Gå til innhold

ny inter (6core) med vannkjøling blir 80 grader varm


Anbefalte innlegg

min pc blir varm ganske raskt etter att jeg har startet den (80 grader) når den var ny brukte den og ligge på ca 40 grader og under maks pressing gikk den opp til 50 grader.

 

nu blir den 80 grader men når jeg trykker ctrl+akt+del viser den att prosessoren att den bare yter ca 20%.

 

har ingen problemer med støv ettersom jeg rengjør måntlig.

 

bruker inter high performence liquid cooling

Endret av ballzer0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være hvor godt vannet flyter, kjølepastaen mellom kjøleblokk og cpu eller at kjøleblokken har delvis løsnet.

 

Sjekk at vannet flyter som det skal først, så om kjøleblokken sitter skikkelig (sjekker skruer osv) og om det ikke hjelper bør du mest sansynlig vis bytte kjølepasta.

Lenke til kommentar

Kan være hvor godt vannet flyter, kjølepastaen mellom kjøleblokk og cpu eller at kjøleblokken har delvis løsnet.

 

Sjekk at vannet flyter som det skal først, så om kjøleblokken sitter skikkelig (sjekker skruer osv) og om det ikke hjelper bør du mest sansynlig vis bytte kjølepasta.

 

har skjekket att kjøleblokken sitter som den skal. men radiatoren eller kablene er ikke akkurat gjennomsiktig så jeg vet ikke hvordan jeg skjekker att vannet renner. men kan kjenne att den ene slangen som går fra prosessoren er varm og den slangen som går til prosessoren er kald

 

bruker inter high performence liquid cooling

Endret av ballzer0
Lenke til kommentar

Har du skjekket om vifta til radiatoren går ?

 

joda den går. men varmen går bare oppåver. trur kanskje att pumpa i radiatoren er gåen siden det virker som prosessoren bare går opp og opp i tempratur uansett hva som skjer

 

så jeg må nesten spørre hvilke vannkjølere (som er lukket) til under 1000 lappen? lga 2011

Lenke til kommentar

Corsair H80i eller H100i er under 1000-lappen :) Kommer an på, om du velger en svindyr nettbutikk er det selvsagt ikke lengre billig..

 

Men prøv som nizzen sa: last ned coretemp, speedfan eller HWmonitor. Da vil du se hva temperaturene egentlig er.

 

Ingen små lekkasjer i vannkjølingen? Ingen fuktige plasser?

Lenke til kommentar

Corsair H80i eller H100i er under 1000-lappen :) Kommer an på, om du velger en svindyr nettbutikk er det selvsagt ikke lengre billig..

 

Men prøv som nizzen sa: last ned coretemp, speedfan eller HWmonitor. Da vil du se hva temperaturene egentlig er.

 

Ingen små lekkasjer i vannkjølingen? Ingen fuktige plasser?

 

jeg har prøvd alt som står tidligere i tråden uten hell, tar en konklusjon på att pumpa er ødelagt og att jeg må skaffe meg ny kjøler.

Lenke til kommentar

ikke veldig... vil si ca 40 grader. mens den ene slangen er ca 50 og den andre er rundt 20

 

radiatoren der det varme vannet kommer inn er veldig varm. klarer bare holde fingeren der noen få sekkunder. men den er kald der vannet går ut igjenn

Endret av ballzer0
Lenke til kommentar

Har du montert pompa på cpu-vifte tilkoblinga på hovedkortet...??? pompa skal altid gå på max hastighet...

 

Da mener du vel ledningen som går fra pumpa?

 

 

For meg høres dette ut som en temperaturføler som er feil, feilkonfigurert eller BIOS som tuller.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...