Gå til innhold

Augustfest 2013 - Morten A.R - 17mm (vidvinkel)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Augustfest 2013 - Morten A.R - 17mm (vidvinkel)

Bruker: Morten A.R

Deltagernivå: Pingle

Tema: Bruker augustfesten til å bli bedre kjent med min nye følgesvenn, Canon EF17-40mm f4L USM (mitt første L-objektiv) Skal forøvrig forsøke å holde meg på 17mm og forhåpentligvis prøve meg på et par nye teknikker.

Kommer til å ha litt fokus på sort-hvitt, men ønsker ikke at det skal være hovedtema.

Kom gjerne med tips og kritikk, så skal jeg gjøre så godt jeg kan å ta det til meg og lære av det.

Utstyr: Canon 5D mk2 + Canon 17-40mm f/4 + evt blits og diverse filtere.

Endret av Morten A.R
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etter en 12 timers arbeidsdag på jobb ble det ikke mye tid til bilder, men jeg var heldig og fikk med meg denne solnedgangen bak fjellet 10minutter etter å ha gått ut døra

9416325711_e33dcc20da_b.jpg

Dag 1 by Morten Rødahl, on Flickr

Endret av Morten A.R
  • Liker 5
Skrevet

Dette var da virkelig snasent, liker godt den knausen med vegetasjon i forkant, som bryter opp symmetrien og skaper litt ekstra spenning.

Skrevet

Det var veldig fint gjennomført. Fine farger og flott refleksjon. God eksponering og masse fine detaljer. Du har skapt fin dybde med blomstrene i forgrunnen. Teknisk bra bilde. Atmosfæren er bare magisk. Dette blir en bra måned :-)

Skrevet

Genialt, likte spesielt godt den mørke skyen sammen med den bakke toppen som på en måte deler bildet i 2. Det blir nesten blått mot rødt.

Skrevet (endret)

Ser et par småting som jeg kunne ha rettet opp i, men det får bare være. Ingenting å utsette på modellen annet enn at hun kanskje kunne ha pusset nesen, men gjør det godt igjen med et godt ansiktsuttrykk. :p

9422329319_fcf5b163d9_b.jpg

Dag 2 by Morten Rødahl, on Flickr

Endret av Morten A.R
Skrevet

Hahahaha. Flott skreppe. Kuer er visst i vinden for tiden. (er det kuglaskap?) Morsom fremstilling. Herlig detaljer på nesen. Er den farlig? Øynene ser helt ville ut. Gøyalt og lekent. Liker det.

Skrevet

Liker hvordan nyskjerrigheten til kua er så stor at den har tredd seg gjennom småtrærne for å beskue den innpåslitne fotografen, med ett crazy-eye og et normalt.

Skrevet (endret)

I dag var været helt fantastisk crap, regn fra morgen til kveld.

Ble innendørs og lysten på å gå ut og ta bilder var svært liten i motsettning til det å ligge på sofan og sløve.

Derfor ble selvfølgelig det mest interessante motivet i huset, katta (i know, bilder av kjeledyr er kanskje ikke det mest interessante i verden). Men bilde viser veldig godt hvordan stemningen var i heimen i dag. :sleep:

9431084928_b5228fa540_b.jpg

Dag 3 by Morten Rødahl, on Flickr

Endret av Morten A.R
  • Liker 2
Skrevet

Har katt selv, så slike bilder har jeg både tatt og sett mange ganger før "live". Kuer er derimot noe vi utenfor landbruket sjeldent ser andre steder enn på middagsbordet, så bra fanget. Veldig kuaktig å stikke nesa borti.

Skrevet

For et herlig kubilde! Umulig å la väre å smile når man ser på det. Godt komponert. Fargerne er kanskje litt unaturlige, men jeg liker det. Det passer til det "crazy" motivet. :)

Liker kattbildet også. Fin stemning, teksturer og dusete fargetoner.

Skrevet

Fargetoningen og -sammensetningen i kattebildet er en nytelse - og som Goranlol sier, så skulle jeg også sett at øre og pot var med. I alle fall øret. Det ville gitt enda mer ro i bildet og muligens formidlet enda bedre den "daffe stemningen i heimen" på det tidspunktet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...