Gå til innhold

Augustfest 2013 - CardinalGuzman - Gatefoto


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har følgt med på disse bildene, men har ventet litt med å kommentere. Jeg er selv glad I gatefoto og liker godt situasjonene og stemningene du fanger. Best likte jeg egentlig bilde 7. Det er noe fint med å ta bilder av folk bakfra innimellom, da kan betrakteren sette seg inn i personens situasjon.

 

Angående det som blir diskutert med auto/lukkerprioritet osv. Jeg bruker nesten utelukkende blenderprioritet, også følger jeg med på hva lukkeren blir. Eneste gang jeg bruker lukkerprioritet er når jeg ønsker bevegelsesuskarphet eller panorerer. En annen ting du kan prøve er å bruke manuell fokus og forhåndsfokusere. Hvis man ser på bildene du har lagt ut her så er de fleste tatt på omtrent samme avstand 3-5 meter og da kan man spare mye tid på å forhåndsfokusere og bare konsentrere seg om å komponere og ta bildet.

 

Reiser du rundt i Israel for tiden? Der er det iallefall nok gode motiver å fotografere!

 

Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldig som får låne en leilighet mot å ta bilder. Det kunne jeg også tenkt meg :-)

 

Når jeg er i sydenland så opplever jeg mye flott atmosfære. Herlig steming som er vanskelig å forklare. Jeg synes du klarer å få frem akkurat den stemningen. Du har et veldig ærlig uttrykk i bildene dine. Sånn typisk bilde 6. En sen varm kveld. Jeg føler jeg har opplevd dette bildet mange ganger. Alt stemmer. En klarer ikke å konstruere slike bilder, de må bare å tas.

Det BW bildet av de to gamle. Får meg til å tenke på flyplass eller et av disse nye kjøpesentrene som dukker opp rundt omkring. Flott dokumentert.

 

Jeg har aldri vært i Tel Aviv selv, men for meg kunne bildene vært tatt i hvilket som helst sydenland. (sett bort fra bilde 7 og bilde 2)

Lenke til kommentar

@ Henning:

 

Takk for feedback Henning. Fint at du liker gatefotoene jeg har lagt ut her.

Forhåndsfokusering var et godt tips! Jeg har fått mange gode tips fra Akam's brukere, det kommer godt med.

 

Jeg skal eksperimentere mer med både blender- og lukkerprioritet. Det verste som kan skje er at jeg lærer noe nytt og finner ut hva som fungerer best for meg. Tok en hel masse bilder i Tel Aviv nå, men jeg skal tilbake igjen dit til uka så da kan jeg ta flere.

 

 

 

@ Substitute

 

 

Takker og bukker. Bildet av gamlingene er tatt på et kjøpesenter, men som du sier så kunne det like gjerne vært en flyplass. De ligner jo stort sett på gigantiske kjøpesentere uansett.

Tel Aviv kan anbefales på det sterkeste: bra natteliv/uteliv og strand dagen derpå.

 

@TheBon

Tel Aviv er definitivt en spennende by og fotografere i. Utrolig stor variasjon her enten det gjelder mennesker eller bygninger: Unge, gamle, fresco, raske, religiøse, natteranglere. You name it.

 

 

Takker også for kommentarer @tomsi42, @Akre, @RandiA, @HelenaN

 

 

 

Lenke til kommentar

Bilde 12:

Tilsynelatende er det ikke så mye som skjer i dette bildet, men dersom du ser nærmere etter oppdager du mer enn bare folk som venter på bussen.

F.eks at han ene som venter på bussen bærer en Shofar (et bukkehorn som noen religiøse blant annet bruker på shabbat) og du legger også merke til kontrasten mellom den lykkelige tilværelsen i reklameplakaten og den harde realiteten til uteliggeren (du ser beina hans stikke ut bak busskuret)

Drosjen som er på vei inn i bildet viser også på sitt vis storbyens mas og jag.

 

post-281395-0-92271100-1376845242_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...