Gå til innhold

Samsung Galaxy S 4 Active, diskuter


Anbefalte innlegg

Har nå hatt min Samsung Active i snart 14 dager og her er mine erfaringer.

 

Til å begynne med hendte det at den slo seg av noen ganger. Dette har ikke skjedd etter at det kom en oppdatering for noen dager siden.

 

Batteriet er fulladet om morgenen, og er tomt når natten stiger på. dette msitenker jeg kan være at den er mye i bruk, spiller litt, filmer litt, en del bilder, og at det er sers dårlig trådløst nett her nede i bulgaria. Så når wow faktoren gir seg, tipper jeg det vil vare litt lengre.

 

Noen synes den er glatt å holde i, dette har ikke vært noe problem, da jeg gigg fra en HTC sensation, som var enda glattere.

 

Polaris Office 5 er forsvunnet fra nedlastingssidene til Samsung, så er vel bare en lettversjon som er forhondsinnstalert.

 

Den er genial til å ha med i bassenget. har tatt masse bilder og film i og under vannkanten. mange som får store øyne når telefonen blir med ute i vannet. Her er det en fordel å velge undervannsmodus før man går uti, da skjermen blir litt uenig når den og fingrene er våte.

 

Skulle gjerne fått den til å synce outlook på jobben, vi bruker en speilet outlook, så her er de ikke samkjørte med Kies. her funket HTC smertefritt.

 

Egentlig fornøyd med kameraet, men tror S3 sitt tar bedre bilder på kveldene, sammenlignet med samboeren sin.

 

Når jeg velger alle bilder i galleriet, kommer de ikke helt opp i rett rekkefølge når jeg velger sorter etter dato. Her må det forskes litt mere, da minnekortet ble tatt med over fra HTC'en.

 

 

Så langt, strålende fornøyd, da vanntett mobil var ett krav..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk det bra med telefonen? Kjøpte en S4 Active selv for noen dager siden og merker at den blir litt glatt å holde i etter en stund. Så langt er jeg fornøyd med telefonen, men må bruke den litt til før jeg avgir endelig dom.

 

Edit: En ting jeg har lagt merke til er at det tar veldig lang tid å lade opp batteriet sammenlignet med min gamle Xperia X10. Vet ikke om det er en urimelig sammenligning, men det virker som at det tar 2-3 timer ekstra å lade opp batteriet sammenlignet med X10.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Gikk det bra med telefonen? Kjøpte en S4 Active selv for noen dager siden og merker at den blir litt glatt å holde i etter en stund. Så langt er jeg fornøyd med telefonen, men må bruke den litt til før jeg avgir endelig dom.

 

Edit: En ting jeg har lagt merke til er at det tar veldig lang tid å lade opp batteriet sammenlignet med min gamle Xperia X10. Vet ikke om det er en urimelig sammenligning, men det virker som at det tar 2-3 timer ekstra å lade opp batteriet sammenlignet med X10.

 

Gått bra me telefonen, heldigvis... solkrem kan vel å være en faktor siden man er i syden. synes også den bruker lang tid å lade opp, men vanligvis står den i laderen over natten. men i forhold til min gamle HTC tar det laaang tid

Lenke til kommentar

Da funker ikke mikrofonen... Hører innkommende anrop, men ingen hører meg... da ble plutseli bulgaria langt vekke :ohmy:

 

Jeg fikk samme feil hos meg med S4 Active. Eller muligens samme feil. Telefonen låste seg i "hodetelefon" modus. Uavhengig av om det sto i hodetelefoner eller ikke. Hvis jeg slo over på høyttalertelefon i samtale så fikk jeg dog lyd.

 

Problemet forsvant vel av seg selv etter ca 24 timer, og har aldri opplevd feilen igjen. Dette var etter at telefonen hadde hatt en skikkelig dukkert. Den har vært i vann flere ganger etter dette, uten at problemet har kommet tilbake. Mest sannsynlig så hadde det lagt seg noe på "feil" plass i hodetelefon-kontakten eller noe. Prøvde å skylle / pille med q-tip etc uten at det hjalp. Etter en restart så hoppet telefonen rett i hodetelefon-modus igjen. Før det da gikk over av seg selv.

