Gå til innhold

Lage timelapse med zoom


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har til nå brukt "ImagesToVideo" til å lage timelapse. Det funker bra. Jeg savner imidlertid en funksjon: Jeg ønsker å zoome inn mens tiden går i timelapsen.

 

For eksempel ved en timelapse av solnedgangen, ønsker jeg å zoome inn mot sola etterhvert som tiden går.

 

Har dere tips til et timelapse-program som kan fikse dette, eventuelt et program som kan beskjære bildene på en slik måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt kan man gjøre med medfølgende eller gratis nedlastbar programvare for både Windows, Mac og Linux. Bildene folk tar er vanligvis mye høyere oppløsning enn den endelige videoen uansett. Full HD 1080p er bare rundt 2mpx og de fleste kamera er over 5mpx, mange har langt høyere. Dermed kan en både zoome inn, panorere og tilte et utsnitt med helt fine smoothe bevegelser.

 

Det mange gjør er å slå sammen bildeserien til en høyoppløst (4K?) video i Virtualdub. Deretter hentes den videoen inn i et annet redigeringsprogram som f.eks. Premiere Elements (hundrelapper), eller Lightworks (gratis) hvor de gjør finpussen. Det fins også enkle gratis redigeringsapper på nettet som en bruker direkte i nettleseren, f.eks. norske WeVideo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...