Gå til innhold

[Løst] Lenovo Thinkpad W530 vs Dell Precision M4700


Anbefalte innlegg

Har sett litt på disse to maskinene, og lurer på noen har noen erfaring med disse og hva man bør gå for?

 

Driver en del med foto og skjermen er derfor viktig.

 

Her er betegnelsene de to bruker om sine skjermer:

 

Lenovo:

15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit Widescreen and WWAN antenna (95% color gamut, anti-glare)

 

Dell:

UltraSharp FHD(1920x1080) Wide View Anti-Glare LED-backlit

Premium Panel Guarantee

 

Er det noen forskjell på disse skjermene? Tenker da spesielt på fargegjengivelse og innsynsvinkel?

 

Har mulighet til å kjøpe Thinkpad fra USA og vil spare mange tusen. Skal ha 3 års internasjonal garanti, men jeg er litt skeptisk til dette. Dell har jo en flott 3 års dagen-derpå-garanti som jeg har hatt god erfaring med tidligere.

 

Ytelsene mellom maskinene er omtrent det samme, med samme prosessor (Intel Quad Core i7-3740QM @ 2.7ghz (3.7 Turbo) 1600mhz/6MB cache)

Lenovo vel kan ha opptil 32 GB RAM mot Dells 16, men min erfaring er at 16 GB ram er tilstrekkelig til mitt bruk.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken modell er det du tenker på av lenovo, og hvor mye regner du med å spare?

 

Står litt om skjermene mot hverandre her; http://www.notebookc...on.81505.0.html

 

W530, står i tittelen, glemte å ta den med i innlegget....

 

Men har nå sjekket litt og funnet ut spesifikasjonene til Dell-skjermen. PC´ene er rent ytelsesmessige veldig like, men Lenovo regelrett smadrer Dell sin på fargerom. Lenovo har 95% color gamut, mens Dell sin har 60%...... Og siden jeg driver mye med fotoredigering blir derfor valget enkelt.

Lenke til kommentar

Ja jeg så det - jeg mente hvilken W530 modell - skulle bare se hva den ville kostet her.

 

Denne.

 

Med frakt + toll/mva vil det bli ca. 16500,-

 

Finner ikke tilsvarende specs i Norge, men jeg fant ut at ved å kjøpe den som var tilnærmet lik + oppgradering av RAM ville det komme på 22-23k.

 

Men skepsisen ligger i å kjøpe fra utlandet. Selv om det står international warranty, er det uansett mye tryggere å kjøpe produkter i Norge når man har kjøpsloven i ryggen...... Tror faktisk jeg blir å kjøpe i Norge, selv om det koster noen 1000 ekstra.

Lenke til kommentar

Ja, hm, ser vi ikke har noen med 512GB SSD her ennå, men nå kommer det nye modeller i slutten av august også med de nye Intel-CPU'ene - så da kan det jo hende.

 

Ellers er det noen modeller som er veldig gunstig priset gjennom Common Norge;

http://www.commonnorge.no/common/cmsmm.nsf/lupgraphics/Common%20prisliste%201.%20Juli%202013%20til%2030.%20September%202013%20%28kundepriser%29%20v1.pdf/$file/Common%20prisliste%201.%20Juli%202013%20til%2030.%20September%202013%20%28kundepriser%29%20v1.pdf

Lenke til kommentar

Ja, hm, ser vi ikke har noen med 512GB SSD her ennå, men nå kommer det nye modeller i slutten av august også med de nye Intel-CPU'ene - så da kan det jo hende.

 

Ellers er det noen modeller som er veldig gunstig priset gjennom Common Norge;

http://www.commonnor...ser%29%20v1.pdf

 

Ja, det var faktisk veldig gode priser. Men man må vel være ansatt i en bedrift som er medlem der, evt. at man selv har et eget firma.....

 

Edit: Ser at prisene er eks .mva og da er det faktisk ikke den store forskjellen mot de billigste nettbutikkene.

Eks. N1K57MN som koster 14.971 (18.713,- inkl. mva) hos common er faktisk billigere på nettbutikkene (kr. 18.595,- inkl. mva)

 

Anbefaler du å vente til de nye modellene kommer (nye cpu´er?)

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Ja, det var faktisk veldig gode priser. Men man må vel være ansatt i en bedrift som er medlem der, evt. at man selv har et eget firma.....

 

Edit: Ser at prisene er eks .mva og da er det faktisk ikke den store forskjellen mot de billigste nettbutikkene.

 

Ja du må alliere deg med noen, men noen ganger sparer du mye mer enn medlemsavgiften på ett kjøp.

 

Anbefaler du å vente til de nye modellene kommer (nye cpu´er?)

 

Siden det er rett rundt hjørnet - ja - men jeg vet ikke om W-modellene blir oppdatert i august ennå.

Lenke til kommentar

Ja du må alliere deg med noen, men noen ganger sparer du mye mer enn medlemsavgiften på ett kjøp.

 

 

 

Siden det er rett rundt hjørnet - ja - men jeg vet ikke om W-modellene blir oppdatert i august ennå.

 

Sjekket litt rundt dette, og ut fra det jeg fant av info om dette, kommer ikke W530 med Haswell før ut i november/desember. Dvs. W530 vil ikke få Haswell, det vil komme en etterfølger av maskina med 4. generasjons som trolig blir hetende W540.

 

Mao for lang tid å vente :) Gik for øvrig for en W530 i Norge. Fordelen med norsk forbrukerrett er såpass stor at det er verdt prisforskjellen + norsk tastatur.....

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...