeg spille av lyd, altså virker dette som en software feil. Det er ikke noe signal som tyder på at telefonen er låst i hodetelefonmodus.

 

Jeg har restartet, hatt ute sim og batteri og sd kort. Har fiklet med innstillingene men det får ikke slått av go google som ble foreslått et sted.

 

Tips mottas med takk.

 

Factory reset?

Lenke til kommentar

Også factory reset er prøvd uten suksess. :dontgetit:

 

Ser på utenlandske fora at jeg ikke er den eneste som har problemer med dette. Håper noen glupinger her har løsningen.

 

Jeg personlig ble lei av å vente på at Samsung skulle krestet ut en oppdatering, så jeg har kjørt Cyanogenmod i snart et års tid nu eller så. Anbefaler det varmt, fikk nesten doblet batteritiden og.

 

Eneste jeg savner littegrann er Air View, men det har jeg lært meg å leve uten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg har ett lite problem på min snart 2 år gamle s4 active.

 

Som det kommer frem på bildet, er det en lys "halvmåne" på skjermen ved volumknappene.

Jeg synes den blir mer fremtredende hvis jeg bruker telefonen en stund og den er varm.

 

Noen tanker hva dette kan skyldes, jeg har behandlet den svært bra og den har aldri vært direkte eksponert for vann+den er vanntett.

 

Skal jeg sende den inn å risikere 6-700 kr i servicehonorar eller vil dette dekkes av garanti?

 

 

 

 

UeqZJTem.jpgwjYR34Mm.jpg

Store bilder:

 

1 2

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...