 

EDIT: Når jeg tenker meg om så blir det motsatt problem av ditt. Hos meg hadde jeg ikke lyd, men den andre parten kunne høre meg. Mest sannsynlig midlertidig problem hos deg også (irriterende nok uansett selvfølgelig).

 

Min telefon lader i alle fall veldig fort. Fra tom -> full på 2-3 timer (husk at lading fra USB-port på PC, eller spesielt bærbar PC vanligvis tar mye lenger tid).

Lenke til kommentar

Prøve min telefon under vann i dag, og det er ikke noe jeg vil anbefale videre. Ble oppringt like etter at jeg testet og da kunne ikke de høre meg i andre enden, problemet hadde ikke gått over 2-3 timer senere. Har ikke prøvd å ringe med den etter det, så det blir spennende å prøve i morgen om de klarer å høre meg. Jeg fikk også dugg inne på selve kameraet, så det var litt merkelig siden telefonen skal være vanntett.

Lenke til kommentar

Vil bare stikke innom og være en motvekt til det negative så langt i tråden (ikke fordi det er noe galt i å fortelle om problemer, selvfølgelig, men for å nyansere). Jeg har hatt min S4 Active i et par uker nå, og er veldig fornøyd - forskjellen fra S3 var større enn jeg forventet. Et par ganger i begynnelsen rebootet telefonen seg når jeg brukte Chrome Beta, men har ikke merket dette etter at jeg gikk tilbake til Chrome (Stable). Har helt vann over den noen ganger uten problemer, men har ikke brukt den under vann enda. Designet og (kvalitets)følelsen i hånden er bedre og mindre plastpreget enn S2 og S3. Synes fortsatt at kameraet er, som alle andre mobilkameraer, middelmådig. Har tatt et par kjappe tester med S4 vs S4 Active vs Xperia Z innendørs, og alle tre var terningkast 3-4 etter min mening. Har ikke testet noe særlig utendørs enda, der er sikkert alle OK (type terningkast 4-5).

 

Skjermen var et hakk ned fra AMOLED på S3, særlig at svart ikke er skikkelig svart. Men er egentlig blitt vant til det allerede, så det er ingen krise. Liker de fysiske knappene mye bedre enn forventet, utenom at jeg har en tendens til å komme borti skjermen når jeg skal trykke på "tilbake"-knappen. Dermed blir det f.eks. ofte lagret en SMS-kladd med et punktum el.l. fordi jeg trykker på skjermen og den fysiske knappen samtidig. Det forsvinner nok etter hvert. Ellers liker jeg noen av SW-finessene som Samsung legger til. Synes mye av det bare er unyttig gimmick (som jeg deaktiverer), men de tar også litt nyttige elementer fra det som tidligere var standalone-apps. For eksempel kan man ha av skjermen, og holde inne Vol+ for å skru på lommelykten, og Vol- for å skru den av igjen. La også merke til at man har scheduled SMS integrert, og man kan "geo-tagge" vekkerklokken slik at den ikke aktiveres hvis man allerede har dratt hjemmefra, for å nevne noen eksempler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

akkurat fått min telefon, men angrer nå litt.

 

er det ikke mulig å skru av lukkerlyden ?

alle bilder blir nå tatt med maks volum så det høres ut som høyttaleren holder på å sprekke.

 

eneste muligheten er å skru av ringevolum før man tar bilder ?

 

finnes det en 3. parts app som tar like bra bilder som den innebygde appen ?

 

Lenke til kommentar

Etter å ha opplevd problemer med headset-pluggen nesten umiddelbart etter å ha kjøpt telefonen (gikk over av seg selv etter 2-3 dager), har jeg nå opplevd problemet hvor mikrofonen er "ødelagt" av vann. Den andre parten i en samtale hører enten ingenting overhodet, eller såvidt noe svak mumling. Jeg har hatt problemet i 3 dager så langt, uten at det har gått over. Har prøvd å blåse uten at det hjalp.

 

I tillegg så har min samboer samme telefon, og hos henne har tilbake-knappen sluttet å virke. Den har ikke fungert nå på over en uke.

 

Så det kan se ut som om vi må sende begge S4 Active telefonene våre på rep.. Etter å ha googlet litt ser det ut som både problemet med mikrofonen og hodetelefon pluggen er relativt utbredt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...